Jump to content
IGNORED

zakon o radu, posledice, kritike i (retke) pohvale


Ravanelli

Recommended Posts

Posted
Država je napravila program u koji moraju da se unose fakture sa valutom plaćanja. Kada protekne 60 dana neko iz trezora dobije signal i onda se preti ukidanjem transfera. Bar je bilo tako u dinkićevo vreme ministrovanja.
Očigledno da su zato tražili da sve fakture saberemo na jednu, sa novim datumom.
Naravno, rešenje za to može da bude i da se fakture ne unose u program i onda nema problema...
Po tome ispada da je bolje što nikog nismo poznavali, jer onda ne znaju da li će neka finansijska upasti kod nas i pronaći fakture sa starim datumom. Zato su valjda i plaćali.Sve u svemu, dopada mi se taj program...
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Budja

    166

  • Dagmar

    115

  • Аврам Гојић

    71

  • Indy

    71

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted (edited)
Ovde moram da se ogradim, jer mi se letos desila stvar netipična za naše prilike; svi se sećate zakona da fakture ne smeju biti starije od 60 dana. Zakon je donet proletos i niko ga nije shvatio ozbiljno u prvom trenutku. Negde u maju su nas zvali iz jedne opštine da prikupimo sve dugove na jednu fakturu,, a onda su ih očistili zaključno sa julom. I svoje dugove i dugove prethodne opštinske DS garniture. Nikoga u opštini nismo ni poznavali, niti se družili.Posle smo čuli da im je neko neposredno po donošenju zakona poslao finansijsku u Opštinu i stvari su krenule. Sa redovnim plaćanjem nastavili su do kraja sezone.U toj opštini, na vlasti je garnitura SNS-URS-SPS. Ne znam da li će i dalje biti ažurni, posebno posle odlaska Slovenca iz Poreske uprave, ali eto, hteo sam da iznesem da postoje i ovakva iskustva.edit: redovnost plaćanja se popravila i u poslovanju sa nekoliko velikih firmi. Da li to ima veze sa Zakonom, pojma nemam.
To je upravo deo reformi. Jedna od mera da se eliminiše dug koji generiše javni sektor. U pravu si. Sada se plaćanja izvršavaju redovno, jer postoji aplikacija (Rino) u koju se unose sve prispele fakture i mislim da je rok za plaćanje najviše 45 dana od datuma na fakturi. Ukoliko postoje obaveze koje nisu podmirene u tom roku, račun te ustanove se automatski blokira, tako da ne mogu ni plate da se isplate. Oko toga se Đilas bunio pre nekoliko meseci, jer Grad ima mnogo preduzeća u okviru svoje nadležnosti i ukoliko samo neko od njih ne podmiri obaveze na vreme, račun Grada biva blokiran.edit: ups, Hamlet brži... Edited by Bojan
Posted
Slazem se uglavnom sa ovima sto kritikuju zakon jer jednostavno nije fer.Sva prava, bez obzira da li ona bila ekonomska ili radnicka su zapravo politicka, tj. ultimativno ljudska prava koja cine jedan jedinstveni sistem.Selektivna liberalizacija zato rezultuje pre svega diskriminacijom i drustvenom nejednakoscu sto je globalni fenomen.
+1 za ceo postA ovo izdvojeno posebno. Za mene se prica svodi na raspodeljivanje rizika. Naravno da svaki biznis i preduzetnistvo nosi sa sobom rizik (transport nafte - moze se proliti; proizvodnja cinculatora - potraznja moze nestati, itd.) Problem sa ovim sto mi imamo sad (Srbija do Tokija, preko Australije i Milvokija) je sto taj rizik prevashodno gadja u glavu nezaposlene i plave ovratnike, docim se srednji stalez nekako provlaci, a visi menadzment/bogati u najgorem slucaju idu na ono sto se ovde zove musical chairs (tj. premestaju se na drugo rukovodece mesto, startuju drugi biznis). Uloga regulatora (drzave) je i u tome da pomogne da oni takodje snose deo rizika (posto niko normalan nece sam na to pristati). To mi je analogno ratovanju u kojem su samo vojnici do desetara na bojnom polju, a oni viseg cina sede u podzemnim bunkerima sa dzojsticima (kao Obama) i odatle "ratuju".Zato se protivim olakom unosenju nesigurnosti na radno mesto, jer se ista iskljucivo odnosi na one najnize u lancu ishrane.
Posted (edited)

@HamletTeško je izbeći da ne uneseš fakturu, jer onaj koji je ispostavio fakturu može kasnije postaviti pitanje plaćanja, pa ukoliko se ispostavi da nadležni nije uneo fakturu kada je i dobio može da odgovara. Ukoliko negira da je fakturu primio, onda će ovaj što fakturiše to sledeći put poslati poštom i imaće dokaz da je fakturu dostavio (to dosta njih već radi).

Edited by Bojan
Posted
Sveobuhvatniji paket reformi se ovde ne može sprovesti jer već dugo vremena nemamo šefa Vlade. Vučić je svestan
Aaaaa, znači samo to je problem, Srbija nema predsednika Vlade, pa Vučić nije vlastan. Ali, kad on konačno bude na mestu predsednika Vlade, svi problemi će se rešiti očas, jer će biti vlastan. Valjda su mu tako iz Nemačke poručili.O jebote.....
Posted
Aaaaa, znači samo to je problem, Srbija nema predsednika Vlade, pa Vučić nije vlastan. Ali, kad on konačno bude na mestu predsednika Vlade, svi problemi će se rešiti očas, jer će biti vlastan. Valjda su mu tako iz Nemačke poručili.O jebote.....
Premijer je (treba da bude) šef ministrima. Do sada to nismo imali (i pre ove Vlade), a to je neophodan uslov da bi jedan izvršni organ funkcionisao kako treba.Rekao sam da u Nemačkoj ne bi dobro gledali na raspisivanje opštih izbora kod nas.
Posted

Pošto smo malo proširili temu na neophodnost sveobuhvatnosti reformi, čini mi se kao dobar tekst prof. Madžara.Obuhvatio je i neophodnost političke volje (snage), važnost sadašnjeg momenta u ekonomiji, ali i nužnost strukturnih i sveobuhvatnih promena.

Posted
Premijer je (treba da bude) šef ministrima. Do sada to nismo imali (i pre ove Vlade), a to je neophodan uslov da bi jedan izvršni organ funkcionisao kako treba.Rekao sam da u Nemačkoj ne bi dobro gledali na raspisivanje opštih izbora kod nas.
Naravno, samo Vlada u kojoj je Vučić šef, bi dobro funkcionisala.A nisi rekao da u Nemačkoj ne bi dobro gledali, nego si napisao ovo:
Mislim da su iz Nemačke Vučiću poručili da nije dobro da sada ide na izbore.
Inače, Nemačka uopšte ne gleda na izbore u Srbiji. Zabole ih. Kao i da poručuju Vučiću bilo šta. Osim da neke stvari moraju da se potpišu, ili...
Posted
Pošto smo malo proširili temu na neophodnost sveobuhvatnosti reformi, čini mi se kao dobar tekst prof. Madžara.Obuhvatio je i neophodnost političke volje (snage), važnost sadašnjeg momenta u ekonomiji, ali i nužnost strukturnih i sveobuhvatnih promena.
Mogao je da skine neki par rukavica.
Posted
Ne mora to da bude neki "liberalni" paket. Dovoljno je da liberalizacija bude samo jedna od komponenti. A da ovo ostalo bude u vezi sa smanjenjem korupcije, popravljanju pravosuđa, itd.Verovatno ne bi bilo oduševljenja paketom i svakom merom u paketu, ali bi krug tihih podržavalaca bio nešto veći. Takođe, broj aktivnih protivnika bi bio manji.
Da, to je to - za mene liberalizacija zapravo podrazumeva vladavinu prava a time i smanjenje korupcije. Da bi svi trebali da budu jednaki pred zakonom jeste i istorijski prvi liberalni ideal pre svih drugih.Ovo sto se u novije vreme gura pod pojam liberalizacije je zapravo pumpanje BNP/rasta selektivnim i planskim davanjem privilegija onim 1% i uvodjenje bespostedne konkurencije ostatku. @ IndyDobra ti je analogija i sa rizikom - kad u Londonu rizikujes da ukrades bocu vode zaglavis 2 meseca u zatvoru. Kada bukvalno ukrades (LIBOR skandal) ili peres (HSBC) milijarde nikom nista, platis kaznu i teras dalje do sledeceg skandala.
Posted
Naravno, samo Vlada u kojoj je Vučić šef, bi dobro funkcionisala.A nisi rekao da u Nemačkoj ne bi dobro gledali, nego si napisao ovo:Inače, Nemačka uopšte ne gleda na izbore u Srbiji. Zabole ih. Kao i da poručuju Vučiću bilo šta. Osim da neke stvari moraju da se potpišu, ili...
Prevremeni parlamentarni izbori uvek su pokazatelj političke nestabilnosti. A odsustvo političke stabilnosti remeti ekonomski oporavak i otežava priključivanje Evropskoj uniji, kaže Dušan Reljić, šef biroa Nemačkog instituta za međunarodnu politiku i bezbednost (SVP) u Briselu, odgovarajući na naše pitanje kako bi se u Nemačkoj gledalo na eventualno raspisivanje vanrednih parlamentarnih izbora u Srbiji u rano proleće.
Evo sada kažem da je verovatno da se konsultovao oko nemačkog stava po pitanju izbora i mislim da je dobio odgovor kakav stoji gore.
Posted
+1 za ceo postA ovo izdvojeno posebno. Za mene se prica svodi na raspodeljivanje rizika. Naravno da svaki biznis i preduzetnistvo nosi sa sobom rizik (transport nafte - moze se proliti; proizvodnja cinculatora - potraznja moze nestati, itd.) Problem sa ovim sto mi imamo sad (Srbija do Tokija, preko Australije i Milvokija) je sto taj rizik prevashodno gadja u glavu nezaposlene i plave ovratnike, docim se srednji stalez nekako provlaci, a visi menadzment/bogati u najgorem slucaju idu na ono sto se ovde zove musical chairs (tj. premestaju se na drugo rukovodece mesto, startuju drugi biznis). Uloga regulatora (drzave) je i u tome da pomogne da oni takodje snose deo rizika (posto niko normalan nece sam na to pristati). To mi je analogno ratovanju u kojem su samo vojnici do desetara na bojnom polju, a oni viseg cina sede u podzemnim bunkerima sa dzojsticima (kao Obama) i odatle "ratuju".Zato se protivim olakom unosenju nesigurnosti na radno mesto, jer se ista iskljucivo odnosi na one najnize u lancu ishrane.
O ovome je bilo polemike.Zakon ne gadja nezaposlene vec one sa sigurnim radnim mestom.Dakle, pogadja srednju klasu a pogoduje sitnim preduzetnicima i nezaposlenima.Tajkuni su neutralni.
Posted

Kako si izdvojio sitne preduzetnike kao dobitnike a tajkune kao neutralne? Kako to ovaj zakon favorizuje sitne preduzetnike a izostavlja iz tih pogodnosti tajkune?

Posted
Da, to je to - za mene liberalizacija zapravo podrazumeva vladavinu prava a time i smanjenje korupcije. Da bi svi trebali da budu jednaki pred zakonom jeste i istorijski prvi liberalni ideal pre svih drugih.Ovo sto se u novije vreme gura pod pojam liberalizacije je zapravo pumpanje BNP/rasta selektivnim i planskim davanjem privilegija onim 1% i uvodjenje bespostedne konkurencije ostatku.@ IndyDobra ti je analogija i sa rizikom - kad u Londonu rizikujes da ukrades bocu vode zaglavis 2 meseca u zatvoru. Kada bukvalno ukrades (LIBOR skandal) ili peres (HSBC) milijarde nikom nista, platis kaznu i teras dalje do sledeceg skandala.
Otuda problem sudstva nije vezan samo za Srbiju vec i za zapadne zemlje.Ako je verovatnoca da se dobije proces proporcionalna ekonmskoj moci ko tu ima vise sanse: korporacije (makar i u liberalnom) drustvu ili udruzeni sitni investitori (ako se udruze, dakle problem koordinacije, motivacije, free riding, i sl.)? Zato su i vansudske nagodbe koje u krajnjoj liniiji pogoduju kriminalcima prilicno ceste.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...