IGNORED

Astronomija - opšta tema

Jolly Roger

Znam valjda toliko, opusteno.

Uostalom, ko kaze da se ne prevodi?

;)

ZG_VEC_11.jpg 162_0010.jpg;

@Skyhighatrist

frile hoce da kaze da se ultima tula ne prevodi kao sto se ne prevodi recimo ni proksima kentauri, sto je tacno. i da, to joj jeste znacenje, daleko mesto izvan poznatog sveta.

1 hour ago, Њујоркер said:

Znam valjda toliko, opusteno.

:) 

U svakom slučaju, još jedno fantastično postignuće, dobaciti do tako malog objekta, tako daleko od Zemlje.

Slazem se u potpunosti. Boze moj, ko zna kakva nas tek iznenadjenja cekaju ako se misija u Kujperovom pojasu produzi. I sama Tula je fantasticna:

Jeff Moore, New Horizon’s geological and geophysics lead, said Ultima Thule is ‘perhaps the most primitive object that has yet been seen by any space craft’.

#UltimaThule used to be 2 separate objects. It likely formed over time as a rotating cloud of small, icy bodies started to combine. Eventually, 2 larger bodies remained & slowly spiraled closer until they touched, forming the bi-lobed object we see today: https://t.co/ZuxLDtzW9c pic.twitter.com/FwWDAaAdey

— NASA (@NASA) January 2, 2019

Moram da napomenem da ovo NIJE prvi takav slucaj. Naime, vec smo ne samo prosli pored, vec i sleteli NA jedan takav objekat, kometu 67P/Curjumov-Gerasimenko, kada se lender File odvojio od Rozete i sleteo po prvi put na jednu kometu.

300px-Comet_67P_on_19_September_2014_Nav

• 2 months later...
  • 2 weeks later...

Potpiši, da znaju ljudi šta je :)

Astronomers capture first image of a black hole

The Event Horizon Telescope (EHT) -- a planet-scale array of eight ground-based radio telescopes forged through international collaboration -- was designed to capture images of a black hole. Today, in coordinated press conferences across the globe, EHT researchers reveal that they have succeeded, unveiling the first direct visual evidence of a supermassive black hole and its shadow. This breakthrough was announced in a series of six papers published in a special issue of The Astrophysical Journal Letters. The image reveals the black hole at the center of Messier 87, a massive galaxy in the nearby Virgo galaxy cluster. This black hole resides 55 million light-years from Earth and has a mass 6.5-billion times that of the Sun.

Edited by Skyhighatrist

Nije baš astronomija, al' neka ga ovde:

pinwheel_results_at_a_glance.png

Mark i Skot Keli, blizanci, ovaj drugi proveo skoro godinu na ISSu, uporedna studija u kratkim crtama...

193132-004-8BC7F70A.jpg

• Redoran changed the title to Astronomija - opšta tema
  • Redoran pinned this topic