Jump to content
IGNORED

Pravosuđe u Srbalja


Muwan

Recommended Posts

Posted (edited)
Meni je jasno da ima tu i dobrih i stručnih ljudi i da su preopterećeni i da je teško da oni budu fenomenalno dobri kad je ostatak sistema dobar kao šupalj zub. ALI, baš kad uzmem ovako konkretan slučaj na uvid, gde sutkinja proceni da je majka trebalo da nasluti da u pešačkoj zoni ima saobraćaja, a da vozač automobila koji se kreće tom pešačkom zonom nije trebalo da nasluti da u njoj ima pešaka - i da je zato slobodan, onda po meni to nema veze sa preopterećenošću.
Naravno da nema, kucu dajem na to da je sudija i okrivljeni imaju zajednickog prijatelja ili je branilac okrivljenog dobar drug sa sudijom.Ali takve stvari se rade se za ozbiljne pare, izmedju ljudi koji se znaju i nisu toliko ceste koliko se misli. Doduse, uzasno bodu oci kada su ovoliko ocigledne. Edited by nautilus
Posted

Pa to kažem - odbijamo svi mogućnost da je IQ odnosno nestručnost kadra u pitanju u ovom slučaju.BTW, kako se ocenjuje rad sudija? Vodi li se neka statistika preko tog apelacionog suda pa se jasno vidi čije presude se često revidiraju ili kako funkcioniše to već?

Posted
a da vozač automobila koji se kreće tom pešačkom zonom nije trebalo da nasluti da u njoj ima pešaka
Ovo je, osim suprotnosti sa zdravim razumom, samo po sebi u suprotnosti sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja. Je l' u anglosaksonskom pravu beše postoji pozivanje na prethodne slučajeve, presedan i tako to? Što nije kod nas tako, da odmah prozujim Knezom od biblioteke do česme, pa polukružno oko česme i nazad, i da snimam mobilnim sve neodgovorne roditelje koji ne paze na decu u pešačkoj zoni... Ako neko dete zaluta pred mene samo ću blago stisnuti sirenu, da mu skrenem pažnju da prolazim i neću dozvoliti da mi taj nevažan detalj skrene pažnju sa moje vožnje. :frust: Samo još jedan u nizu bisera koji betoniraju moj nevažeći listić na izborima. Ostaje samo nedoumica kako da opoganim listić, beo neće ostati svakako...
Posted
BTW, kako se ocenjuje rad sudija? Vodi li se neka statistika preko tog apelacionog suda pa se jasno vidi čije presude se često revidiraju ili kako funkcioniše to već?
Neposredno visi sud formira troclani savet koji vrednuje rad sudije. Kriterijume po osnovu kojih se vrsi vrednovanje odredjuje Visoki savet sudstva. Ako se dobro sjecam. To se radi jednom u tri godine i ocjena se upisuje u list koji ima svaki sudija. Moguce je i vanredno vrednovanje.
Posted (edited)
U praksi se svugde, u Americi, Nemačkoj, ovde, dešava to da prvostepeni sud donese kretensku presudu. Čak ni kod nas kretenske presude ne izdrže drugi stepen...
Izdrže, naročito u sudovima van Beograda, u gradovima gde su manje izraženi mehanizmi vaninstitucionalne kontrole, gde više važi zakon ćutanja, gde su sudije, tužioci advokati, okrivljeni i njihove porodice svakodnevno mnogo više upućeni jedni na druge nego u Beogradu. Na kraju, viša instanca (i sudovi i tužilaštva) koja dolazi u redovne i vanredne godišnje kontrole rada nižih instanci otaljava taj posao levom nogom otpozadi, žureći u lokalnu kafanu na pečenje ili nazad u Beograd. Ovo naročito važi za oslobađajuće presude i lakša krivična dela gde je manje stepenica u postupku kontrole (npr. nema teških povreda, nema smrtne posledice), mnogo je lakše smiriti sve uključene aktere kada se oslobađa krivac, nego kada se osuđuje nevin (mislim da sam imala sreće pa nisam imala priliku da prisustvujem osudi nevinog, ali nikad se ne zna). U ovakvim predmetima, ukoliko postanu pravnosnažni po žalbi, a ima ih (i to znaju oni koji su uključeni u rad KŽ odeljenja), po vanrednom pravnom leku samo se može konstatovati povreda zakona u korist okrivljenog, ali ne i promena pravnosnažne sudske odluke.I pored svega, na osnovu radnog iskustva stečenog i u državnoj upravi i u sudovima, smatram da je pravosuđe najzdraviji stub vlasti, kao i da se ono nalazi na početku jednog dugog ali progresivnog procesa, a prvi signal za to je promena načina izbora sudija. Edited by halloween
Posted (edited)

oduvek sam smatrao da sudija treba ba bude otpušten/smenjen/najuren ako- mu presuda bude poništena iz proceduralnih raznoga- presudi kaznu manju od minimalne- zastari poveren mu predmetmožda, prvo žuti pa crveni karton.

Edited by djordje geprat
Posted (edited)

@halloween.Ne slazem se u tom delu oko Beograda...U Srbiji postoje 4 Apelaciona suda. Za sve sudove u Vojvodini to je Apelacioni sud u Novom Sadu i tu smesne presude nekog sudije iz Zrenjanina, Sombora ili Subotice ne mogu da prodju. Mozda je problem u Visim sudovima, ali kad vidis koliko je suzena, pa ja bih rekao i minorna njihova nadleznost, onda tu problema nema.@djordje gepratSudija u nekim slucajevima ima zakonsku osnovu da izrekne kaznu manju od minimalne za odredjeno kriv. delo, u nekim slucajevima i da optuzenog oslobodi od kazne, a predmet moze da zastari u nekim slucajevima i bez krivice sudije.

Edited by Rick.James
Posted (edited)
Meni je jasno da ima tu i dobrih i stručnih ljudi i da su preopterećeni i da je teško da oni budu fenomenalno dobri kad je ostatak sistema dobar kao šupalj zub. ALI, baš kad uzmem ovako konkretan slučaj na uvid, gde sutkinja proceni da je majka trebalo da nasluti da u pešačkoj zoni ima saobraćaja, a da vozač automobila koji se kreće tom pešačkom zonom nije trebalo da nasluti da u njoj ima pešaka - i da je zato slobodan, onda po meni to nema veze sa preopterećenošću.
pa naravno da nema, u pitanju je najobičnija seljačka korupcijačuj, "preduzetnik" oslobodjen... Edited by braca
Posted
Nego, ja bih ovde izneo jos jedan neresiv problem naseg sudstva (a i celokuonog drustva): neizvrsenje pravosnaznih odluka.Procene su (naravno da nikome nije u interesu da objavi tacan podatak) da 2 MILIONA pravosnaznih odluka ceka na izvrsenje.
Koliko tu otpada na komunalne predmete? Računaju li se tu i ona rješenja na temelju vjerodostojne isprave (je li ono bijaše nešto slično i u slučaju "Infostan"?) koja su postala pravosnažna jer na njih nije uložen prigovor? Kako bi javnost u Srbiji gledala na masovno izvršenje tih pravosnažnih i izvršnih rješenja?Kako bi javnost prihvatila izmještanje sprovođenja izvršnog postupka van sudske vlasti? U Hrvatskoj na najavljene privatne izvršitelje gledaju sa priličnim negodovanjem ("privatni šerifi" se spominju i u predizbornoj kampanji), a kod nas je izvršni postupak čvrsto u rukama sudova koje satiru komunalni predmeti. Godinama se priča o tome kako će notari od sudova preuzeti ostavinske postupke, ali ni od toga još nema ništa.
Posted
Koliko tu otpada na komunalne predmete? Računaju li se tu i ona rješenja na temelju vjerodostojne isprave (je li ono bijaše nešto slično i u slučaju "Infostan"?) koja su postala pravosnažna jer na njih nije uložen prigovor? Kako bi javnost u Srbiji gledala na masovno izvršenje tih pravosnažnih i izvršnih rješenja?Kako bi javnost prihvatila izmještanje sprovođenja izvršnog postupka van sudske vlasti? U Hrvatskoj na najavljene privatne izvršitelje gledaju sa priličnim negodovanjem ("privatni šerifi" se spominju i u predizbornoj kampanji), a kod nas je izvršni postupak čvrsto u rukama sudova koje satiru komunalni predmeti. Godinama se priča o tome kako će notari od sudova preuzeti ostavinske postupke, ali ni od toga još nema ništa.
Tu se ne radi o komunalnim predmetima nego o izvrsenju presuda, to su "I" predmeti i njih je mnogo manje nego onih resenja na osnovu verodostojne isprave, sto znaci da je broj tih drugih "Iv" predmeta verovatno desedostruko veci. U momentu kada sam ja radio izvrsenja u sudu imali smo ubedljivo najvise Iv predmeta poput Telekoma, Telenora, VIP je tada poceo da prinudno naplacuje, a bilo je dosta i JKP predmeta. Jedan mali deo su bili "I" predmeti i koliko se secam sudski izvrsitelj je uvek nesto vise paznje/vremena posvecivao njima.
Posted
Tu se ne radi o komunalnim predmetima nego o izvrsenju presuda, to su "I" predmeti i njih je mnogo manje nego onih resenja na osnovu verodostojne isprave, sto znaci da je broj tih drugih "Iv" predmeta verovatno desedostruko veci. U momentu kada sam ja radio izvrsenja u sudu imali smo ubedljivo najvise Iv predmeta poput Telekoma, Telenora, VIP je tada poceo da prinudno naplacuje, a bilo je dosta i JKP predmeta. Jedan mali deo su bili "I" predmeti i koliko se secam sudski izvrsitelj je uvek nesto vise paznje/vremena posvecivao njima.
Kod nas su I-predmeti obuhvatali sve predmete u kojima je jedna od stranaka bila fizičko lice (dakle, i prijedlozi za izvršenje na osnovu vjerodostojnih isprava - komunalni predmeti i mikrokreditne organizacije - i prijedlozi za izvršenje na osnovu pravosnažnih i izvršnih presuda, notarskih isprava, nagodbi...), otud nesporazum. :)Zašto države ne bi zapošljavale diplomirane pravnike (koje ionako štancaju na kubike) na rješavanju zaostataka, makar ove Iv-predmete koji nisu toliko zahtjevni? Tako će odraditi pripravnički, ući u posao i usput smanjiti zaostatak.
Posted (edited)

Istina, u nekim slucajevima i "komunalni" predmet moze postati "I", a to je ako na Iv resenje bude izjavljen prigovor i onda se ide na parnicu, a kad se ona zavrsi, posto se onda radi o presudi, onda ce to kasnije biti "I" predmet.I i Iv predmeti su jednako zahtevni. Zapravo, razlika u smislu zahtevnosti se moze napraviti jedino prema predmetu izvrsenja, pa su tako mnogo zahtevniji predmeti u kome se izvrsenje sprovodi na nekretninama, a mnogo manje zahtevni kad se sprovode na prinadleznostima, a potpuno neefikasna izvrsenja na pokretnim stvarima, makar bila, ne znam da li je novi zakon o izvrsenju i obezbedjenju tu nesto pomerio napred. Nas problem je sto nam je ministar pravde neko ko bas nije proveo mnogo minuta u sudovima, makar pre nego sto je postala ministar.

Edited by Rick.James
Posted
Sudije porotnici su nepotrebni. za nista se ne pitaju i ne odlucuju ni o cemu. Lijevi i desni spavac.
Upravo tako. :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...