Jump to content
IGNORED

Pravosuđe u Srbalja


Muwan

Recommended Posts

Najbolji pravnik u istoriji :ajde:

1. Propišes prekršaj za nepoštovanje zabrane kretanja za vreme vanrednog stanja.

2. Prekršajni sud po hitnom postupku izrekne novcanu kaznu učiniocu tog prekršaja.

3. Doneseš uredbu da za vreme vanrednog stanja ne teče rok za žalbu u prekršajnom postupku.

4. Okonča se vanredno stanje.

5. Počinje da teče rok za žalbu iz tačke tri.

6. Prestaje da važi propis kojim je ograničeno kretanje.

7. Nema više materijalne norme koja propisuje prekršaj, znači nema prekršaja.

8. Žalba po AT 51000 dinara.

 

 

Edited by Uskebasi
Link to comment

a sve lepo ima u zakonu

 

Quote

3. Vanredne mere za zaštitu stanovništva od zaraznih bolesti i način njihovog sprovođenja

Proglašavanje epidemije zarazne bolesti od većeg epidemiološkog značaja

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

...

30) vanredna situacija, ... je stanje kada su rizici i pretnje ... po stanovništvo, ... takvog obima i intenziteta da njihov nastanak ili posledice nije moguće sprečiti ili otkloniti redovnim delovanjem, pa je neophodno primeniti posebne mere;

 

 

...

Član 50

Ministar proglašava pojavu epidemije zarazne bolesti od većeg epidemiološkog značaja i naređuje mere koje se u tom slučaju moraju sprovoditi.

...

Sprovođenje mera u vanrednim situacijama

Član 51

U slučaju vanrednih situacija (...pojave nove ili nedovoljno poznate zarazne bolesti...) koje mogu da ugroze zdravlje i živote ljudi i u kojima postoji neposredna opasnost za masovno prenošenje zaraznih bolesti, sprovode se sledeće mere:

...

Sprovođenje mera u vanrednoj situaciji obavlja se u skladu sa zakonom kojim se uređuju vanredne situacije i ovim zakonom.

Član 52

Ministar na osnovu predloga Komisije i Zavoda može narediti:

a) zabranu okupljanja na javnim mestima;

b) ograničenje kretanja stanovništva u području zahvaćenom vanrednom situacijom;

...

 

naredba o proglasenju epidemije + vanredno stanje daje vise nego dovoljan osnov za primenu ovih odredaba i prerksaj je mogao biti propisan na osnovu zakona a ne na osnovu cl. 200 ustava pa da ispadne mera odstupanja od ljudskih prava. smesno je da pricamo o nekim ljudskim pravima kad vec i zakon omogucava ogranicenje kretanja, sto je u skladu i sa zdravim razumom. ovako ce materijalna norma prestati da postoji po zavrsetku vanrednog stanja, kao sto kazes. 

Link to comment

ustav daje osnov da se razna ogranicenja u vanr. stanju propisuju i bez zakonskog osnova, ali ne znaci da tada vise ne mogu da se propisuju onako kao sto i inace mogu. ako moze ministar u vanrednoj situaciji, onda vala moze vlada u vanrednom stanju pogotovo ako konkretno stanje postpuno odgovara definiciji vanredne situacije - pojava nove zarazne bolesti iz ovoga zakona

Edited by Krošek
Link to comment

Da zanemarimo to da li Vucic ima Ustavna ovlascenja za tako nesto, ili da li se ovo situacija, ili stanje. Poenta je da se donosi Uredba kojom se propisuje prekrsaj, koja uredba ce vaziti koliko bude trajalo vanredno stanje. Po toj uredbi se svakodnevno po hitnom postupku privode stotine ljudi pred prekrsajne sudove i izriču im se kazne od 50 do 150 hiljada.

A onda se donese nova uredba koja kaže da rok za žalbu na tu odluku neće teći do okončanja vanrednog stanja. Kad se zavrsi vanredno stanje počeće da teče rok za žalbu, ali će prestati važnost uredbe koja propisuje prekršaj. To znači da će pre pravnosnažnosti odluke svakako prestati da važi uredba na osnovu koje je odluka doneta, pa će žalba svakako biti osnovana.

Edited by Uskebasi
Link to comment

da, da shvatam

 

moja poenta je da treba uvek da postoji prekrsaj: ko prekrsi ograničenje kretanja stanovništva u području zahvaćenom vanrednom situacijom zbog pojave ili epidemije nove zarazne bolesti kazniće se...

postoji krivično delo, ali su skontali da im puno više odgovara prekršaj. 

ali presmešno je da taj prekršaj bude jedna od onih mera koje prestaju sa prestankom vanrednog stanja. to treba da bude prekrsaj uvek i moze biti propisan uvek. mislim da je to resenje ove normativnog paradoksa. 

 

jer recimo meni je ta uredba da ne teče rok za žalbu okej. 

Link to comment

Zašto je uopšte propisan prekršaj za nepostupanje po naredbi o zabrani kretanja kada KZ u članu 248. određuje da je takvo ponašanje krivično delo?


Sad vidim i ovo sa zanimljivim članom 2:

 

 

На основу члана 200. став 6. Устава Републике Србије,
Влада, уз супотпис председника Републике, доноси

УРЕДБУ
о прекршају за кршење Наредбе министра унутрашњих послова о ограничењу и забрани кретања лица на територији Републике Србије

"Службени гласник РС", број 39 од 21. марта 2020.

Члан 1.

Лице које прекрши забрану из тач. 1. и 2. Наредбе о ограничењу и забрани кретања лица на територији Републике Србије („Службени гласник РС”, број 34/20), казниће се за прекршај новчаном казном од 50.000 до 150.000 динара.

Члан 2.

За прекршај из члана 1. ове уредбе може се покренути и довршити прекршајни поступак, и у случају да је против учиниоца покренут или је у току кривични поступак за кривично дело које обухвата обележја тог прекршаја, без обзира на забрану из члана 8. став 3. Закона о прекршајима („Службени гласник РС”, бр. 65/13, 13/16 и 98/16 – УС).

Члан 3.

Ова уредба ступа на снагу даном објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”.


05 број 53-2760/2020
У Београду, 21. марта 2020. године
Влада
Председник Републике,
Александар Вучић, с.р.
Председник Владе,
Ана Брнабић, с.р

 

 

Edited by napadaj
Link to comment

Sve se to može pokriti  ako ne sad, onda naknadno, jer se u vreme vanrednog stanja odstupa od ljudskih (i manjinskih) prava, što se odnosi i na mehanizam donošenja i sadržinu propisa.

 

Link to comment
1 hour ago, napadaj said:

Zašto je uopšte propisan prekršaj za nepostupanje po naredbi o zabrani kretanja kada KZ u članu 248. određuje da je takvo ponašanje krivično delo?

 

Zato što te pokupe u gradu, odvedu kod dežurnog sudije za prekršaje koji te isprati sa 50k kaznom. Čas posla...

31 minutes ago, halloween said:

Sve se to može pokriti  ako ne sad, onda naknadno, jer se u vreme vanrednog stanja odstupa od ljudskih (i manjinskih) prava, što se odnosi i na mehanizam donošenja i sadržinu propisa.

 

Pa teško da može. Ne mogu retroaktivno da promene propis na štetu okrivljenog. Mogu sad da menjaju, ali kad se završi vanredno stanje nema više odstupanja od Ustavom garantovanih prava. A žalbe će se svakako razmatrati kad ne bude vanredno stanje.

Link to comment
12 minutes ago, Uskebasi said:

Zato što te pokupe u gradu, odvedu kod dežurnog sudije za prekršaje koji te isprati sa 50k kaznom. Čas posla...

 

Ma znam to, ali, kao što rekoh, uredbom o rokovima su obesmislili uvođenje tog prekršaja zbog brzine kažnjavanja, na stranu deo o tome da taj prekršaj neće ni postojati nakon prestanka vanrednog stanja.

Edited by napadaj
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...