Jump to content
IGNORED

Obrazovanje 21. veka - reforma ili propast


bigvlada

Recommended Posts

Posted

Ukinuti i veronauku i građansko vaspitanje, a od prvog razreda umesto njih uvesti Raspberry Pi Zero, mogućnosti i primena. Ne moraju da izmišljaju toplu vodu, nešto od ovoga će biti sasvim dobra osnova.

 

51JkCZv1aAL._SX391_BO1,204,203,200_.jpg

 

13654925.jpg

 

ab17718008fdf39c6a22953bb010e898.jpg

 

 

 

 

Da ponovo kaskamo 5 godina za Britanijom.  -_-

Posted

Ukinuti i veronauku i građansko vaspitanje, a od prvog razreda umesto njih uvesti Raspberry Pi Zero, mogućnosti i primena. Ne moraju da izmišljaju toplu vodu, nešto od ovoga će biti sasvim dobra osnova.

 

51JkCZv1aAL._SX391_BO1,204,203,200_.jpg

 

13654925.jpg

 

ab17718008fdf39c6a22953bb010e898.jpg

 

 

 

 

Da ponovo kaskamo 5 godina za Britanijom.  -_-

 

eh, moj je predlog bio da se uvode nešto slično, da se uveze po 50-ak rapsberi pajeva za svaku školu, da se kao obavezan jezik uvede python, ali je malo reći da nisam bih shvaćen... 

Posted

Ukinuti i veronauku i građansko vaspitanje, a od prvog razreda umesto njih uvesti Raspberry Pi Zero, mogućnosti i primena. Ne moraju da izmišljaju toplu vodu, nešto od ovoga će biti sasvim dobra osnova.

 

Dobro de vlado, nije svaki klinac predisponiran da postane inženjer ili naučnik, niti to svakog klinca zanima (niti mora niti treba da zanima), niti svako treba da postane ,,tehničko lice". A to kažem ja kao inženjer. Mislim da malo patiš od profesionalne deformacije, al ajde

Posted

Dobro de vlado, nije svaki klinac predisponiran da postane inženjer ili naučnik, niti to svakog klinca zanima (niti mora niti treba da zanima), niti svako treba da postane ,,tehničko lice". A to kažem ja kao inženjer. Mislim da malo patiš od profesionalne deformacije, al ajde

 

Svako mora da postane onoliko inzenjer da ume s kompjuterima. To je za 21. vek bukvalno ekvivalent bivanja pismenim. Nebitno da li si umetnik, zidar ili poljoprivrednik, moras znati da citas i pises. Licno sumnjam da ce biti zanimanja za 30 godina ciji deo nece biti ono sto danas zovemo 'programer'.

Posted

Svako mora da postane onoliko inzenjer da ume s kompjuterima. To je za 21. vek bukvalno ekvivalent bivanja pismenim. Nebitno da li si umetnik, zidar ili poljoprivrednik, moras znati da citas i pises. Licno sumnjam da ce biti zanimanja za 30 godina ciji deo nece biti ono sto danas zovemo 'programer'.

 

,,Umeti s kompjuterima" i umeti čačkati se sa Raspberry Pi-jom (što je embedded system nivo) nije isto. Imaš mnoge koji su proveli i provešće karijeru u high-level programiranju a da pojma nemaju da se igraju sa Raspbery-ijem, Arduinom i slično.

 

Dalje, istorija nam pokazuje da što kompjuteri postaju masovniji i napredniji, to njihova upotreba (uključujući i programiranje!) zahteva manje tehničkog znanja. Nekada davno je sama upotreba kompjutera podrazumevala pisanja programa na punch cards (zaboravih kako se to kaže na srpskom) a danas imaš ljude koji s kompjuterima rade vrlo komplikovane i zahtevne stvari a da imaju vrlo mutnu ideju o tome šta je uopšte to programski jezik (grafički dizajneri npr.).

 

I to nije trend koji je ograničen na kompjutere, pogledajmo bilo koju drugu tehnologiju, ranije je bilo nezamislivo da voziš auto a ne znaš neke osnovne stvari o delovima motora i održavanju istog a sada vozi svaka budala i većina vozača ne bi umela da razlikuju svećicu od kleme.

 

Tako da ja mislim da će trend obrnut od onoga što ti predviđaš - na upotrebu kompjutera (pa čak i njihovo programiranje) dodavaće se sve više i više slojeva apstrakcije, tako što će ono što danas zovemo programiranjem biti vrlo mali deo posla procentualno (ne kažem da će biti manje programera u današnjem smislu u apsolutnom iznosu, najverovatnije će ih biti više). Kao što je nekada 100% programera programiralo pišući hex kod a danas skoro niko to ne radi. Ili kao što je nekada 98% programera pisalo softver direktno asemblerom a danas to možda radi 0,005% njih - verovatno ima više u apsolutnom iznosu programera asemblera neko 1985. godine ali u ukupnom smislu oni su mizeran procenat.

 

 

Na kraju krajeva, i ako sam svakako za tehnologiju u obrazovanju pa i tehničko obrazovanje kakvo bigvlada predlaže, ne mislim da klince treba od 1. razreda obasipati tehnologijom (i onako su obasuti istom danas faktički od rođenja), postoje mnogo bolji i fleksibilniji načini za vežbanje i razvijanje mozga koji zahtevaju samo papir i olovku (pa možda ni to), a postoji jednako bitno razvijanje mozga koje nije vezano za tehniku, brojeve, matematiku i tako dalje. Zato kažem ljudi udaljite se malo od sopstvenih prof. deformacija :D

Posted

Sve suprotno mislim. Samo tehnologija i nikako odmicanje od nje, nego sto ranije i sto vece zatrpavanje dece tehnologijom. Mislim da cemo vec veoma brzo videti na nivou nacija sta takve razlike prave. Koreja je savrsen primer i cini se da prve generacije koje nisu imale papirne knjige jos malo pa zavrsavaju skolu. Za 20 godina ce ti ljudi ciniti pul iz koga se zaposljava i iz koga dolaze oni koji menjaju svet. Tada cemo videti da li bolje ide narodu koji agresivno gura tehnologiju ili onima koji brinu o tradicionalnim stvarima poput "kako ce deca ako ne umeju da pisu olovkom", ko da su ljudi masovno pisali olovkom bilo kada izvan 20. veka.

Kada bi svako dete Srbije znalo jedan programski jezik i imalo priliku da ga koristi na necem konkretnom poput ovog vladinog i ticerovog primera, pa da se time poveca sansa i da ga zavoli to bi za ovu zemlju znacilo toliko puno da ne moze ni da se opise. Takav pristup bi bukvalno bio jedini nacin da generacija nasih unuka zivi u necemu sto ne lici na svinjac. A opet, mozda sam ja profesionalno deformisan pa nas iz ovog kanala izvuku komunikolozi, socioloskinje i istoricari. 

Posted

iz ovoga ce prvenstveno da nas izvuche da ne budemo zli i neodgovorni da nam deca ne budu zla i neodgovorna, u svakom smislu.

 

nije bitno na kom programskom jeziku ^_^

Posted

Kakvo bre programiranje, deca treba da uce matematiku, ale ne ne bubajuci (i uceci kako se resavaju tipski problemi) vec kroz resavanje problema (zadataka s kojim se dete prvi put srece). Takodje treba da uce humanisticke nauke (ukljucujuci i stvari koje se ticu vere), tako da se ne bi cenilo (i ocenjivalo) znanje, vec sposobnost kritickog misljenja. Znaci sve suprotno od onoga kako obrazovanje zamislja aktuelni ministar prosvete ("popravicemo rezultate na PISA testovima tako sto ce deca vezbati taj tip zadataka", i prevodu "varacemo").

Posted

Sve suprotno mislim. Samo tehnologija i nikako odmicanje od nje, nego sto ranije i sto vece zatrpavanje dece tehnologijom. Mislim da cemo vec veoma brzo videti na nivou nacija sta takve razlike prave. Koreja je savrsen primer i cini se da prve generacije koje nisu imale papirne knjige jos malo pa zavrsavaju skolu. Za 20 godina ce ti ljudi ciniti pul iz koga se zaposljava i iz koga dolaze oni koji menjaju svet. Tada cemo videti da li bolje ide narodu koji agresivno gura tehnologiju ili onima koji brinu o tradicionalnim stvarima poput "kako ce deca ako ne umeju da pisu olovkom", ko da su ljudi masovno pisali olovkom bilo kada izvan 20. veka.

Kada bi svako dete Srbije znalo jedan programski jezik i imalo priliku da ga koristi na necem konkretnom poput ovog vladinog i ticerovog primera, pa da se time poveca sansa i da ga zavoli to bi za ovu zemlju znacilo toliko puno da ne moze ni da se opise. Takav pristup bi bukvalno bio jedini nacin da generacija nasih unuka zivi u necemu sto ne lici na svinjac. A opet, mozda sam ja profesionalno deformisan pa nas iz ovog kanala izvuku komunikolozi, socioloskinje i istoricari. 

 

Ispada sada da postoje samo programeri i tehnološki kadrovi s jedne strane a sa druge samo komunikolozi, sociolozi i istoričari. :D No, ja neću da trolujem više na topiku o SPC (mada bi se diskusija možda na kraju dotakla duhovnih tema :D), samo ću reći da se po nekim osnovama fundamentalno ne slažem s tobom kao i da ne smatram da je Južna Koreja poželjan model društva koji treba slediti.

Posted

Kakvo bre programiranje, deca treba da uce matematiku, ale ne ne bubajuci (i uceci kako se resavaju tipski problemi) vec kroz resavanje problema (zadataka s kojim se dete prvi put srece). Takodje treba da uce humanisticke nauke (ukljucujuci i stvari koje se ticu vere), tako da se ne bi cenilo (i ocenjivalo) znanje, vec sposobnost kritickog misljenja. Znaci sve suprotno od onoga kako obrazovanje zamislja aktuelni ministar prosvete ("popravicemo rezultate na PISA testovima tako sto ce deca vezbati taj tip zadataka", i prevodu "varacemo").

 

+ milijardu na milijarditi stepen

Posted

Pa mi imamo matematiku i sada i uvek smo je imali. To ne dolazi u pitanje, kao sto ne dolazi u pitanje da li nam je potrebno da se poveca realan kvalitet te nastave. Ono o cemu ja pricam je upravo jedan od (bas dobrih) nacina da se matematika konkretizuje i odvoji od bubanja napamet. Uz to bismo dobili veci procenat izlozenosti novim tehnologijama sto bi dovelo do toga da veci broj dece zavoli tehnologiju i inzenjerstvo od malih nogu. 3% ili 13% inzenjera je razlika izmedju drustva koje ima snagu da raste i primitivne, siromasne drzave, zatvorene u sebe.

A reci da nam je potrebno da sve bude bolje ne znaci nista. Hajde da bude bolji matis i da imamo i humaniste i inzenjere i lekare. Pa hajde jebiga, ko kaze drukcije. Samo sto je ticer izneo jedan veoma konkretan predlog koji bi doneo jedan veoma konkretan pomak. Dok god se takvi predlozi docekuju sa nekim uopstenim idejama o svemu i nicemu, dotle necemo imati nista od ponudjenog.

 

P. S. Ja sam neko kratko vreme ziveo u Koreji i potpuno se slazem da ne bih zeleo njihovo drustvo da imam ovde. Samo, svako od uspesnih drustava ima nesto dobro i to nesto bi trebalo pratiti i kopirati. Kljucna i velika drzavna orjentacija na tehnologiju je jedini nacin koji ja vidim da ne budemo zemlja jeftine radne snage, sto mi ipak deluje neminovno. Izmedju ostalog je neminovno zato sto niko nema nikakvu viziju za bolje sutra niti da treba stvari da se menjaju radikalno. Svi se ponasaju kao da smo relativno ok, samo jos par stvari da malo utegnemo i bice dobro. Eventualno da se skloni Babic i Vucic da ne lupaju gluposti. Problem je daleko dublji i ozbiljniji i prakticno je svejedno ko vlada ukoliko ne promenimo svaki segment dustva na potpuno revolucionaran nacin. Skolstvo i obrazovanje ce biti kljuc nove Srbije ili te Srbije nece biti osim u smislu skupa robova koji dele jezik.

Posted (edited)

dogovorite se vi slobodno oko kurikuluma, a ja cu biti slobodan da uputim sledeci predlog: sta god da se smisli, dajte da se drzimo toga bar jedno dve godine.

 

ovo slobodno primeniti i na sve ostalo u zemlji.

Edited by Аврам Гојић
Posted (edited)

Kakvo bre programiranje, deca treba da uce matematiku, ale ne ne bubajuci (i uceci kako se resavaju tipski problemi) vec kroz resavanje problema (zadataka s kojim se dete prvi put srece). Takodje treba da uce humanisticke nauke (ukljucujuci i stvari koje se ticu vere), tako da se ne bi cenilo (i ocenjivalo) znanje, vec sposobnost kritickog misljenja. Znaci sve suprotno od onoga kako obrazovanje zamislja aktuelni ministar prosvete ("popravicemo rezultate na PISA testovima tako sto ce deca vezbati taj tip zadataka", i prevodu "varacemo").

naprotiv, bash treba da bubaju, posle sistematskog bubanja, oni koju su za to, reshavace i probleme, oni koji nisu, znace za po pijaci, da ih ne zajebava srpski seljak. ovo sad kreativno sa reshavanjem problema i kritichkim mislenjem nece odvesti nigde, ni u znanje matematike ni u kritichko mishljenje ^_^

 

 

edip@vasa. da se drzimo jedne generacije. necemo ih obogaljiti nishta vishe nego da se predomishljamo svakih 15 minuta. kad malo bolje razmislim, nichim chega smo se drzali nismo nikog obogaljili, a imali smo i priliku da vidimo ne samo gde smo greshili i zashto. ovako, guske, magla, guske, magla...

Edited by gospa buba
Posted

Pa ne znam da li je dobro insistirati na konzistentnosti kad si u losoj situaciji. Svakako, nije ni toliko bitno jer je nase skolstvo ipak samo nebitna stvar koja sluzi da se neki manjinski partner u vladi smesti negde gde mogu da se rade tenderi. Nikad se nista tu nece promeniti na bolje, jer niko nema takav interes. Inace, interesantan podatak o Verbicu je da je pre nego sto ce ministrovati krenuo da saradjuje s mojim bliskim ortakom oko neke onlajn platforme koja bi se bavila obrazovanjem. Posto je ovome jedna od zivotnih ambicija da ucini nesto bitno za obrazovanje klinaca na srpskom u stilu Coursere ili necega slicnog, Verbic mu je delovao kao neko ko se takodje lozi ozbiljno na to. Dok ga nisam video na delu i ja sam pod tim uticajem zaista mislio da bi takav lik mogao uciniti neke dobre stvari. Izgleda da je trebalo vise vere da ulozim u svoje davno izgradjeno misljenje o korelaciji izmedju streber-looka i pickastosti karaktera.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...