January 30, 201510 yr dobro bre <_< ja kad idem da se vidim sljudima, a to je uvek, obavezno prijavim poster (tj poshaljem neku djecu kao prve autore, a ja samo idem i produciram se) :D (mislim, mi na lokalu ionako ne dajemo nishta teze od apstrakta -_-) Edited January 30, 201510 yr by gospa buba
January 31, 201510 yr Brao za ekonomiju, postaje ozbiljna nauka... ima neresive zadatke :D http://www.bbc.com/news/education-31057005
January 31, 201510 yr Uuu, strava mi je ovaj skok sa opaske o nepismenosti studenata do prikaza akademske zajednice. Ne, svi smo ovde glupavi pa ne znamo uzroke tog fenomena.
January 31, 201510 yr naprotiv, may, tu nema nikakvog skoka. to je kontinuirani proces. sam proces je mnogo zanimljiviji i vredniji price od toga sto su neciji studenti nepismeni (jer, zaboga, to znamo, svi su studenti nepismeni). ja mogu da nagadjam o raznim uzrocima nepismenosti i sve strasnjijeg odsustva opsteg obrazovanja (u mojoj generaciji u odnosu na prethodne) i u ovim dolazecim u odnosu na moju, ali - sad se osecam glupovo prema tvojoj sugestijo - ne, ne znam uzroke tog fenomena. deca idu u sve bolje skole, imaju sve vise i vise raznog materijala na raposlaganju, zive u mirnim vremenima izobilja (u odnosu na veci deo xx veka) i opet stizu do univerziteta bez osnovne pismenosti. sta je uzrok? difuzija iz nizih klasa u visu za koju je uni ranije bio rezervisan? difuzija kineza, slovena, indijaca i drugih naroda iz treceg sveta u zapadnjacke unije? cinjenica da deca vise ne citaju? to sto najbolja deca prolete kroz te iste unije i umesto da grade karijere i obnavljaju nastavni kadar, odlaze u danas prestiznije i bolje placene poslove? mogu ovako do sutra, a bez odgovora. s druge strane, kad cujem svoje kolege kako kukaju nad studentskom nepismenoscu, znam vrlo dobro tu matricu - jer kao esencijalni deo akademskog koda i uspostavljanja hijerarhije nije ni nova, ni originalna, ni zanimljiva.
January 31, 201510 yr Ne. Pričam o Srbiji konkretno. Studenti su nepismeniji jer je osnovno i srednje obrazovanje osiromašilo i propalo u odnosu na generacije unazad.
January 31, 201510 yr chandra je u pravu, svaka nova generacija je nepismenija od prethodne. svakako da to sto studenti imaju printout ppt slajdova s predavanja a vrlo cesto i snimak predavanja onlajn doprinosi nepismenosti jer njima samo preostaje da dodaju nekoliko beleski sa strane. hvatanje beleski na osnovu price i dijagrama na tabli/grafoskopu kao nacin da se strukturira misljenje gradilo je sposobnost da se idejama jasno i brzo da arikulisana pisana forma. ovo bi se moglo nadomestiti kad bi se studentima trazilo da mnogo vise pisu, ali niko normalan ne bi zahtevao od nastavnog osoblja na faksu da jednom nedeljno ocenjuje po 10ak stranica teksta (cenim da bi se na kraju nedelje proizvelo toliko stranica beleski, a bez ocenjivana studenti naprosto to ne bi radili). no sada oko 60% mladih ide na fakultet tako da bi to bilo neizvodljivo. ne znam koliko deca pisu u osnovnoj ili srednjoj skoli, ali koliko mogu da vidim u srbiji su takodje usvojeni zapadni trendovi, po kojima se vise ceni prakticno iskustvo nego citanje i pisanje. jedna moja drugarica koja je predavala istoriju u jednoj od boljih privatnih srednjih skola u bgdu pricala mi je o tim novim nastavnim metodama, npr deca prave kviz o svetome savi, umesto da citaju i diskutuju hagiografske zapise iz istorijske citanke.
January 31, 201510 yr Sad je veća obuhvaćenost fakultetom, ali da li je baš u završnim razredima osnovne i srednjoj primetan taj trend povećanja nepismenosti? Edited January 31, 201510 yr by Dagmar
January 31, 201510 yr Je l ima ovde i neka support grupa za nastavu na fakultetima? Ja bih da iskopam rupu i u nju da kukam koliko su studenti nepismeni. Nemoj da se sekiraš Mau... evo ti utešnih reči Dušana Kojića - Koje: Uživaj opštu nemoć Moraju te gledati jer ne znaju Uživaj opštu nemoć - nešto ćeš pomeriti
January 31, 201510 yr naprotiv, may, tu nema nikakvog skoka. to je kontinuirani proces. sam proces je mnogo zanimljiviji i vredniji price od toga sto su neciji studenti nepismeni (jer, zaboga, to znamo, svi su studenti nepismeni). ja mogu da nagadjam o raznim uzrocima nepismenosti i sve strasnjijeg odsustva opsteg obrazovanja (u mojoj generaciji u odnosu na prethodne) i u ovim dolazecim u odnosu na moju, ali - sad se osecam glupovo prema tvojoj sugestijo - ne, ne znam uzroke tog fenomena. deca idu u sve bolje skole, imaju sve vise i vise raznog materijala na raposlaganju, zive u mirnim vremenima izobilja (u odnosu na veci deo xx veka) i opet stizu do univerziteta bez osnovne pismenosti. sta je uzrok? difuzija iz nizih klasa u visu za koju je uni ranije bio rezervisan? difuzija kineza, slovena, indijaca i drugih naroda iz treceg sveta u zapadnjacke unije? cinjenica da deca vise ne citaju? to sto najbolja deca prolete kroz te iste unije i umesto da grade karijere i obnavljaju nastavni kadar, odlaze u danas prestiznije i bolje placene poslove? mogu ovako do sutra, a bez odgovora. s druge strane, kad cujem svoje kolege kako kukaju nad studentskom nepismenoscu, znam vrlo dobro tu matricu - jer kao esencijalni deo akademskog koda i uspostavljanja hijerarhije nije ni nova, ni originalna, ni zanimljiva. Jedan od mogućih uzroka je pozicioniranje pismenosti i opšteg obrazovanja u konzumerističkom koordinatnom sistemu. Širina obrazovanja, generalno govoreći, nije ulaznica gotovo ni za jedan domen života, ne vodi prihvatanju u društvu niti širenju socijalne mreže. Kvalitet osnovnog i srednjeg obrazovanja svakako jeste deo problema, ali se nedostatak motivacije i prilično uzak repertoar interesovanja mladih ljudi (opet generalno gledano) ne mogu svesti na loš obrazovni sistem. Kukanje nad studentskom nepismenošću kao metod uspostavljanja hijerarhije može da posluži kao objašnjenje samo u slučaju da ljudi koji ga primenjuju imaju potrebu za tom vrstom potrđivanja, najčešće u nedostatku nekih drugih argumenata (jeeej, znam više od svojih studenata, čudna mi kupusa).
January 31, 201510 yr difuzija kineza, slovena, indijaca i drugih naroda iz treceg sveta u zapadnjacke unije? Ovo mi nije jasno. (I to ne mislim iz razloga političke korektnosti, već zato što su ubedljivo najbolji đaci upravo ta imigrantska deca.)
January 31, 201510 yr U smislu da gubi obrazovanje, pismenost i pisanje na maternjem jeziku? Najbolji Srbin nikada nece pisati kao najbolji Englez na engleskom, al ce zato da upropasti svoj naucno-srpski (vec je Chandra to pomenuo).
January 31, 201510 yr Najbolji Srbin nikada nece pisati kao najbolji Englez na engleskom, al ce zato da upropasti svoj naucno-srpski (vec je Chandra to pomenuo). Pa, OK... ja se sa tim ne bih mogao složiti.
January 31, 201510 yr Ja sam toliko nenaviknut na naučni srpski da mi često bude jako čudno kad ga vidim (u smislu najprostije terminologije koju ne znam, pa onda vidim da je neki izraz na koji nikad ne bih posumnjao --> fonološka petlja ). A i sam stil/ton proze je drugačiji. Kad vidim neki srpski naučni rad, a tamo piše "sažetak", odmah se osetim neadekvatno i dođe mi da trknem po leptir mašnu. A onda često krene početak članka nekako ovako: "U početku beše reč..." Toliko sam se navikao na in medias res način pisanja da mi svaka devijacija od njega izaziva zbunjenost.
January 31, 201510 yr jao bre deco. shesti razred osnovne shkole: 2 (DVA) komada obavezne lektire. orlovi rano lete, prvo polugodishte, dechaci pavlove ulice, drugo polugodishte pretkosovski ciklus, prochitajte neshto, kosovski ciklus, prochitajte neshto. ni rechenicu napamet. i sad pamtim urlike izmuchenih vrshnjaka, iz proshlog veka, nad idejom da triba nauchit iljadu stihova gorskog vijenca. jer obrazovanje, dragi ljudi, nije blio za svakog, a i ne treba da bude -_-
January 31, 201510 yr To što smo se mi mučili ne znači da je to bilo nešto dobro. Postoji verovanje u mojoj (bivšoj) struci da samo vinove loze koje se zlopate proizvode dobro vino. Uvek sam bio protivnik svakog zlopaćenja, posebno kada ima dubiozne rezultate.
Create an account or sign in to comment