Jump to content
IGNORED

Školska godina i obrazovanje pod koronom


renne

Деца у школу од 1.9  

105 members have voted

  1. 1. Деца у школу од 1.9

    • Имам школско дете и не бих га послао у школу
      19
    • Имам школско дете и послао бих га у школу
      38
    • Немам школско дете, да имам послао бих га у школу
      25
    • Немам школско дете, да имам не бих га послао у школу
      23


Recommended Posts

Krajem avgusta se realizuje rekreativna nastava, pretpostavljam uz blagoslov ministarstva. Naravno da će roditelji čija deca ne učestvuju u tom poduhvatu sa pravom pitati zašto je rizik prihvatljiv kada treba agencije vaditi iz problema, a neprihvatljiv u slučaju odlaska na redovnu nastavu. 

Inače, on-line nastava za učenike 4. i 6. razreda se pokazala kao klasičan promašaj. Viber grupe, slikanje domaćeg, prepisivanje, deca prazna, nivo usvojenog gradiva nikakav.

  • +1 2
Link to comment
13 minutes ago, Aleksija said:

koliko god bilo cudno, ali 100k prosvetnih radnika bi takodje voleli da prezive pandemiju. i da, pre nego sto iko kaze da su i druge profesije u riziku, da li iko radi u manjem zatvorenom prostoru sa 30 ljudi (deca su prenosioci koliko i odrasli, najnovija su istrazivanja) koji, po svemu sudeci, nece biti ni u obavezi da nose masku.

ja licno necu biti u posebnom riziku, imam svoju kancelariju u skoli, mogu da primam po jedno, da zahtevam nosenje maske... ali jbga, stvarno je odvratno vise pominjanje iskljucivo baka i deka i njihove zastite. 

odbornici po opstinama odrzavaju telefonske sednice da se ne zaraze, poslanici se jedva okupili sa sve pleksiglasom i maskama ali zato je cool da deca sede bez maske 

  • +1 1
Link to comment
1 hour ago, Aleksija said:

koliko god bilo cudno, ali 100k prosvetnih radnika bi takodje voleli da prezive pandemiju. i da, pre nego sto iko kaze da su i druge profesije u riziku, da li iko radi u manjem zatvorenom prostoru sa 30 ljudi (deca su prenosioci koliko i odrasli, najnovija su istrazivanja) koji, po svemu sudeci, nece biti ni u obavezi da nose masku.

Odakle ti to da maske neće biti obavezne? Deca su dužna da nose maske gde i odrasli. Nisam video da neko predlaže da se radi sa po 30 učenika.

Nastavnici obično imaju distancu veću od 2 metra, dok za većinu radnika po fabrikama to ne važi.

  • +1 2
Link to comment
1 hour ago, duma said:

Odakle ti to da maske neće biti obavezne? Deca su dužna da nose maske gde i odrasli. Nisam video da neko predlaže da se radi sa po 30 učenika.

Nastavnici obično imaju distancu veću od 2 metra, dok za većinu radnika po fabrikama to ne važi.

o maskama 

Quote

O nošenju maski moramo da "prodiskutujemo", dodao je Kon i objasnio da je "jedna priča sad dok je lepo vreme i dok su otvoreni prozori, a sasvim druga u vreme kad prozori budu zatvoreni zbog hladnog vremena".

"A odluku treba da donesemo za čitav period. Isto tako, da li je korisno ako postoji odgovarajuća distanca da se neprekidno nose maske ili ćemo napraviti kada mogu da se skidaju. Treba još vremena da se isčita i prodiskutuje, nije jednostavno donositi odluke po tom pitanju", naveo je Kon.

postoji vrlo jaka lobisticka struja roditelja koji insistiraju da se maske ne nose. izgleda da ima dosta sansi da pobedi.

 

sto se tice rada sa 30 dece, osim ako ne plate jos uciteljica, ne znam kako ce podeliti odeljenja. ne znaju ni oni, verovatno - a da ce platiti, sumnjam.

za distancu u ucionici mladjih razreda - mora da nikad nisi prisustvovao casu kod uciteljice. nema sanse.

 

 

Link to comment

edit: nesto sam zeznula post pokusavajuci da editujem, valjda je jasno sta sam htela da kazem.

i da, sacekacemo sutra pa cemo znati sta su smislili. videcemo koliko je realno. 

 

Edited by Aleksija
Link to comment

Jbt ovdje djeluje da se ne znaju osnovne stvari, šta je cilj i smisao obrazovanja, one preambule i prvi članovi strategija koje naravno niko ni ne čita. Čitajući ove naše na vlasti reklo bi se da je osnovni cilj škole da imaju djeca gdje da budu dok im roditelji rmbače.

  • +1 2
Link to comment

Ne znam kako misle da izvedu npr. nastavu u novosadskim srednjim školama sa 1000+ đaka. Te škole jedva imaju kapacitete za izvođenje nastave u regularnim uslovima, o fizičkoj distanci na hodnicima je iluzorno pričati. U malim školama, ili u retko naseljenim sredinama je moguće uz određene mere neometano odvijanje nastave. U pretrpanim školama gradskih sredina je to nemoguće izvesti bez ozbiljnog zdravstvenog rizika. Odmah potpisujem da su to potencijalna žarišta. Privatni vrtić sa petoro zaposlenih i dvadesetoro dece funkcioniše nekako, ali vrtići sa stotinak i više dece su moguća žarišta.

  • +1 2
Link to comment

idemoooo

Quote

Na upravo završenom Kriznom štabu prihvaćen je predlog nastave za nastupajuću školsku godinu. Generalni plan, uputstva, ali i preciznu razradu održavanja nastave i podelu zaduženja izradio je tim Ministarstva prosvete.

 

Za početak - prvaci i petaci 31. avgusta upoznaće se sa svojim učiteljem, odnosno razrednim starešinom, i to će biti uvod u novo poglavlje njihovih života i obrazovanja.

"Blic" prenosi osnove finalnog modela po kome će funkcionisati škole i biti organizovana nastava - u učionicama ili onlajn. Roditelji i đaci imaju i mogućnost da sa direktorom, odnosno nastavnicima dogovore model nastave.

 

Pre izrade modela nastave urađena je analiza iskustva i načina organizacije rada u 30 država, počev od potpunog vraćanja u škole. Urađena je i analiza domaćih škola. Otuda će pojedine, već sada je izgledno, zbog značajnog broja đaka i manjka prostora imati kombinovani model – i nastavu u školi i onlajn.

Ministarstvo je izradilo preporuke za sve segmente nastave, međutim, škole imaju stepen autonomije. Tako će nastavni kadar, odnosno direktor škole moći da precizira vreme početka časova i unutrašnju organizaciju smena grupe đaka. U pojedinim ustanovama, gotovo je izvesno, moraće da se organizuje kombinovani model nastave, na šta utiče broj đaka i prostor jer se moraju obezbediti svi zdravstveni uslovi.

 

Osnovno je - školski čas traje 30 minuta; posebno težište je na najmlađima od prvog do petog razreda jer je škola potpuna novina u njihovom životu i očekuje se da će svi ići u školu; odgovaranje je uvek u školi, čak i za one koji idu onlajn.

Krenimo prvo sa informacijama za nastavu u školi.

Nastava u školskim klupama

Škola ima autonomiju da utvrdi vreme početka časova i izvrši vremensku organizaciju časova na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou.

Nastava u školi organizuje se na način koji osigurava bezbednost i zdravlje učenika i zaposlenih u skladu s preporukama nadležnih organa i institucija u školskom prostoru.

 

Škole će do 24. avgusta 2020. godine dostaviti operativni plan organizacije i realizacije nastave nadležnoj školskoj upravi na saglasnost

Od prvog do četvrtog razreda

* za učenike prvog ciklusa, od I-IV razreda, nastava se organizuje svakodnevno u školi kroz neposredan obrazovno-vaspitni rad;

* Ukoliko je broj učenika veći od 16, odeljenje se deli u dve grupe;

 

* grupe dolaze u dva definisana termina (na primer od 8.00 ili 10.45);

* preporučuje se fleksibilan ili klizni raspored zvonjenja, čime bi se postiglo i različito vreme kada su učenici na odmoru i smanjuje se istovremeni boravak učenika u prostorijama predviđenim za komunikaciju (holovi, hodnici, toaleti i slično);

* učenici jedne grupe imaju do 4 časa dnevno;

* časovi traju po 30 minuta, između termina u kojima grupe imaju časove planirana je pauza za čišćenje i dezinfekciju učionica u trajanju od 20 minuta;

* ukoliko je broj učenika u odeljenju do 15, odeljenje se ne deli na grupe, već se nastava realizuje za sve učenike istovremeno u jednom terminu;

* svi časovi obaveznih predmeta realizuju se neposredno u školi i to u učionici a ukoliko postoje uslovi I na otvorenom prostoru (u dvorištu) kada je god moguće, po utvrđenom rasporedu;

* izborni programi/predmeti i drugi oblici obrazovnog-vaspitnog rada realizuju se ili neposredno u školi ili putem nastave na daljinu u skladu sa prostornim i tehničkim mogućnostima škole;

* u realizaciju pojedinih časova za učenike trećeg i četvrtog razreda uključeni su stručni saradnici i predmetni nastavnici ukoliko postoji potreba (likovna kultura, muzička kultura i fizičko i zdravstveno vaspitanje);

Od petog do osmog razreda

Za učenike drugog ciklusa obrazovno-vaspitni rad organizuje se kroz osnovni ili kroz kombinovani model. Škola vrši usklađivanje operativnih planova sa Posebnim programom i ima autonomiju da pripremi raspored časova za realizaciju neposrednog obrazovno-vaspitnog rada rukovodeći se dnevnim i nedeljnim brojem časova koji su za odgovarajuće razrede dati u modelima.

Osnovni model

* za učenike drugog ciklusa, od V-VIII razreda, u onim školama koje imaju prostornih i kadrovskih mogućnosti nastava se organizuje svakodnevno u školi kroz neposredan obrazovno-vaspitni rad;

* Ukoliko je broj učenika veći od 16 odeljenje se deli u dve grupe;

* za svako odeljenje (grupe) određuje se učionica u kojoj se ostvaruju časovi nastave, po ugledu na razrednu nastavu;

* grupe dolaze u dva definisana termina u istoj ili suprotnoj smeni u odnosu na učenike prvog ciklusa (od prvog do četvrtog razreda) u zavisnosti od raspoloživih kadrovskih i prostornih resursa;

* učenici jedne grupe imaju do pet časova dnevno;

* časovi traju po 30 minuta, između termina u kojima grupe imaju časove planirana je pauza za čišćenje i dezinfekciju učionica, u trajanju od 20 minuta;

* ukoliko je broj učenika u odeljenju do 15, odeljenje se ne deli na grupe, već se nastava realizuje za sve učenike istovremeno u jednom terminu;

* preporučuje se fleksibilan ili klizni raspored zvonjenja, čime bi se postiglo i različito vreme kada su učenici na odmoru i situacije u kojima je veći broj učenika istovremeno u zajedničkim prostorijama;

* svi časovi obaveznih predmeta realizuju se neposredno u školi i to u učionici i na otvorenom prostoru (u dvorištu), kada je god moguće, po utvrđenom rasporedu;

* izborni programi/predmeti i drugi oblici obrazovnog-vaspitnog rada realizuju se ili neposredno u školi ili putem nastave na daljinu u skladu sa prostornim i tehničkim mogućnostima škole;

* u realizaciju pojedinih časova, ukoliko postoji potreba, uključeni su i stručni saradnici.

Kombinovani model

* u školama gde nema mogućnosti da se organizuje nastava svakodnevno za sve razrede drugog ciklusa, nastava se realizuje po kombinovanom modelu;

* učenici drugog ciklusa po razredima imaju organizovanu nastavu neposredno u školi ili putem nastave na daljinu;

* učenici petog i šestog razreda, u skladu sa organizacijom rada škole, u toku jedne nedelje imaju neposredan obrazovno-vaspitni rad u školi ponedeljkom, sredom i petkom, dok učenici sedmog i osmog razreda imaju neposredan obrazovni rad utorkom i četvrtkom. Naredne nedelje razredi se rotiraju, tako da sedmi i osmi razred neposredan obrazovno-vaspitni rad imaju ponedeljkom, sredom i petkom, a peti i šesti razred utorkom i četvrtkom;

* škola može grupisati po dva razreda i na drugi način u skladu sa brojem odeljenja po razredu i raspoloživim kadrovskim i prostornim resursima;

* učenici drugih razreda u danima kada nemaju neposredan obrazovno-vaspitni rad u školi, imaju nastavu na daljinu, odnosno prate časove nastave koji se emituju putem Javnog medijskog servisa Srbije;

* ukoliko je broj đaka veći od 16 odeljenje se deli u dve grupe;

* učenici jedne grupe imaju do 5 časova dnevno;

* za svako odeljenje (grupe) određuje se učionica u kojoj se ostvaruju časovi nastave, po ugledu na razrednu nastavu;

* grupe dolaze u dva definisana termina u istoj ili suprotnoj smeni u odnosu na učenike prvog ciklusa, u zavisnosti od raspoloživih kadrovskih i prostornih resursa;

 

Link to comment
Quote

Nastava na daljinu (onlajn)

Prikazivanje časova nastave na kanalima RTS 2 i RTS 3 biće svakog radnog dana u skladu sa rasporedom, prema utvrđenoj satnici prikazivanja časova. Učenici petog razreda pratiće nastavu na kanalu RTS 2 sa početkom u 8.00 časova i rasporedom od tri časa dnevno. dok će se nastava za učenike (VI-VIII razreda) emitovati na kanalu RTS 3, sa početkom u 8.00 časova.

Nastava za učenike prvog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja (I-IV razreda) biće emitovana na multimedijskoj internet platformi RTS Planeta.

Učenici od prvog do sedmog razreda imaće dnevno po tri časa, dok će učenici osmog razreda imati četiri časa.

Ukoliko aktuelna epidemiološka situacija bude uticala na promenu organizacije obrazovno-vaspitnog rada u školi, moguća je i promena satnice emitovanja časova, o čemu će učenici i roditelji, kao i škole biti blagovremeno obavešteni.

Ministarstvo je snimilo nastavu I organizovalo šeme I ukoliko se eventualno epidemija korone rasplamsa. U slučaju žarišta ili pogoršanja situacije obezbeđeno je da sva deca imaju onlajn nastavu.

Časovi nastave na Javnom medijskom servisu

PETI RAZRED

RTS 2 8.00 - 8.30

8.35 - 9.05

9.10 - 9.40

ŠESTI RAZRED

RTS 3 8.00 - 8.30

8.35 - 9.05

9.10 - 9.40

SEDMI RAZRED

RTS 3 9.45 - 10.15

10.20 - 10.50

10.55 - 11.25

OSMI RAZRED

RTS 3 11.30 - 12.00

12.05 - 12.35

12.40 - 13.10

13.15 - 13.45

 

Link to comment

Znači dete će mi i ići u školu i pratiti online nastavu i biti podeljeno u 2 grupe i rotiraće se... Dakle, deca će imati raspored časova u jedno 4 dimenzije...

 

 

  • Haha 1
Link to comment

"Preporučuje se nošenje maski sve vreme boravka, međutim, kada su u pitanju đaci, moguće je da kada slušaju nastavu i sede u klupi, privremeno odlože masku", navela je zamenica direktora Instituta Batut.

 

savrseno

Link to comment
  • Hamlet Strašni changed the title to Školska godina i obrazovanje pod koronom

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...