Jump to content

Pad helikoptera


svashtabezneshto

Recommended Posts

Ne ovlašćuje predsednik za svaki let ili bager, nego ga ovlasti da može angažovati vojsku za pružanje pomoći civilnim strukturama.

Edit: Ako misliš da li je bila naredba min. odbrane, jeste.

Predsednik Republike ili ministar odbrane, po ovlašćenju predsednika Republike može odlučiti da Vojska Srbije nadležnom državnom organu, odnosno organizaciji, organu autonomnih pokrajina i organu jedinica lokalne samouprave, na njihov zahtev, pruži pomoć radi zaštite života i bezbednosti ljudi i imovine, zaštite životne sredine ili iz drugih razloga utvrñenih zakonom.

 

Ne razumem. Ja ovo čitam tako da u svakom pojedinačnom slučaju mora postojati ili odluka predsednika, ili odluka ministra odbrane po ovlašćenju predsednika. Pruži pomoć. Jednina. 

 

Ne može predsednik da da generalno ovlašćenje ministru odbrane da sam rasuđuje i ceni kada treba vojska da pruži pomoć civilnim institucijama. 

Link to comment
  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Muwan

    190

  • Prospero

    132

  • wall

    98

  • Аврам Гојић

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ovde ima materijala za jednu solidnu enciklopediju od izveštaja a lanac dogadjaja koji je doveo do udesa imaće mali milion karika... Kompletan, ali kompletan raspad sistema.

Link to comment

Ne razumem. Ja ovo čitam tako da u svakom pojedinačnom slučaju mora postojati ili odluka predsednika, ili odluka ministra odbrane po ovlašćenju predsednika. Pruži pomoć. Jednina. 

 

Ne može predsednik da da generalno ovlašćenje ministru odbrane da sam rasuđuje i ceni kada treba vojska da pruži pomoć civilnim institucijama.

 

Može i jeste. Koliko ja znam.

Svakako ga ne ovlašćuje za svaki pojedinačan slučaj, čemu onda?

Umesto da donese odluku on svaki put ovlasti ministra da donese odluku? Malo besmisleno a?

Link to comment

Meni bi bilo interesantno navesti i nabrojati sva sranja koja su ovim povodom uzgred isplivala, od medija, do latentnog fašizma vlasti, od nesnalaženja bilo koga u kriznim situacijama do odsustva bilo kakvog usmerenja nacije. Stotine hiljada ljudi sad po internetu uči šta je helikopter šta je magla i ogorčeni su.

Pa jebo ti državu kad u njoj prilikom svake frke i drame oficiri i ministri i premijer - plaču..

PA zamislite kako bi bilo Englezima da se Čerčil upucao posle prve fau1..

To znači da u svakoj sledećoj velikoj muci ostajemo prepušteni sami sebi.

Dakle, ovo su uzgredne stvari koje, same po sebi, čine isto zlo.

Link to comment

Ovde ima materijala za jednu solidnu enciklopediju od izveštaja a lanac dogadjaja koji je doveo do udesa imaće mali milion karika... Kompletan, ali kompletan raspad sistema.

Kada bi video kako neke stvari stoje jer nema ko da potpiše ili kako se besmisleni izveštaji šalju kurirom, uz pratnju da bi na kraju bili zavedeni, overeni i nikada pročitani, još bi pohvalio kako iole funkcioniše.

Link to comment

Nas da neko krene da osvaja, teritorijalno ldo, trebalo bi mu 7 i po minuta! Ono da uzme zastavicu™ i odnese kod sebe i bazu...

Ne baš.

Toliko smo nenormalni, skloni improvizaciji i budalaštinama da se to ne može isplanirati.

Ozbiljno kažem, evo dosta blizu bio 99-te...

Link to comment

Zakon o vanrednim situacijama se ne odnosi na situaciju o kojoj se ovde raspravlja i besmisleno je tvoje insistiranje na proceduri koju propisuje taj zakon.

 

Voleo bih da mi pronađeš zakon/uredbu/pravilnik koji uređuje situaciju o kojoj se ovde raspravlja, i način i postupak reagovanja državnih organa. U suprotnom ti je tvrdnja žešće labava, so...

Link to comment

Voleo bih da mi pronađeš zakon/uredbu/pravilnik koji uređuje situaciju o kojoj se ovde raspravlja, i način i postupak reagovanja državnih organa. U suprotnom ti je tvrdnja žešće labava, so...

Zakon o vanrednim situacijama ne propisuje proceduru koja se primenjuje u slucaju odrona na putu.

Zakonom o vanrednim situacijama nije zabranjeno vojsci da posalje helikopter da preveze pacijenta kome je odron blokirao put.

Dakle, ako tvrdis da je neko prekrsio zakon duzan si da navedes koji je to zakon i u kom clanu je sadrzana obaveza, ili zabrana koja nije postovana.

Link to comment

izvinjavam se unapred, ali ja moram u off: traži se dokoni pravnik da mi pojasni

 

imamo Zakon o vojsci Republike Srbije koji kaže u već pomenutom članu:

"Položaj i nadležnost Vojske Srbije -  Član 2. Vojska Srbije je organizovana oružana snaga koja brani zemlju od oružanog ugrožavanja spolja i izvršava druge misije i zadatke, u skladu sa Ustavom, zakonom i principima medjnarodnog prava koji regulišu upotrebu sile.

Predsednik Republike ili ministar odbrane, po ovlašenju predsednika Republike može odlučiti da Vojska Srbije nadležnom državnom organu, odnosno organizaciji, organu autonomnih pokrajina i organu jedinica lokalne samouprave, na njihov zahtev, pruži pomoć radi zaštite života i bezbednosti ljudi i imovine, zaštite životne sredine ili iz drugih razloga utvrđenih zakonom.

Upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije uredjuje se zakonom."

 

Pitanje:

- da li stav 2 ovog člana implicira da se i u njemu govori o "upotrebi vojske"? pitam to zbog boldovanog iz stava 3 koji priča o upotrebi vojske van granica zemlje, iz čega je meni logično da je i ovo o čemu se ispred toga govori neka vrsta upotrebe vojske?

- bonus pitanje: o kojim zakonima se govori (videti tri različita bolda reči "zakonom" gore) - o ovom gore, ili o nekom drugom, ili o više drugih, posebnih zakona? 

 

potom imamo Zakon o odbrani i njegov član 11 koji utvrdjuje obaveze predsednika republike, kaže koje se od tih obaveza mogu, a koje nikako ne mogu preneti na ministra odbrane. odlučivanje o upotrebi vojske se ne može preneti.

 

Члан 11. Председник Републике, у складу са законом, командује Војском Србије.

Председник Републике у области одбране нарочито:

1) подноси заједно с Владом Народној скупштини предлог за проглашење ратног и ванредног стања;

2) даје сагласност на нацрт Стратегијског прегледа одбране Републике Србије;

3) усваја Доктрину Војске Србије, на основу предлога министра одбране;

4) наређује спровођење Плана одбране Републике Србије;

5) утврђује основе мирнодопске и ратне организације Војске Србије, на основу предлога министра одбране ; 6) усваја План мобилизације Војске Србије;

7) наређује спровођење мера приправности, општу и делимичну мобилизацију;

8) усваја План употребе Војске Србије и наређује њену употребу;

9) одлучује, у складу са законом, о упућивању припадника Војске Србије у мултинационалне операције, на основу одлуке Народне скупштине;

10) доноси смернице за изградњу оперативне и функционалне способности Војске Србије ;

11) поставља и разрешава начелника Генералштаба Војске Србије, уз мишљење министра одбране;

12) доноси правила која се односе на употребу Војске Србије, као и друга правила којима се уређује унутрашњи ред и правила службе у Војсци Србије;

13) врши и друге послове одређене законом.

За обављање послова из става 1. овог члана, председник Републике доноси:указе, директиве, наређења, наредбе, смернице, одлуке, правила и друга акта.

Председник Републике образује војни кабинет за послове из своје надлежности у области одбране.

Председник Републике своја овлашћења у области одбране може пренети на министра одбране, осим одлучивања о употреби Војске Србије, одлучивања о постављењима, унапређењима и разрешењима официра која су у надлежности председника Републике на основу закона и овлашћења за доношење стратегијско-доктринарних и планских докумената чије је доношење у законској надлежности председника Републике.

 

 

a, posledično i u Informatoru o radu ministarstva, u delu gde se govori opisu funkcija ministra odbrane piše isto to:

 

III. ОПИС ФУНКЦИЈА СТАРЕШИНА У МИНИСТАРСТВУ ОДБРАНЕ

Министар одбране

Mинистар обране je Братислав Гашић

тел:     +381 11 30 06 311 
факс:  +381 11 30 06 062 
e-mail: ministar.odbrane@mod.gov.rs

У извршавању послова државне управе, министар одбране у складу са одредбом члана 23. Закона о државној управи руководи Министарством одбране доноси про-писе и решава у управним и другим појединачним стварима, одлучује о другим пита-њима из делокруга Министарства одбране и одговара Влади и Народној скупштини за рад Министарства одбране и стање у области одбране и Војске Србије.

У извршавању послова одбране и Војске Србије, министар одбране у складу са од-редбом члана 14. Закона о одбрани предлаже и спроводи политику одбране и обезбе-ђује извршавање закона и аката председника Републике из области одбране. Мини-стар одбране у обављању тих послова доноси: наређења, наредбе, налоге, одлуке, пра-вила, смернице, упутства и прописе и друга акта за која је овлашћен Законом о Вој-сци Србије и другим законима.

За извршавање аката које доноси председник Републике и доношење аката по овла-шћењу председника Републике, министар одбране доноси: наређења, наредбе, смер-нице, одлуке, правила и друга акта и одговоран је за њихово извршавање.

Прописи из области одбране и Војске Србије објављују се у „Службеном војном листу“.

Председник Републике своја овлашћења у области одбране прописана чланом 11. Закона о одбрани може пренети на министра одбране, осим одлучивања о употреби Војске Србије, одлучивања о постављењима, унапређењима и разрешењима официра, који су у надлежности председника Републике на основу закона и овлашћења.

 

 

- nagradno pitanje: ko ono beše predsednik srbije?

Edited by pt 2.0
Link to comment

Zakon o vanrednim situacijama ne propisuje proceduru koja se primenjuje u slucaju odrona na putu.

Zakonom o vanrednim situacijama nije zabranjeno vojsci da posalje helikopter da preveze pacijenta kome je odron blokirao put.

Dakle, ako tvrdis da je neko prekrsio zakon duzan si da navedes koji je to zakon i u kom clanu je sadrzana obaveza, ili zabrana koja nije postovana.

 

Recimo da ovu situaciju definišemo kao vanredni događaj (član 8. stav 1. tačka 6. tog zakona) - vanredni događaj je nesreća izazvana elementarnom nepogodom (odron zemljišta zakon na drugom mestu podvodi pod pojam elementarne nepogode) i drugim nesrećama, koja može da ugrozi zdravlje i živote ljudi i životnu sredinu; a čije posledice je moguće sprečiti ili otkloniti redovnim delovanjem nadležnih organa i službi.

 

Za koordinaciju i sprovođenje mera zaštite i spasavanja nadležan je MUP, pa tek ako ne može MUP/nema adekvatna sredstva, onda vojska.

 

edit: osim ukoliko bolnica ne pozove ministra odbrane, pa on pošalje vojsku, na osnovu toga što može.

Edited by Tribun_Populi
Link to comment

izvinjavam se unapred, ali ja moram u off: traži se dokoni pravnik da mi pojasni

 

imamo Zakon o vojsci Republike Srbije koji kaže u već pomenutom članu:

"Položaj i nadležnost Vojske Srbije - Član 2. Vojska Srbije je organizovana oružana snaga koja brani zemlju od oružanog ugrožavanja spolja i izvršava druge misije i zadatke, u skladu sa Ustavom, zakonom i principima medjnarodnog prava koji regulišu upotrebu sile.

Predsednik Republike ili ministar odbrane, po ovlašenju predsednika Republike može odlučiti da Vojska Srbije nadležnom državnom organu, odnosno organizaciji, organu autonomnih pokrajina i organu jedinica lokalne samouprave, na njihov zahtev, pruži pomoć radi zaštite života i bezbednosti ljudi i imovine, zaštite životne sredine ili iz drugih razloga utvrđenih zakonom.

Upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije uredjuje se zakonom."

 

Pitanje:

- da li stav 2 ovog člana implicira da se i u njemu govori o "upotrebi vojske"? pitam to zbog boldovanog iz stava 3 koji priča o upotrebi vojske van granica zemlje, iz čega je meni logično da je i ovo o čemu se ispred toga govori neka vrsta upotrebe vojske?

- bonus pitanje: o kojim zakonima se govori (videti boldove gore) - o ovom gore, ili o nekom drugom, ili o više drugih, posebnih zakona?

 

potom imamo Zakon o odbrani i njegov član 11 koji utvrdjuje obaveze predsednika republike, kaže koje se od tih obaveza mogu, a koje nikako ne mogu preneti na ministra odbrane. odlučivanje o upotrebi vojske se ne može preneti.

 

Члан 11. Председник Републике, у складу са законом, командује Војском Србије.

Председник Републике у области одбране нарочито:

1) подноси заједно с Владом Народној скупштини предлог за проглашење ратног и ванредног стања;

2) даје сагласност на нацрт Стратегијског прегледа одбране Републике Србије;

3) усваја Доктрину Војске Србије, на основу предлога министра одбране;

4) наређује спровођење Плана одбране Републике Србије;

5) утврђује основе мирнодопске и ратне организације Војске Србије, на основу предлога министра одбране ; 6) усваја План мобилизације Војске Србије;

7) наређује спровођење мера приправности, општу и делимичну мобилизацију;

8) усваја План употребе Војске Србије и наређује њену употребу;

9) одлучује, у складу са законом, о упућивању припадника Војске Србије у мултинационалне операције, на основу одлуке Народне скупштине;

10) доноси смернице за изградњу оперативне и функционалне способности Војске Србије ;

11) поставља и разрешава начелника Генералштаба Војске Србије, уз мишљење министра одбране;

12) доноси правила која се односе на употребу Војске Србије, као и друга правила којима се уређује унутрашњи ред и правила службе у Војсци Србије;

13) врши и друге послове одређене законом.

За обављање послова из става 1. овог члана, председник Републике доноси:указе, директиве, наређења, наредбе, смернице, одлуке, правила и друга акта.

Председник Републике образује војни кабинет за послове из своје надлежности у области одбране.

Председник Републике своја овлашћења у области одбране може пренети на министра одбране, осим одлучивања о употреби Војске Србије, одлучивања о постављењима, унапређењима и разрешењима официра која су у надлежности председника Републике на основу закона и овлашћења за доношење стратегијско-доктринарних и планских докумената чије је доношење у законској надлежности председника Републике.

 

 

a, posledično i u Informatoru o radu ministarstva, u delu gde se govori opisu funkcija ministra odbrane piše isto to:

 

III. ОПИС ФУНКЦИЈА СТАРЕШИНА У МИНИСТАРСТВУ ОДБРАНЕ

Министар одбране

Mинистар обране je Братислав Гашић

тел: +381 11 30 06 311

факс: +381 11 30 06 062

e-mail: ministar.odbrane@mod.gov.rs

У извршавању послова државне управе, министар одбране у складу са одредбом члана 23. Закона о државној управи руководи Министарством одбране доноси про-писе и решава у управним и другим појединачним стварима, одлучује о другим пита-њима из делокруга Министарства одбране и одговара Влади и Народној скупштини за рад Министарства одбране и стање у области одбране и Војске Србије.

У извршавању послова одбране и Војске Србије, министар одбране у складу са од-редбом члана 14. Закона о одбрани предлаже и спроводи политику одбране и обезбе-ђује извршавање закона и аката председника Републике из области одбране. Мини-стар одбране у обављању тих послова доноси: наређења, наредбе, налоге, одлуке, пра-вила, смернице, упутства и прописе и друга акта за која је овлашћен Законом о Вој-сци Србије и другим законима.

За извршавање аката које доноси председник Републике и доношење аката по овла-шћењу председника Републике, министар одбране доноси: наређења, наредбе, смер-нице, одлуке, правила и друга акта и одговоран је за њихово извршавање.

Прописи из области одбране и Војске Србије објављују се у „Службеном војном листу“.

Председник Републике своја овлашћења у области одбране прописана чланом 11. Закона о одбрани може пренети на министра одбране, осим одлучивања о употреби Војске Србије, одлучивања о постављењима, унапређењима и разрешењима официра, који су у надлежности председника Републике на основу закона и овлашћења.

 

 

- nagradno pitanje: ko ono beše predsednik srbije?

Imas poseban Zakon o upotrebi vojske ili kako vec se zove za van granica zemlje

Link to comment

izvinjavam se unapred, ali ja moram u off: traži se dokoni pravnik da mi pojasni

 

imamo Zakon o vojsci Republike Srbije koji kaže u već pomenutom članu:

"Položaj i nadležnost Vojske Srbije - Član 2. Vojska Srbije je organizovana oružana snaga koja brani zemlju od oružanog ugrožavanja spolja i izvršava druge misije i zadatke, u skladu sa Ustavom, zakonom i principima medjnarodnog prava koji regulišu upotrebu sile.

Predsednik Republike ili ministar odbrane, po ovlašenju predsednika Republike može odlučiti da Vojska Srbije nadležnom državnom organu, odnosno organizaciji, organu autonomnih pokrajina i organu jedinica lokalne samouprave, na njihov zahtev, pruži pomoć radi zaštite života i bezbednosti ljudi i imovine, zaštite životne sredine ili iz drugih razloga utvrđenih zakonom.

Upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije uredjuje se zakonom."

 

Pitanje:

- da li stav 2 ovog člana implicira da se i u njemu govori o "upotrebi vojske"? pitam to zbog boldovanog iz stava 3 koji priča o upotrebi vojske van granica zemlje, iz čega je meni logično da je i ovo o čemu se ispred toga govori neka vrsta upotrebe vojske?

- bonus pitanje: o kojim zakonima se govori (videti boldove gore) - o ovom gore, ili o nekom drugom, ili o više drugih, posebnih zakona?

 

potom imamo Zakon o odbrani i njegov član 11 koji utvrdjuje obaveze predsednika republike, kaže koje se od tih obaveza mogu, a koje nikako ne mogu preneti na ministra odbrane. odlučivanje o upotrebi vojske se ne može preneti.

 

Члан 11. Председник Републике, у складу са законом, командује Војском Србије.

Председник Републике у области одбране нарочито:

1) подноси заједно с Владом Народној скупштини предлог за проглашење ратног и ванредног стања;

2) даје сагласност на нацрт Стратегијског прегледа одбране Републике Србије;

3) усваја Доктрину Војске Србије, на основу предлога министра одбране;

4) наређује спровођење Плана одбране Републике Србије;

5) утврђује основе мирнодопске и ратне организације Војске Србије, на основу предлога министра одбране ; 6) усваја План мобилизације Војске Србије;

7) наређује спровођење мера приправности, општу и делимичну мобилизацију;

8) усваја План употребе Војске Србије и наређује њену употребу;

9) одлучује, у складу са законом, о упућивању припадника Војске Србије у мултинационалне операције, на основу одлуке Народне скупштине;

10) доноси смернице за изградњу оперативне и функционалне способности Војске Србије ;

11) поставља и разрешава начелника Генералштаба Војске Србије, уз мишљење министра одбране;

12) доноси правила која се односе на употребу Војске Србије, као и друга правила којима се уређује унутрашњи ред и правила службе у Војсци Србије;

13) врши и друге послове одређене законом.

За обављање послова из става 1. овог члана, председник Републике доноси:указе, директиве, наређења, наредбе, смернице, одлуке, правила и друга акта.

Председник Републике образује војни кабинет за послове из своје надлежности у области одбране.

Председник Републике своја овлашћења у области одбране може пренети на министра одбране, осим одлучивања о употреби Војске Србије, одлучивања о постављењима, унапређењима и разрешењима официра која су у надлежности председника Републике на основу закона и овлашћења за доношење стратегијско-доктринарних и планских докумената чије је доношење у законској надлежности председника Републике.

 

 

a, posledično i u Informatoru o radu ministarstva, u delu gde se govori opisu funkcija ministra odbrane piše isto to:

 

III. ОПИС ФУНКЦИЈА СТАРЕШИНА У МИНИСТАРСТВУ ОДБРАНЕ

Министар одбране

Mинистар обране je Братислав Гашић

тел: +381 11 30 06 311

факс: +381 11 30 06 062

e-mail: ministar.odbrane@mod.gov.rs

У извршавању послова државне управе, министар одбране у складу са одредбом члана 23. Закона о државној управи руководи Министарством одбране доноси про-писе и решава у управним и другим појединачним стварима, одлучује о другим пита-њима из делокруга Министарства одбране и одговара Влади и Народној скупштини за рад Министарства одбране и стање у области одбране и Војске Србије.

У извршавању послова одбране и Војске Србије, министар одбране у складу са од-редбом члана 14. Закона о одбрани предлаже и спроводи политику одбране и обезбе-ђује извршавање закона и аката председника Републике из области одбране. Мини-стар одбране у обављању тих послова доноси: наређења, наредбе, налоге, одлуке, пра-вила, смернице, упутства и прописе и друга акта за која је овлашћен Законом о Вој-сци Србије и другим законима.

За извршавање аката које доноси председник Републике и доношење аката по овла-шћењу председника Републике, министар одбране доноси: наређења, наредбе, смер-нице, одлуке, правила и друга акта и одговоран је за њихово извршавање.

Прописи из области одбране и Војске Србије објављују се у „Службеном војном листу“.

Председник Републике своја овлашћења у области одбране прописана чланом 11. Закона о одбрани може пренети на министра одбране, осим одлучивања о употреби Војске Србије, одлучивања о постављењима, унапређењима и разрешењима официра, који су у надлежности председника Републике на основу закона и овлашћења.

 

 

- nagradno pitanje: ko ono beše predsednik srbije?

Imas poseban Zakon o upotrebi vojske ili kako vec se zove za van granica zemlje

jel to pitanje?

Link to comment

Recimo da ovu situaciju definišemo kao vanredni događaj (član 8. stav 1. tačka 6. tog zakona) - vanredni događaj je nesreća izazvana elementarnom nepogodom (odron zemljišta zakon na drugom mestu podvodi pod pojam elementarne nepogode) i drugim nesrećama, koja može da ugrozi zdravlje i živote ljudi i životnu sredinu; a čije posledice je moguće sprečiti ili otkloniti redovnim delovanjem nadležnih organa i službi.

 

Za koordinaciju i sprovođenje mera zaštite i spasavanja nadležan je MUP, pa tek ako ne može MUP/nema adekvatna sredstva, onda vojska.

 

edit: osim ukoliko bolnica ne pozove ministra odbrane, pa on pošalje vojsku, na osnovu toga što može.

Bolnica, predsednik opštine, drugi ministar...
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...