Jump to content
IGNORED

Generacija Y


Muwan

GenY pooll(tm)  

76 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted
Ne bih se složio. Dobar deo senior menadžmenta (pogotovo stranci) pokazuje spremnost da ove faktore uzme u obzir. Slepilo, kada se i javlja, uglavnom se javlja kod domaćih rukovodilaca.
ne znam sta je tacno nenad hteo da kaze, ali sam svedok kako funkcionisu multinacionalke, nema tu blage veze neki 'objektivni' kvalitet, nepotizam je veoma izrazen, samoinicijativa cak bude i mana, samo da se ne talasa, u maticnoj zemlji ne otpustaju visak zaposlenih iz politickih razloga (iako trpe velike gubitke zbog toga), otpustaju ljude nasumice, bez odredjenog razloga, vec samo zato sto brojke to zahtevaju, itd, itd....kapitalizam sa felerom, tako bih ga ja nazvao
  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MancMellow

    19

  • Muwan

    10

  • Indy

    8

  • rajka

    8

Top Posters In This Topic

Posted
mislis da ce to pomoci? ili bolje da te pitam da li mislis da su ti isti ljudi dobro upravljali pripadnicima generacije X?
Nisam siguran da li će i koliko pomoći, mada sam prilično siguran da će šteta biti ogromna ako se makar ne proba. Rekao bih da si okvirno u pravu ako smatraš da genX nije imala odgovarajuć tretman od strane top menadžmenta ali to lako može da vuče razloge i iz samih karakteristika te generacije, koje su išle na ruku "status quo" tipu rukovođenja (lojalnost, samostalnost, prilagodljivost). GenY dolazi sa drugačijim ciljevima i očekivanjima, gde status quo apsolutno ne prolazi i veoma brzo dovodi do razlaza u komunikaciji. Dobar menadžment bi trebalo da je sposoban da to prepozna ili da barem ima globalni menadžment koji je toga svestan pa će tražiti od lokalnih timova da se malo upute u tematiku.
Posted
Ovo je sve tačno mada nije lokal-specifično. Ono što sam ja primetio iz kontakta sa klincima jeste njihova zavist prema nama koji smo 90ih bili u centru zbivanja, kao učesnici i svedoci uličnih protesta, zaključno sa 5. oktobrom. Dobiti svoju porciju istorije je velika generacijska privilegija, uz svu tragediju tog vremena, sa distance od 10-15 godina vidi se samo legenda i istorijski afterglow, veličanstveno iskustvo borbe protivu diktature a za demokratiju. Velike priče, široki frontovi.A šta klinci imaju danas? Povremenu fertutmu oko gej parade ili derbija? Ništa specijalno, čega nema na drugim mestima.Meni je žao, možda jesam namćor i matori drkoš, ali ja ne vidim ništa blizu ljudskoj velični
Uh, već je počela mitološka idealizacija te praistorije devedesetih. Niti smo mi bili učesnici neke stvarno Slavne Revolucije, niti nam na učinku šta imaju biti zahvalni oni koji su u to vreme bili u nižim razredima osnovne. SM režim devedesetih nismo oborili neki apstraktni Mi Mladi, nego se jednostavno istrošio u desetogodišnjem proždiranju samog sebe, zakucao se na dno ka kom je tako sporo i mučno pikirao. Ja se stvarno ne bih usudio da sebi pripisujem neke zasluge za sezonsko šetanje, zviždanje, i lupanje u šerpe, imajući u vidu koliko je užasno neefikasno to bilo. Srbiji su na kraju morale bombe da doteraju neke stvari iz dupeta u glavu, a i tako je bilo tesno.Bitnije, ako nekom rođenom devedesetih dođeš sa tom pričom "eeee, ne znate vi kako je nama bilo i kroz šta smo sve prošli da bi vam obezbedili ovaj broadband internet i beli šengen", s pravom će te usputno napušiti dok na telefonu kuca status update. Kao što si verovatno i ti napušavao nekog šezdesosmaša u svoje vreme kad je hteo da ti objasni koliko je Danas jadnije nego Juče (kad je on incidentally bio mlad).Dakle, jesi i namćor i matori drkoš. Nije strašno, dešava se svima :)
  • 4 months later...
Posted
bilo bi lepo da znamo kakve veze ima ovaj topic sa srbijom
Zasto mora da ima veze sa Srbijom, je l' to neko pravilo?Beowlu svaka cast za temu, premda ja nemam sta narocito da kazem o njoj.
Posted
evo, ovi su oni posle gen Y, valjda se klichu millennial'sod ideje do biznisa za pet sati
A ne ne ne ne neee, od početka razmišljanja do biznis ideje je pet sati...do "biznisa" je sa srpskom papirologijom maaaalko duže.A šta je meni zanuimljivo. Pa na primer ovo:Od CD tableta s navigacijom koji će građanima i turistima služiti za bolje snalaženje u gradu, do sakupljanja elektronskog otpada, izgradnje zabavnog centra, terminala na stanicama gradskog prevoza koji će obaveštavati putnike kad stiže autobus i da li i koliko kasni, pa do kartica za zakazivanje lekarskog pregleda i online narukvica za zaboravne koji će u njoj “čuvati” sve podatke…Znači nikom na pamet nije pala neka ideja sopstvenog biznisa tj. poslovne ideje, jer sve ovo bi se hipotetički kačilo na budžet. Što znači da deca nisu glupa i umeju da gledaju, ali to što vide je propast u najvi.
Posted
A ne ne ne ne neee, od početka razmišljanja do biznis ideje je pet sati...do "biznisa" je sa srpskom papirologijom maaaalko duže.
uhm, to je naziv clanka koji sam linkovala, ne moja tvrdnja.
Znači nikom na pamet nije pala neka ideja sopstvenog biznisa tj. poslovne ideje, jer sve ovo bi se hipotetički kačilo na budžet. Što znači da deca nisu glupa i umeju da gledaju, ali to što vide je propast u najvi.
ne znam da li je nikom posto je bilo 20 ekipa, a oni su naveli samo par ideja. a mozda su i imali zadatak da smisle nesto sto bi unapredilo zivot u zemlji ili tako nesto, posto ove 'ideje' su dosta slicne.
Posted

Pa da... samo sto je od ideje za biznis do uspesnog biznisa veoma dalek i neizvesan put (i pritom ne mislim na papirologiju i drzavnu birokratiju, sto se da savladati).

na puš-pauzama
Neke stvari, ipak, jesu specificne za Srbiju. :D
Posted

u srbiji ces tesko naci srednjoskolca koji radi u kaficu preko raspusta za dzeparac, e ne nekog koji ima svoju firmu, tako da mislim da nisu ozbiljno mislili da bi iz toga trebalo da proizadje samoodrziva firma. verujem da je to bila vezba, da deci priblizi ideju preduzetnistva i 'otvori apetit', da tako kazem. poenta je, da ipak, da "danasnja deca" ipak nisu sva tako losa, kako bi mogao da pomisli onaj koji je citao ovaj topic.(i ja sam primetila ovo za pus-pauzu) :D

Posted
... da tako kazem. poenta je, da ipak, da "danasnja deca" ipak nisu sva tako losa, kako bi mogao da pomisli onaj koji je citao ovaj topic.
Ja se držim pravila: "if he's good enough, he's old enough".
  • 6 months later...
Posted

Čeprkao sam po podforumu u želji da nađem neku generalnu temu o obrazovanju danas, i budući da je ne nađoh, kačim ovaj tekst ispod ovde - mislim da nije skroz promašeno mesto. Da napomenem da se jedno 75% slažem s autoricom, znači nisam skroz na toj strani (konkretno mislim da je uzimanje Kine kao kontraprimer zapadnom načinu obrazovanja preterano, nema potrebe da se ide u drugi ekstrem, što oni obilato čine). Ali, generalno se uklapa sa mojim iskustvom Ozi (a i šire, ali posebno Ozi) mladeži. BTW. Nedavno sam svojim neglamuroznim poslom bio nazočan u jednoj školskoj biblioteci (srednja škola), gde se mučena bibliotekarka/nastavnica pogađala jedno 40 minuta sa jednim klipanom (okruženim sa nekoliko ćutljivijih istomišljenika) o tome da li on sme ili ne sme da se igra na kompjuterima u školskoj biblioteci, te da li je igranje Google-ovog Pacman-a igranje, ili je to u pitanju istraživanje uz pomoć Googlea. Kao i da li on sme ili ne sme da kaže nastavnici da "hold her horses", i "it's bullshit". Takve stvari su predmet beskonačne, strastvene rasprave u školi danas. Učiteljica je imala strpljenje Svete Petke, a ja sam se koncentrisao na svoje disanje (što su me učili u školu od zena) da se ne bih umešao što bi bilo sa vrlo lošim posledicama po sve, a posebno moj budući radni angažman. Jebote.

TODAY'S teenagers are shaped by a multitude of weighty issues - high levels of teenage obesity, a heavy binge drinking culture and a social media landscape with hefty consequences.But pause for a moment and consider the corresponding gargantuan rise in the younger generation's confidence in the value of their opinions. The sheer weight of their viewpoints is growing exponentially as parents and teachers alike are counselled to hold a young person's opinion in the highest regard.Current thinking in educational circles focuses on students' independence and empowering unwavering self-belief. Our educational approach favours individual participation over instruction.As a teacher with more than 20 years' experience it is increasingly painful to read and listen to opinion in the absence of background knowledge, research or experience - ''no offence'', teenagers.Past generations paid due regard to the expertise of the teacher and gained intellectual exercise by reading and (gasp) memorising important information. No wonder today's students find university such a challenge, coming from a school system where the mathematics curriculum includes estimation and the English curriculum covers social media.Having recently spent time teaching students in China, I can't help but draw stark comparisons to my local teaching experience. Students there expect that they will be given a tonne of information and will be assigned extensive homework involving engagement with the instructional material. Invitations to express opinions are met with puzzlement. Rather, they expect and welcome direction.In contrast, our students launch into impassioned and complex negotiation the moment there is a hint of work to be done (a technique all too familiar to any parent attempting to institute household chores).When the work comes in (often late) it is littered with sentences starting with ''I think'' - an amusing oxymoron. Little reference is made to any research other than nominal efforts to cut and paste from Wikipedia.Anyone visiting the supermarket will notice that the fine art of putting one's view across is honed at a very early age - often encouraged in children too young to talk but old enough to point.Having now taught through generations X, Y and Z, the labelling of the next generation is clear. Generation I - the first, foremost, the centre of attention.I think I'd better retire before I face the gargantuan task of teaching this next generation of overconfident individuals. Their weighty opinions are too much to bear and I've exercised all my patience.Lynn Van Der WagenRead more: http://www.smh.com.au/opinion/society-and-culture/i-want-out-of-generation-i-20120626-210ke.html#ixzz1yxSLls78
Posted
BTW. Nedavno sam svojim neglamuroznim poslom bio nazočan u jednoj školskoj biblioteci (srednja škola), gde se mučena bibliotekarka/nastavnica pogađala jedno 40 minuta sa jednim klipanom (okruženim sa nekoliko ćutljivijih istomišljenika) o tome da li on sme ili ne sme da se igra na kompjuterima u školskoj biblioteci, te da li je igranje Google-ovog Pacman-a igranje, ili je to u pitanju istraživanje uz pomoć Googlea. Kao i da li on sme ili ne sme da kaže nastavnici da "hold her horses", i "it's bullshit". Takve stvari su predmet beskonačne, strastvene rasprave u školi danas. Učiteljica je imala strpljenje Svete Petke, a ja sam se koncentrisao na svoje disanje (što su me učili u školu od zena) da se ne bih umešao što bi bilo sa vrlo lošim posledicama po sve, a posebno moj budući radni angažman. Jebote.
Zasto se uopste nastavnica pogadja s ucenikom, umesto da zamoli direktora da izda proglas na temu sta je dozvoljeno a sta nije na teritoriji biblioteke?Uvek je problem u losem managementu, koji magarci naravno koriste za svoje shenanigans.
Posted

Postoji policy o tome šta je dozvoljeno, a šta ne, naravno. Nastavnica se na njega (bezuspešno) pozivala x puta. Poenta je u tome da je (kao što piše u tekstu iznad) sve sa današnjim đacima predmet pogađanja. Ono što sam ja (kao nenastavnik) primetio je da, generalno, nemaju apsolutno nikakvih inhibicija sa starijima. I to ne mislim u dobrom smislu. :D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...