Musharaf Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 (edited) Kao što već obećah, red je da otvorim i nešto što liči na topik ovde. Otvaram Istanbulom.Istanbul je grad u koji sam već duže meračio da odem i odugovlačio sve do maja 2007. Sada jedva čekam da ponovo tamo odleprsam. Definitivno destinacija koju preporučujem svima, a nadalje slede neki mali tipovi za koje mislim da vam mogu pomoći u odlučivanju. Napomena: ja sam tamo bio 5 dana – komotno sam mogao i više, a siguran sam da će biti onih koji i jesu više protabanali Istanbulom. Takođe, da dodam da sam od onih koji više vole da bazaju gradu i po 20 km dnevno nego da se zavlače po rupama i muzejima. Što ne znači da se ne zavučem i ja ponegde.Kako doći: Redovne avionske linije za oko 200 evra povratno. Let traje sat i po – ni ne osetiš, praktično. Letovi za Istanbul su i popodne, idealno za zapaliti na produženi vikend. Kada sletiš, jasno je da si u ozbiljnoj zemlji. Ataturk (naravno) aerodrom izgleda onako kako će Surčin možda izgledati u XXII veku.Putevi do grada bez džombi. Kola nova. To je to. Sve šljaka non stop, cveće oko puta. Alternativa – kolima 1000 kilometara. Neka priča ko je iskusio, ja nisam.Gde se zabosti: Prvo pravilo (koje važi ne samo za Istanbul, već i za sve ostale destinacije diljem zemaljskog šara) – nigde gde te žele odvesti naše turističke agencije. Secikese, lopovi i ošljari po Istanbulu uglavnom uvaljuju turiste u dve zone – Taksim (što mu dođe njihova Slavija, pa vidite koliko ima smisla kuntati uz tutnjavu osmanlijskog moto parka) i Laleli – pitoreskni kraj u kome obitavaju kazahstanske prostituke, tadžički biznismeni i turski kriminalci, sa sve torbama krmačama. Na ulicama Lalelija je uveče poželjno biti korpulentan i izgledati gadno. Za smeštaj preporučujem Sultanahmet, deo grada u kome je većina turističkih atrakcija i u kome je dosta tiho i mirno. Sobu za dvoje u odličnom konaku (to su im hoteli pod zaštitom države) možete naći za oko 80 evra dnevno, a ako ostajete tri dana (negde pet), janjičari dolaze da vas pokupe na aerodromu, što je jako zgodna stvar (taxi je oko 20 evra pa naviše). Negde dobijate i povratni prevoz. Što se izbora hotela tiče, najbolje da odete na tripadvisor i pogledate šta sve ima. Ja odseo u Yusuf Pasa Konagi(konagi su ti njihovi tradicionalno sređeni konaci, spolja u drvetu i tako to), internet rates su svuda niže plus mi nisu čak tražili ni visa broj kartice za rezervaciju. Ima i skuplje, ko voli.Ono na šta treba obratiti pažnju u Sultanahmetu jeste jedna ulica u kojoj ima prilično hotela a u kojoj vole da loču i po barovima urlaju američki i australijski turisti. Ništa loše, tj. ako ne želite da spavate.Druga relativno dobra baza bila bi preko Zlatnog Roga, u evropskom delu koji se zove Pera. Tu imate Istiklal cadessi, ulicu koja izgleda kao da ste negde u Parizu ili Beču, a unaokolo svašta hotela. Nije tako zgodno za razgledanje krasota kao Sultanahmet, a hoteli imaju više moderan look and feel. Ulica je uvek zesce puna sveta, na primer ovakonastavak sledi... Edited October 13, 2007 by Larko
Lun Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Ali sjajan ti je topik.Konachno oko nechega da se slozimo.Sad tek povezujem. Ataturk avatar, napala na Istanbul - nisi ni ti tako losh k'o shto izgledash. :P I ja se palim na na Istanbul ali i na celu Tursku.Sve si dobro napisao.Valjda ce biti neshto i o pitoresknostima.Si bio u Dolmabahche i Topkapi? Pa levo od Dolmabahca, preko ulice, uz ono povelichko brdo, kafei, kafeterije, restorani u puzavicama i vimbldon zelenim drvenim konstrukcijama i ornamentima.A tek saobracaj - fenomen za sebe. Jedan neverovatno regulisani haos (kome doprinose jednosmerne ulice)Nastavi.Pa kad zavrshish cu c/p. Tol'ko mi je ok.
Musharaf Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 (edited) Sta videti: Ako se odlučite za Sultanahmet, tu vam je pred nosom Plava džamija, Aja Sofija, Bazilika cisterna i Topkapi. I to je samo početak, ali kakav. Čak i blaziranom putniku, kakav sam, koji uglavnom tuli kako ga od ljudskom rukom stvorenih stvari više ništa ne oduševljava i kako bi bilo sjajno da ima još Velikih kanjona, itd., od Aja Sofije klecaju kolena. Ako već treba da izdvojim nešto kao hajlajt – to je naša (snif) nekoć pravoslavna bogomolja, sada pretvorena u muzej. Potpuno je neverovatno da su ljudi to podigli pet vekova nakon Hrista. Plava džamija je okay, ali me se npr. Sultanahmet, koja je nešto dalje, više dojmila. Oko Sultanahmet džamije ima odličnih malih restorana za predahnuti. Takođe, ono što je dobro kod ovih džamijica je što uvek imate sjajne i čiste wc-e pri ruci, tako da rešavaju problem koji u drugim zemljama rešavate trčanjem u Burger King i Mc Donalds. Ovim nisam želeo da uvredim forumaše muhamedanske vere, već da naglasim pozitivne aspekte njenog širenja. Ako idete zimi, ponesite malo deblje čarape, kad se izujete i uđete unutra, od hladnoće hoće malo da vuče po nogama. Žene beware.Moram da priznam da me se od Plave i Sultanahmeta više dojmila Alabasterska džamija u Kairu. No to je neka druga priča.Topkapi je, naravno, sledeća omiljena destinacija. Definitivno treba videti, ali preporučujem pre Aja Sofije, inače je teško oduševiti se ako je posetite posle the Čuda. Takođe, Topkapi ume da bude neviđeno gužvav, dosta Turaka dolazi, naročito vikendom i o praznicima. Još jednom – vredi, ali nisam pao u nesvest od sreće. Više da razbijete par predrasuda iz holivudskih filmova, ako to već niste učinili.Ima zato par staretinarnica koje ljudi obično ne vide – al da vrede, vrede. Prva je crkva u Hori (Chora), dotle uzmite taxi (nije skupo, a daleko je, u Balatu gotovo kod zidova starog Konstantinopolja). Apsolutno najlepše freske koje sam ikada video, evo se i sad naježim dok na to mislim. Slike ću postovati naknadno, moram da ih iskopam sa harda. Za pocetak ovo...U povratku peške možete proći kroz Fener. Jeste, kao Fenerbahče. Potpuna Turcija okolo, nigde turista, ama bezbedno i fino. Da vidite i kako Turci žive i popijete cedjene pomorandze za budzašto. Usput se spustite na obalu Zlatnog roga i dobijate dva bonusa. Prvi je bizarna, potpuno gvozdena, bugarska crkva Svetog Stefana. Hergestellt im Wien ne znam koje godine, dovezena u plocama i zalivena na Stambolu krajem XIX veka. Sada se raspada od rđe i nagrizaju je pukotine. Unutra gasne lampe da se greju, kao u dvorištima po boljim kafanama. Veličanstveno neobično.Druga destinacija zvuči bolje, ali je mnogo manje spektakularna – Vaseljenska patrijaršija. Malo, skučeno, ni veće titule ni manjeg atara. Still must see, ako se već tu nađete.Nastavlja se... Edited October 11, 2007 by Larko
Brazilac Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 E pa lepo od Larka sto otvori ovu temu...Za pocetak da samo kazem da se solidan smestaj moze naci za mnogo manje pare od pomenutih. Na Sultana'metu je bezbroj hotela za 15-20 evra po osobi za 1 noc. Hosteli su naravno extra jeftini, 10 evra po osobi u 4-6krevetnoj sobi.Grad je imponzantan u svakom smislu i treba vremena da bi se obisle sve zanimljive i bitne stvari. Za 5 dana se moze steci samo nagovestaj. Znam ljude koji so odlazili na 5 dana a ostajali mesec dana. Dakle, sto vise to dana to bolje.Takodje, postoji low cost let dva puta nedeljno iz Nisa. Koja je cena stvarno ne znam...
Lun Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 A o Kemalu Ataturku poseban topik. Ima jedna sjajna knjiga koja govori o njemu, etnichkim premeshtanjima Grka i Turaka, sekularnoj ideji u okruzenju strogog fundamentalizma, podmetanjima..."Ptice bez krila" a autor je...valjda...Lui Bernie (a mozda se i zaboravilo; pozajmio knjigu pa vishe ni ne znam kod koga je. Klasika)P.S.Jesu li tvoje slike?Ako da, kachi sve.
Musharaf Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 (edited) slike nisu moje, na drugom su kompu, treba da proberem, naknadno cu.brazilac: uvek moze i jeftinije, naravno. ovo je bila moja preporuka za mlade parove koji vise nisu u fazonu da svinguju. :)Šta još videti: bogomolje su tek početak. Taj deo Zlatnog roga ima i dva masivna bazara – jedan je Grand Bazaar, Kapali čaršija, gde se prodaju od popa uši. Drugi je Misir čaršija, blizu mosta ka Galati, gde se prodaju začini. Svaka je na svoj način spektakularna. Robu koju tamo vidite naći ćete i na drugim mestima, ama je filing ući u tu vrevu, sve i da slušaš nevernike kako te mame da probadeš rahatlokume ili kupiš uzbečke tepihe (oni turski su mi bzvz). Iako mi bolja polovica uvek pada u paniku kako ću se ponašati na orijentalnim tržnicama (npr. odlepiti od muke), ove stambolske su mi bile ekstra interesantne. Na Grand Bazaru ima i deo sa antikvarnicama i tu će svaki normalan čovek odlepiti od sreće gledajući stare sahate, handžare i burmutice, a ako se umori mož da sedne u obližnji kafić, naruči nešto i izabere štivo koje se sastoji od nekoliko bogato opremljenih i na engleski komično prevedenih knjiga o Ataturku.S druge strane, Misir čarši, pijaca začina, je ono što očekujete. Kupićete sve i svašta i naravno gomilu stvari koje vam ič ne trebaju. Neka vam je sa srećom.Glavni spektakl nastaje kad prelazite Galata most,u smeru ka Galati. Most nije ništa specijalno, ali kao što možete videti sa ove slikemudri se Turci setiše da ispod kolskog naprave sa oba kraja i pešački deo gde su kafići i restorani. I jedni i drugi OPASNI, nešto skuplji ali vredni svake pare. Tu možete skljokati u bean bag skrhano telo i gledati (ko što rekoh na drugom topiku), kako sunce zalazi iznad raketnih projekata Otomanske imperije. Veličanstveno, čak ni muzika koju drmaju nije loša. Videću da iskopam neku selfmade sličku i ubacim je ovamo.Kad pređete most, idete ka Galati. Jeste, kao Galatasaraj, nekadašnji Saletov klub. Još sa druge strane se vidi landmark, Galata toranj, sada vidikovac. Preporučujem pentranje ka njemu uz najstrmiji deo, ne toliko zbog spektakularnog provoda, koliko zbog fantastične energije koju taj kraj malih obrtnika ima. Tu se klopa, prodaje, seče, testeriše, iza ćoška sinagoga, ovamo trideset malenih Tatara istovaruje neku žicu, okreće se mrtva životinja na ražnju a kola voze uzbrdo po ulicama širokim ko sanke. Samo grabi i ne okreći se, sine...Cilj je Pera, taj kvazifensi deo koji su napravili kako bi se pokondirili. Lepo su to odradili. Istanbul ima taj šmek da je napravio zapadni transplant, ali oko Pere i dalje možete da vidite Tursku, čim zađete par ulica sa strane. I tu je taj Istiklal Cadessi, tu su kvazidobre radnje, fenomenalne poslastičarnice i restorani koji vas bacaju u trans. Sa sve bosanskim roštiljom. Ta ogromna ulica završava se Taksimom, ko što rekoh njihovom Slavijom, koja služi da se okreću kola, autobusi i razbije po par desetina glava na demonstracijama. Blizu je i vojni muzej iza Taksima, ama nisam imao vremena. Sledeci put.Nastavlja se... Edited October 11, 2007 by Larko
Musharaf Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 KLOPA Ovo je, kao i uvek kada se radi o Turskoj, veoma visoko rangirana stavka. Recimo da sam u Istanbulu jeo češće i bolje nego igde. Mislim da sam prvi dan, na neverovatnom maršu od 30 km gore i dole, jeo barem deset puta. šta god sam video, ogladneo sam i sve je bilo dobro. Kebabi, roštilji, poslastičarnice, đevreci, restorani kako valja, itd. Naročito su im interesantni ti restorani anadolijskog tipa gde sedi snaša i razvlači kore (za lahmacun) ? to posle bude zaista ukusno. Još je lepše što nigde nisam osetio da su me odrali ? dok u Italiji samo gledaš gde je ko ubacio nepostojeću kafu ili kuver.Sada ne bih o egzibicijama tipa iznutrice ? kokoretsi i ostale stvari su ipak Gazzin fah. Ono što je impresivno u Istanbulu je obilje ribe koju možete pojesti. Dobre, sveže. Zađabe u somunu na pristaništu kod Galata mosta ili za malo više u Kumkapi delu ispod Sultanahmeta. Ogromne količine ugojenih i svilenih mačaka svedoče da se u Istanbulu hasa za medalju. Gde god sam seo, bilo je dobro, naročito u makeshift bircuzima oko Grand Bazaara (gde jedu lokalci). Tu se jede praktično sa patosa, srećom prethodno spaljeno na odličnom roštilju. Sledite svoj njuh i ne budite gadljivi. Čisto je i deset puta čistije no kod Ace Pekara ili u Kairu.Još par stvari:Gradski prevoz ? odličan. Tramvaji XXI veka.Čistoća ? na 1 visokom nivou. Naravno, ovde govorim o delu grada po kome ćete bazati.Omiljeni trg ? Bajazitov, kod ulaza u Univerzitet. Sedite i gledajte kako ljudi idu okolo, golubovi lete, organi reda marširaju a crvene zastave lepršaju kontra tirkiznog neba. Ljudi okolo idu, naravno, u džamiju.Dolmabahče ? nisam video, nešto mora i za sledeći put.U free shopu u povratku na aerodromu ima jako interesantan izbor vina ? npr gruzijska i libanska. Vredi se zaleteti.Sve u svemu, hoću ponovo tamo. Čim prije. Otvoren sam za pitanja, sad moram malko da stanem, otpade mi ruka. šta iskopam od slika bez prisustva bliskih živih bića, okačiću.
Musharaf Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 Ali sjajan ti je topik.Konachno oko nechega da se slozimo.Sad tek povezujem. Ataturk avatar, napala na Istanbul - nisi ni ti tako losh k'o shto izgledash. :P I ja se palim na na Istanbul ali i na celu Tursku.Sve si dobro napisao.Valjda ce biti neshto i o pitoresknostima.Si bio u Dolmabahche i Topkapi? Pa levo od Dolmabahca, preko ulice, uz ono povelichko brdo, kafei, kafeterije, restorani u puzavicama i vimbldon zelenim drvenim konstrukcijama i ornamentima.A tek saobracaj - fenomen za sebe. Jedan neverovatno regulisani haos (kome doprinose jednosmerne ulice)Nastavi.Pa kad zavrshish cu c/p. Tol'ko mi je ok.ne, avatar je zbog jedne interne sale, nema veze sa paljenjem na tursku.za saobracaj i vrevu se slazem, totalno sam fasciniran. a to levo od dolmabahce je macka park, pored besiktasovog stadiona, ako ces skroz gore izlazis kod vojnog muzeja, a pre dolmabahcea - e tu su opasne staretinarnice, puzavice...jes vala, sjajan deo.
Leonidas Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 I bitna meni informacija - isao si skroz u svom angazmanu ili?
Musharaf Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 da, potpuno u svom aranzmanu. ovde rezervises karte, mozes i onlajn kod jata, onlajn rezervises hotel, ovaj koji sam ostavio link cak ne trazi ni visu, barem nama nije, za rezervaciju.ni u ludilu ne ici preko agencija. proverio sam hotele koje izdaju, cemerne rupe na glupim lokacijama. ovo su manji, prijatni i tihi hoteli. najbolje da provrtis malko tripadvisor i pogledas komentare - ako valja babama sa menhetna i zakeralima iz kalifornije, znaci da je okay. umeces da provalis kad je zakeranje glupo, tipa 'dorucak u turskoj ume da bude malo repetitivan'. koga briga. ^_^
Leonidas Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 ok ok... meni je dorucak repetitivan i u beogradu... burek, jogurt, kifla, sendvic... pa opet...
žaro Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 (edited) Istanbul i citav orijent treba jednostavno da se oseti.... Neko ne moze ni da pomisli koliko zena prekrivena velom moze da bude privlacna...Larko svaka chast za topic :P ja sam bio u istanbulu pre par godina i tad nisam imao digitalac :( tako da su mi fotke u tvrdom izdanjuEdit: larko jesi isao na voznju po bosforu? Edited October 11, 2007 by žaro
Musharaf Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 ja sam bio u istanbulu pre par godina i tad nisam imao digitalac :( tako da su mi fotke u tvrdom izdanjuEdit: larko jesi isao na voznju po bosforu?ovo nisu moje fotke, kacio sam ih sa sajtova. svoje cu videti da okacim skoro, mada su mi iz istanbula nesto manje reprezentativne nego obicno.na bosfor i na azijsku stranu nisam stigao da odem. grad je ogroman, zaista mu treba vise od pet dana, al eto da vas navucem - blizu je, ne treba viza, brzo se dolazi, treba ici sto cesce. definitivno grad u kome mogu da se zamislim kako zivim. dovoljno bljestav i dovoljno prljav.
PussyGalore Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 cekaj bre, nisam valjda propustila, kamo nocni klubovi???mene su s aerodroma odveli u neki klub gde se uz nargile gledao trbusni ples.nemoguce da si to propustio?ako si bio u kairu, u meriottu, onda znas o cemu govorim.pravo da ti kazem, ti si jedan od retkih koji je tako opusteno jeo po 'gradskim kuhinja' a da se nije otrovao.inace, istanbul i 'brat' mu kairo, imaju istu atmosferu, na ulicama sigurno.
žaro Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 ovo nisu moje fotke, kacio sam ih sa sajtova. svoje cu videti da okacim skoro, mada su mi iz istanbula nesto manje reprezentativne nego obicno.na bosfor i na azijsku stranu nisam stigao da odem. grad je ogroman, zaista mu treba vise od pet dana, al eto da vas navucem - blizu je, ne treba viza, brzo se dolazi, treba ici sto cesce. definitivno grad u kome mogu da se zamislim kako zivim. dovoljno bljestav i dovoljno prljav :Hail:
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now