Jump to content
IGNORED

Visokoškolsko obrazovanje na budžetu ili ne


maximus

Recommended Posts

Posted

Ništa se slabije nisam uključila u proces rada od kolega sa zapada

 

Znam Dagmar, ti si 1 etalon™, takoreći mera spram koje se treba vajati prosečna mogućnost zaposlenja prosečnog srpskog studenta u Srbiji. :frust:

  • Replies 874
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Tribun_Populi

    255

  • MancMellow

    138

  • Dagmar

    127

  • Prospero

    64

Posted (edited)

Nije ona etalon™ nego ti iz nekog razloga ne razumeš da je za "praksu" (ako si teorijski potkovan), u proseku tj generalno potrebno manje vremena nego za "teoriju".

Edited by MancMellow
Posted

Znam Dagmar, ti si 1 etalon™, takoreći mera spram koje se treba vajati prosečna mogućnost zaposlenja prosečnog srpskog studenta u Srbiji. :frust:

 

Pa ja sam ti dobra mera, nit sam najbolji student, nit najlošiji, nego neka sredina, što ti daje dobru ideju šta naš obrazovni sistem omogućava. Za onog što je genije uvek možeš da kažeš da nije tako dobar zbog fakulteta nego zato što je sam mnogo toga naučio mimo fakulteta, za nekog ko je loš opet fakultet ne može da ga napravi na pametnog ako to nije pa opet nećeš suditi o sistemu iz takvog primera, ali ljudi iz neke sredine su ti prava indikacija kakav je obrazovni sistem.

 

Isto sam se vrlo lako uključila u proces rada u Srbiji, dok sam tamo radila. Čak bih rekla da je tamo lakše uključiti se jer smo tehnološki na nižem nivou, pa je trebalo i primeniti manje stvari u svakodnevnom radu nego u inostranstvu (ovo vrlo ugrubo, moguće je naravno da ti zapadne kompleksniji posao u Srbiji, a prostiji u inostranstvu, ali čisto prosečno gledano u inostranstvu se radi sve što i u Srbiji i onda preko toga).

 

Tako da u svakom slučaju, činjenica da naši ljudi i dalje mogu dobro da se uključe u sistem rada u inostranstvu ti je odlična indikacija da je sistem u proseku ok (dakle ne svaki fakultet i smer ili kurs, ali jedan dobar deo definitivno inače ne bismo mogli nigde).

Posted

Nije ona etalon™ nego ti iz nekog razloga ne razumeš da je za "praksu" (ako si teorijski potkovan), u proseku tj generalno potrebno manje vremena nego za "teoriju".

 

Objašnjeno mi je™, rekoh, više puta. Samo što mene zanima šansa za zaposlenje, znaš, jer teorijom neću da se bavim ni u jednoj jednačini u životu, po sopstvenom izboru. Moj izbor deli nekih 95% svršenih visokoškolaca. Nama se kao prepreka za zaposlenje javlja nedostatak prakse, a nemaš gde da je stekneš. Dakle, Dinkić je bogotac™ jer je omogućio da se iz budžeta pegla nekvalitet visokoobrazovnog sistema u domenu prakse, tako što iz budžeta daje pare poslodavcima da prime klinca na godinu dana da odradi pripravnički i nauči praksu, te time poveća šansu za zaposlenje.

 

Tužno ali istinito, a i ovo je bogata država, pošto ima za sveee™.

Posted

Nije ona etalon™ nego ti iz nekog razloga ne razumeš da je za "praksu" (ako si teorijski potkovan), u proseku tj generalno potrebno manje vremena nego za "teoriju".

 

I ne samo to, nego ja praksu mogu (i moram) da učim još narednih deset godina i to mi nije problem, dok nisam sigurna dokle bih danas stigla sa jednim kursićem više matematike koji sam nekad olako polagala. Preformatira ti se mozak sa godinama, za novu kompikovanu teoriju i koncepte (tipa matematike, fizike, delova hemije itd) su teens i dvadesete, sad nisam sigurna da bih mogla da ulazim u to, pa i da nije samo zbog preformatiranog mozga ali ja sad nemam 50 sati nedeljno za učenje jer radim, a tek ga neću imati ako/kad formiram porodicu. Kasnije u životu neko spektakularno učenje ide samo kod nekih izuzetnih slučajeva, ja trenutno i na kurseri zakivam ono što sam nekad razbijala u sitne komade za tri nedelje.

Posted

Objašnjeno mi je™, rekoh, više puta. Samo što mene zanima šansa za zaposlenje, znaš, jer teorijom neću da se bavim ni u jednoj jednačini u životu, po sopstvenom izboru. Moj izbor deli nekih 95% svršenih visokoškolaca. Nama se kao prepreka za zaposlenje javlja nedostatak prakse, a nemaš gde da je stekneš. Dakle, Dinkić je bogotac™ jer je omogućio da se iz budžeta pegla nekvalitet visokoobrazovnog sistema u domenu prakse, tako što iz budžeta daje pare poslodavcima da prime klinca na godinu dana da odradi pripravnički i nauči praksu, te time poveća šansu za zaposlenje.

 

Tužno ali istinito, a i ovo je bogata država, pošto ima za sveee™.

 

 

Pravni je loš primer jer vam pre svega ni teorijski deo nije urađen kako treba. Pravni ionako podrazumeva dve godine pripravničkog pre zaposlenja, koji u principu nije plaćen, to je ekvivalent stranim masterima koji se svode na praksu posle bachelor studija, i koji takođe nisu plaćeni, bar u mojoj struci, šta će nekom više prakse od toga ja ne znam, kome dve godine prakse nije dovoljno tome ipak nije fakultet kriv.

 

Drugarica koja je to završila mi je pričala o nekom ispitnom pitanju tipa "omotnica dokumenta" ili tako nešto, što je napamet bubala šta je levo u gornjem delu i koji su sastavni elementi. Iza toga se zamišlja bog sveti zna šta, a kad je počela da radi potpuno šokirano mi je pričala kako je shvatila da je to obična fascikla u kojoj je predmet, a na kojoj je napisano koji predmet. Što profesori pravnog od toga imaju potrebu da prave neku misteriju, da li da se predstave važnijim nego što jesu, ili ih je neko zaposlio na to radno mesto bez da su ikad ušli u sudnicu, ja treću mogućnost ne vidim.

Posted

Objašnjeno mi je™, rekoh, više puta. Samo što mene zanima šansa za zaposlenje, znaš, jer teorijom neću da se bavim ni u jednoj jednačini u životu, po sopstvenom izboru. Moj izbor deli nekih 95% svršenih visokoškolaca. Nama se kao prepreka za zaposlenje javlja nedostatak prakse, a nemaš gde da je stekneš. Dakle, Dinkić je bogotac™ jer je omogućio da se iz budžeta pegla nekvalitet visokoobrazovnog sistema u domenu prakse, tako što iz budžeta daje pare poslodavcima da prime klinca na godinu dana da odradi pripravnički i nauči praksu, te time poveća šansu za zaposlenje.

 

Ma to je potpuno različito od onoga što ti predlažeš. 

 

Ne, retko ko se bavi teorijom, poenta je samo da što više obrazovanja = više mogućnosti. Taj čovek koji je završio ekonomski, a radi sada kao menadžer zakivanja/zavarivanja ima više opcija u karijeri nego neko ko je završio trogodišnju/četvorogodišnju srednju za zakivanje/zavarivanje. Tržište rada u XXI veku će biti tj već jeste sa velikim fluktuacijam (ne kažem da je to dobro po sebi, samo konstatujem) i višak obrazovanja neće škoditi ni pojedincu ni društvu. Ne može da škodi. 

Posted

Pa nisu teroija i praksa odvojeni pojmovi pobogu, svako može da uključi HPLC i navežba da pokrene analizu, ali šta ti to vredi ako ne znaš šta je UV signal, koji molekuli apsorbuju, šta analiziraš itd. Da može da se uleće u struku po sistemu stavi me u kancelariju i malo mi objasni šta da radim, pa to onda nije fakultetska struka. To je nkv posao po definiciji.

Posted

Pravni je loš primer

 

Pravni je mnogo loš primer i nisam na pravnom ni bazirao to što pišem. Pravnik u Srbiji državni fax završi a da ne ume ni krivičnu prijavu da napiše (jer nema ko da ga nauči, upravo iz ovog gore razloga koji navodiš), i zbog toga je 1 Union trenutno najbolji pravni fakultet u državi.

 

Imaš sasvim dovoljno takvih primera u drugim strukama, štaviše rađena su neka istraživanja među studentima pa možeš i tamo da vidiš.

 

što više obrazovanja = više mogućnosti.

 

U teoriji i za veoma mali procenat stanovništva. Rigidni sistem koji duuugo već ni najmanje ne osluškuje potrebe tržišta rada za mene nije dobar, i nikada neće biti dobar, ni po jednom kriterijumu. Zbog toga trenutno ceo sistem naginje 1 ozbiljnom prelivanju na privatne univerzitete, i možda to tako i treba da bude.

 

Pa kako nam bude.

Posted

U teoriji i za veoma mali procenat stanovništva. Rigidni sistem koji duuugo već ni najmanje ne osluškuje potrebe tržišta rada za mene nije dobar, i nikada neće biti dobar, ni po jednom kriterijumu. Zbog toga trenutno ceo sistem naginje 1 ozbiljnom prelivanju na privatne univerzitete, i možda to tako i treba da bude.

 

A, pa ja sad ne znam o čemu tačno pričaš. Ako pričaš o nastavnom planu i programu to je druga stvar i naravno da ima puno prostora za poboljšanje. Ne pričamo mi o tome. Privatni uniji takođe nisu nikakav problem, problem su Mićatrendovi gde smo videli za šta se dobijaju doktorati. Ali to jeste posao za državu, za akreditacije za doktorske studije (i ostale studije). To, opet, nije ono o čemu smo pričali.

Posted

A, pa ja sad ne znam o čemu tačno pričaš.

 

Sve vreme o dvema stvarima: mogućnosti zaposlenja 1 visokoškolca i racionalnosti trošenja budžetskog novca za tu namenu. Sve ostalo između su varijacije na tu temu, uključujući ukupan broj studenata, strukturu tog broja po profilima i kvalitet nastavnog plana i programa.

Posted

Sve vreme o dvema stvarima: mogućnosti zaposlenja 1 visokoškolca i racionalnosti trošenja budžetskog novca za tu namenu. Sve ostalo između su varijacije na tu temu, uključujući ukupan broj studenata, strukturu tog broja po profilima i kvalitet nastavnog plana i programa.

 

Visokoškolci imaju sličan % zaposlenosti i u proseku bolje plate nego nevisokoškolci. Dok se ne desi da je obrnuto, gde je problem?

Posted

 

 

Rešenje je life-long learning, večernja škola, kursevi itd. ali to sa visokim obrazovanjem veze nema. To može i posle srednje, ovo prvo svakako ostaju bačene pare. Rekoh već, opšta kultura se u eri interneta može i drugačije steći, a visokoobrazovni programi jesu sve samo ne nešto što se bavi opštom kulturom. Tako da, miss.

 

 

Večernja škola :isuse:

 

Jel' ti znaš šta se uči na fakultetima?

Posted

Jel' ti znaš šta se uči na fakultetima?

 

Ne, išao sam u večernju školu. :(

Posted

Ne, išao sam u večernju školu. :(

Pa ne, tako izgledaš, kad predlažeš ljudima da zamene fakulete sa večernjim školama, ako požele bolji posao i napredak u karijeri...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...