Jump to content
IGNORED

naucni vocap - kad necete da smarate posten svet


betty

Recommended Posts

dobro bre <_<

 

ja kad idem da se vidim sljudima, a to je uvek, obavezno prijavim poster (tj poshaljem neku djecu kao prve autore, a ja samo idem i produciram se)  :D

(mislim, mi na lokalu ionako ne dajemo nishta teze od apstrakta -_-)

Edited by gospa buba
Link to comment

naprotiv, may, tu nema nikakvog skoka. to je kontinuirani proces. sam proces je mnogo zanimljiviji i vredniji price od toga sto su neciji studenti nepismeni (jer, zaboga, to znamo, svi su studenti nepismeni). 

 

ja mogu da nagadjam o raznim uzrocima nepismenosti i sve strasnjijeg odsustva opsteg obrazovanja (u mojoj generaciji u odnosu na prethodne) i u ovim dolazecim u odnosu na moju, ali - sad se osecam glupovo prema tvojoj sugestijo - ne, ne znam uzroke tog fenomena. deca idu u sve bolje skole, imaju sve vise i vise raznog materijala na raposlaganju, zive u mirnim vremenima izobilja (u odnosu na veci deo xx veka) i opet stizu do univerziteta bez osnovne pismenosti. 

 

sta je uzrok? difuzija iz nizih klasa u visu za koju je uni ranije bio rezervisan? difuzija kineza, slovena, indijaca i drugih naroda iz treceg sveta u zapadnjacke unije? cinjenica da deca vise ne citaju? to sto najbolja deca prolete kroz te iste unije i umesto da grade karijere i obnavljaju nastavni kadar, odlaze u danas prestiznije i bolje placene poslove? mogu ovako do sutra, a bez odgovora.

 

s druge strane, kad cujem svoje kolege kako kukaju nad studentskom nepismenoscu, znam vrlo dobro tu matricu - jer kao esencijalni deo akademskog koda i uspostavljanja hijerarhije nije ni nova, ni originalna, ni zanimljiva.

Link to comment

chandra je u pravu, svaka nova generacija je nepismenija od prethodne. svakako da to sto studenti imaju printout ppt slajdova s predavanja a vrlo cesto i snimak predavanja onlajn doprinosi nepismenosti jer njima samo preostaje da dodaju nekoliko beleski sa strane. hvatanje beleski na osnovu price i dijagrama na tabli/grafoskopu kao nacin da se strukturira misljenje gradilo je sposobnost da se idejama jasno i brzo da arikulisana pisana forma. ovo bi se moglo nadomestiti kad bi se studentima trazilo da mnogo vise pisu, ali niko normalan ne bi zahtevao od nastavnog osoblja na faksu da jednom nedeljno ocenjuje po 10ak stranica teksta (cenim da bi se na kraju nedelje proizvelo toliko stranica beleski, a bez ocenjivana studenti naprosto to ne bi radili). no sada oko 60% mladih ide na fakultet tako da bi to bilo neizvodljivo. ne znam koliko deca pisu u osnovnoj ili srednjoj skoli, ali koliko mogu da vidim u srbiji su takodje usvojeni zapadni trendovi, po kojima se vise ceni prakticno iskustvo nego citanje i pisanje. jedna moja drugarica koja je predavala istoriju u jednoj od boljih privatnih srednjih skola u bgdu pricala mi je o tim novim nastavnim metodama, npr deca prave kviz o svetome savi, umesto da citaju i diskutuju hagiografske zapise iz istorijske citanke. 

Link to comment

Sad je veća obuhvaćenost fakultetom, ali da li je baš u završnim razredima osnovne i srednjoj primetan taj trend povećanja nepismenosti? 

Edited by Dagmar
Link to comment

Je l ima ovde i neka support grupa za nastavu na fakultetima? Ja bih da iskopam rupu i u nju da kukam koliko su studenti nepismeni.

Nemoj da se sekiraš Mau... evo ti utešnih reči Dušana Kojića - Koje:

 

Uživaj opštu nemoć

Moraju te gledati jer ne znaju

 

Uživaj opštu nemoć -

nešto ćeš pomeriti

Link to comment

naprotiv, may, tu nema nikakvog skoka. to je kontinuirani proces. sam proces je mnogo zanimljiviji i vredniji price od toga sto su neciji studenti nepismeni (jer, zaboga, to znamo, svi su studenti nepismeni). 

 

ja mogu da nagadjam o raznim uzrocima nepismenosti i sve strasnjijeg odsustva opsteg obrazovanja (u mojoj generaciji u odnosu na prethodne) i u ovim dolazecim u odnosu na moju, ali - sad se osecam glupovo prema tvojoj sugestijo - ne, ne znam uzroke tog fenomena. deca idu u sve bolje skole, imaju sve vise i vise raznog materijala na raposlaganju, zive u mirnim vremenima izobilja (u odnosu na veci deo xx veka) i opet stizu do univerziteta bez osnovne pismenosti. 

 

sta je uzrok? difuzija iz nizih klasa u visu za koju je uni ranije bio rezervisan? difuzija kineza, slovena, indijaca i drugih naroda iz treceg sveta u zapadnjacke unije? cinjenica da deca vise ne citaju? to sto najbolja deca prolete kroz te iste unije i umesto da grade karijere i obnavljaju nastavni kadar, odlaze u danas prestiznije i bolje placene poslove? mogu ovako do sutra, a bez odgovora.

 

s druge strane, kad cujem svoje kolege kako kukaju nad studentskom nepismenoscu, znam vrlo dobro tu matricu - jer kao esencijalni deo akademskog koda i uspostavljanja hijerarhije nije ni nova, ni originalna, ni zanimljiva.

 

Jedan od mogućih uzroka je pozicioniranje pismenosti i opšteg obrazovanja u konzumerističkom koordinatnom sistemu. Širina obrazovanja, generalno govoreći, nije ulaznica gotovo ni za jedan domen života, ne vodi prihvatanju u društvu niti širenju socijalne mreže. Kvalitet osnovnog i srednjeg obrazovanja svakako jeste deo problema, ali se nedostatak  motivacije i prilično uzak repertoar interesovanja mladih ljudi (opet generalno gledano) ne mogu svesti na loš obrazovni sistem. 

Kukanje nad studentskom nepismenošću kao metod uspostavljanja hijerarhije može da posluži kao objašnjenje samo u slučaju da ljudi koji ga primenjuju imaju potrebu za tom vrstom potrđivanja, najčešće u nedostatku nekih drugih argumenata (jeeej, znam više od svojih studenata, čudna mi kupusa). 

Link to comment

 

 

difuzija kineza, slovena, indijaca i drugih naroda iz treceg sveta u zapadnjacke unije?

 

Ovo mi nije jasno. (I to ne mislim iz razloga političke korektnosti, već zato što su ubedljivo najbolji đaci upravo ta imigrantska deca.)

Link to comment

U smislu da gubi obrazovanje, pismenost i pisanje na maternjem jeziku?

 

Najbolji Srbin nikada nece pisati kao najbolji Englez na engleskom, al ce zato da upropasti svoj naucno-srpski (vec je Chandra to pomenuo).

Link to comment

 

 

Najbolji Srbin nikada nece pisati kao najbolji Englez na engleskom, al ce zato da upropasti svoj naucno-srpski (vec je Chandra to pomenuo).

 

 

Pa, OK... ja se sa tim ne bih mogao složiti.

Link to comment

Ja sam toliko nenaviknut na naučni srpski da mi često bude jako čudno kad ga vidim (u smislu najprostije terminologije koju ne znam, pa onda vidim da je neki izraz na koji nikad ne bih posumnjao --> fonološka petlja :rolf:). A i sam stil/ton proze je drugačiji. Kad vidim neki srpski naučni rad, a tamo piše "sažetak", odmah se osetim neadekvatno i dođe mi da trknem po leptir mašnu. A onda često krene početak članka nekako ovako: "U početku beše reč..." :lolol: Toliko sam se navikao na in medias res način pisanja da mi svaka devijacija od njega izaziva zbunjenost. 

Link to comment

jao bre deco. shesti razred osnovne shkole:

 

2 (DVA) komada obavezne lektire.

orlovi rano lete, prvo polugodishte,

dechaci pavlove ulice, drugo polugodishte

 

pretkosovski ciklus, prochitajte neshto, kosovski ciklus, prochitajte neshto. ni rechenicu napamet.

 

i sad pamtim urlike izmuchenih vrshnjaka, iz proshlog veka, nad idejom da triba nauchit iljadu stihova gorskog vijenca.

jer obrazovanje, dragi ljudi, nije blio za svakog, a i ne treba da bude -_-

Link to comment

To što smo se mi mučili ne znači da je to bilo nešto dobro.

 

Postoji verovanje u mojoj (bivšoj) struci da samo vinove loze koje se zlopate proizvode dobro vino. Uvek sam bio protivnik svakog zlopaćenja, posebno kada ima dubiozne rezultate.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...