Jump to content
IGNORED

naucni vocap - kad necete da smarate posten svet


betty

Recommended Posts

Ovo na sta se zali vise spada u urednicku politiku nego na citate per se. Ja sedim u urednistvu jednog domaceg casopisa, citate trazimo za sasvim konkretne stvari - direktne navode, brojke i podatke koji ne mogu spadati u svakodnevno znanje, ponekad za teorijska pojasnjenja (zavisno od konteksta rada). Ueednicko cepidlacenje je pokazatelj da nesto nije u redu sa ponasanjem urednika a ne sa opstom potrebom citiranja.

 

by TT

Link to comment

Ali on i govori o direktnim navodima, i o tome koliko je besmisleno tražiti diretkne reference na stranicu i izdanje knjige iz koje je to navedeno, a koju skoro sigurno niko neće tražiti po biblioteci (pitanje je i da li će naći odgovarajuće izdanje), nego će lepo da ukuca direktan navod u Kindl ili Gugl i ta-daaam!

 

Skoro sam nešto pizdeo radeći nešto slično, pa mi tekst doš'o k'o melem.

Link to comment

Jebeni Taylor & Francis i njihov jebeni proofing!!! Lakše mi je bilo da napišem članak nego da se bakćem sa svim njihovim glupostima :frust: :frust: :frust:

 

UGINITE

znam. momak mi se muchio. u zivotu nisam videla takav idiotski sistem.

Edited by gospa buba
Link to comment
  • 2 weeks later...

Studentski pokret 2014. se deklariše kao samoorganizovan i apolitičan, Studentski front je levičarski/komunistički, a SKONUS je neka vrsta inkubatora stranačkog podmlatka. Zahtevi su im slični (nisu svi neopravdani, imajuću u vidu meru u kojoj se boljonjski principi generalno ne sprovode), pristup različit. 

e, odande.

 

dakle, poshto si iznutra, ja sam ipak periferija za tu prichu, koji se generalno bolonjski principi ne sprovode, a studenti bi zeleli?

 

pitam zato shto ne znam ^_^

 

 

 

edip. more i sjutra, svashta mi se izmiche kontroli :)

Edited by gospa buba
Link to comment

Osnovni problem je u tome što se svi trude da zadovolje formu, od broja jednosemestralnih predmeta (mnogo bivših dvosemestralnih je nagurano u jednosemestralne sa ooogromnim fondom časova i ozbiljnim predispitnim obavezama) do smanjenog broja i drugačije organizacije ispitnih rokova (npr. ako se jednosemestralni predmet, koji se sluša u letnjem semestru, ne položi do kraja tekuće školske godine, tj. do oktobra, student ima pravo da ga polaže tek kad ga odsluša naredna generacija, od junskog roka naredne godine). Sve bi to imalo opravdanje da postoje uslovi za kvalitetno održavanje nastave (broj studenata po grupama za predavanja i vežbe je preveliki, pa se predispitne obaveze često pretvaraju u farsu) i kad bi iza silabusa za predmete zaista stajali predviđeni sadržaji i literatura (ne želiš da znaš). Među akreditovanim fakultetima ima onih koji ni pod razno ne bi prošli ozbiljniju proveru (npr., iako Bolonja predviđa 60 ESPB po godini, neki fakulteti nude predmete sa po 11 ili više ESPB, bez mogućnosti uklapanja u predviđen broj ESPB, sa sve naplatom za prekoračenje koje ne može da se izbegne). 

Iako studenti umeju da postave neosnovane zahteve, u ovoj situaciji se uglavnom slažem s njima. 

Edited by Notorious
Link to comment

ja se izvinjavam sto ovako kuckam, ali vise ne umem da iskvotujem delove istog posta :mellow:

 

osnovni problem je u tome što se svi trude da zadovolje formu,

- ja nikad to ne bih rekla tako, ali... akademska zajednica je konzervativna, inertna i tradicionalna (od cega se meni sere), ali cak nisam sigurna ni da li je to problem. hocu reci, iza toga (bi trebalo da) stoje tvrdi kriterijumi znanja i kvaliteta naucnog rada, oko kojih stvarno ni ne treba da se pregovara. te stvari su, po meni sustina, i mislim da o sustini i ne treba da se razgovara, nego bas o formi kako da se postignu ti kriterijumi.

 

od broja jednosemestralnih predmeta (mnogo bivših dvosemestralnih je nagurano u jednosemestralne sa ooogromnim fondom časova i ozbiljnim predispitnim obavezama)

- npr. na ff, na psihologiji, pedagogiji, sociologiji, filozofiji, andragogiji, antropologiji, etnologiji ne postoje dvosemestralni predmeti. svi su jednosemestralni. tako da na ff nije tacno (verovatno jeste za istoriju i istoriju umetnosti). predispitne obaveze su... pa ne mnogo impresivne, i ovo citiram studente koji mi to govore. predispitnih obaveza je mnogo, ali su sitne, i u tom smislu, studenti po ceo dan vise na faksu i nesto raduckaju, ali ne ginu od posla i zavrsavaju studije jako brzo (duplo brze nego pre bolonje i sa prosecnom ocenom za 1.5 visom nego pre bolonje).

 

do smanjenog broja

- ?!?! ima 7 ispitnih rokova u jednoj godini. to znaci da na jedan ispit mozes da izlazis najmanje 7 jebenih puta. kad sam u inostranstvu to rekla, oni su me pitali da li su nasi studenti retardirani, ko izlazi na ispit sedam puta. naravno, ne znaju nase profane, ali sad su ispiti pismeni (testovi), tako da slobodna procena nastavnika vise gotovo da ne postoji. to je dobro. lose je sto studenti ne znaju da pisu i da se izrazavaju.

 

i drugačije organizacije ispitnih rokova (npr. ako se jednosemestralni predmet, koji se sluša u letnjem semestru, ne položi do kraja tekuće školske godine, tj. do oktobra, student ima pravo da ga polaže tek kad ga odsluša naredna generacija, od junskog roka naredne godine).

- to nema na psihologiji, ako postoji na nekim fakultetima i grupama, to je direktno protiv zakona. i jeste za pobunu, ali stvarno nisam cula za to. svaki ispit se mora odrzati u svakom ispitnom roku, a svako ko je ispunio predisitpne obaveze ima pravo da izadje na ispit. to je zakon. i opet je blazi nego napolju, gde je stvarno tako da cekas sledecu generaciju, jer je kod njih ispit vezan za odrzavanje kursa.

ovo sto tu pise se mozda odnosi na to da ti kad slusas kurs ove godine, ti moras da ides na vezbe, predavanja, radis te domace i te predispitne obaveze i to, opet po zakonu, vazi za tu skolsku godinu. ako nisi polozio ispit u toj skolskoj godini (u gornjem primeru, to znaci da nisi polozio ispit u 5 rokova), onda ponovo slusas predmet, da bi ponovo ispunio predispitne obaveze, i zato cekas sledecu generaciju. medjutim, ni to se u praksi ne desava, jer profani jacesce dozvoljavaju da ti predispitne obaveze vaze dve godine, da ne bi imali guzvu na vezbama i predavanjima.

 

 

Sve bi to imalo opravdanje da postoje uslovi za kvalitetno održavanje nastave (broj studenata po grupama za predavanja i vežbe je preveliki, pa se predispitne obaveze često pretvaraju u farsu)

- to jeste tacno, u vecini slucajeva kod nas, osim kad se podele u smerove u cetvrtoj godini, onda kvalitet rada odjednom skace.

 

i kad bi iza silabusa za predmete zaista stajali predviđeni sadržaji i literatura (ne želiš da znaš).

- verovatno tacno, ako tako kazu. ali zelim da znam, to je vaznije od svega ostalog.

 

Među akreditovanim fakultetima ima onih koji ni pod razno ne bi prošli ozbiljniju proveru (npr., iako Bolonja predviđa 60 ESPB po godini, neki fakulteti nude predmete sa po 11 ili više ESPB, bez mogućnosti uklapanja u predviđen broj ESPB, sa sve naplatom za prekoračenje koje ne može da se izbegne). 

- to jeste tacno.

 

elem, profani ne znaju bolonju, ni pravila, ne zna je ni ministarstvo, ali ne znaju je ni studenti (koji su najmanje duzni da je znaju, s tim se slazem). ali ako izlaze da menjaju sistem, zgodno bi bilo da se upoznaju, ovako deluju ko neupuceni pačići. npr. zakon kaže da su tri polaganja istog ispita besplatna. kod nas se naplaćuje svako koje nije prvo. to ne sme. studentima to nije atraktivan problem, rekla bih, a rešio bi jedan pravnik.

studenti ne mogu to da znaju, ali fakultet nije sklon kršenju zakona, nego ne znaju. cim im pokažeš takvu grešku, preseravaju se, zbog akreditacije i svega. to je mali napredak.

drugo, cela priča o plaćanja je posledica, po meni, smanjenja plata na fakultetima i smanjenje para koje fakulteti dobijaju od države, pa se sad fakulteti ponašaju kao crnogorsko primorje, gde ti se naplaćuje SVE, a kome ćemo, ako nećemo studentima. ja npr. plaćam potvrdu da sam stalno zaposlena. 

 

samo da dodam da mi se prvi put cini da zaposleni imaju istu situaciju kao i studenti: a to je smanjenje love, povcecanje troskova. (npr. unapredjenje treba da platim fakultetu 25 000 dinara. a u ugovoru o radu mi pise da moram da se unapredim da bih zadrzala posao). ja svakako podrzavam studente, kaki god da su, ali verujem da mnoge kolege ne vide istost situacije, nego... pa kapitalizam :D e sad, da li ce to da se prelije u solidarnost ili otimacinu za mrvice, u kojoj ce studenti sigurno izgubiti, ne znam. to bi bio moj ugao, u smislu da je to sira stvar, raspada se sve  :D

 

treće, nasa bolonja je sranje koje od fakulteta, profana i studenata pravi biznismene i to je tako.

 

ali sto se tice naplacivanja preko 60 bodova za budzetske studente, tu se slazem, samo mislim da samofinansirajuci studenti nece biti solodarni, oni ionako placaju mnogo, ne znam sto bi izasli na ulice da bi budzetskim kolegama ustedeli par hiljada. 

Link to comment

Moje zapažanje o formi prvenstveno se odnosi organizaciju sadržaja studijskog programa (odnos jednosemestralnih i dvosemestralnih predmeta, procentualni odnos obaveznih i izbornih predmeta, zastupljenost OO, TM, NS i SA predmeta, odnos ESPB i realnih zahteva predmeta itd.), pri čijem koncipiranju je primenjivan niz prokrustovskih tehnika ne bi li se zadovoljila pravila (npr., zbog manjka TM predmeta, šibneš par komada iz NS u TM, a onda iz SA u NS, i tako dok se procenti ne uklope, dodeljuješ predmetima realno neadekvatan ESPB da bi se dobio odgovarajući zbir, sadržaj dvosemestralnih predmeta sabijaš u 30  časova predviđenih za jednosemestralni predmet ili naguraš ogroman fond i sl.). 

 

 

 

 ima 7 ispitnih rokova u jednoj godini. 

 

Izmenama Zakona se predviđa manji broj rokova. 

 

 

 

Svaki ispit se mora odrzati u svakom ispitnom roku, a svako ko je ispunio predisitpne obaveze ima pravo da izadje na ispit. to je zakon. i opet je blazi nego napolju, gde je stvarno tako da cekas sledecu generaciju, jer je kod njih ispit vezan za odrzavanje kursa.

 

Na nekim fakultetima se striktno sprovodi to bolonjsko pravilo, uz tvrdnju da je po zakonu, nezavisno od ispunjenosti predispitnih obaveza i stava nastavnika. 

 

 

 

 verovatno tacno, ako tako kazu. ali zelim da znam, to je vaznije od svega ostalog.

 

Studenti se, nažalost, ni ovom prilikom ne žale javno na kvalitet nastave. Međutim, često dolazi do nepodudarnosti između sadržaja silabusa i realizacije nastave, posebno kad je reč o materijalu za spremanje ispita. Iako su u silabusu (obavezno) navedeni i literatura i tačan broj stranica po referenci (zbir bi trebalo da bude u skladu sa zahtevima za jednosemestralne i dvosemestralne predmete), u stvarnosti se studenti često upućuju na skripta, kopirane beleške, teško dostupne izvore, prastaru literaturu i sl. Naravno, to nije pravilo, ali primera ima na velikom broju fakulteta. 

 

 

 

nasa bolonja je sranje koje od fakulteta, profana i studenata pravi biznismene i to je tako.

 

Slažem se. 

 

Zaboravih juče, jedan od zahteva je i da studenti koji su upisali fakultet 2006. nastave da studiraju po tada važećem  statutu i programu. 

Link to comment
Zaboravih juče, jedan od zahteva je i da studenti koji su upisali fakultet 2006. nastave da studiraju po tada važećem  statutu i programu. 

gospode :o

 

ja se secam kako su nas na tehnici samo jedne neke godine (tipa 93-4) obavestili da je statut promenjen, da umesto ova dva smera imate ona chetiri, pa izvolte birajte gde cete, i laku noc prijatno.

kesa jednosemestralnih predmeta, diploma sa 43 ispita :ph34r:

 

ne kazem da treba tako, niti da je bilo dobro (mada, meni lichno je odgovaralo i koristilo. i mnogima. ili je bio srecan trenutak ili smo prosto bili takvi). ali je resheno, za sva vremena. za ove ce se i 2020 postavljati isti zahtev :huh:

Edited by gospa buba
Link to comment

Prema ranije važećim pravilima, studentu bi trebalo da bude omogućeno da završi studije po programu koji je upisao, ali je uvođenjem bolonjskog sistema (i promenama u oviru njega od 2006.) došlo do situacije da se paralelno odvijaju nastava (u obavezi si da organizuješ nastavu za studente koji nisu ispunili predispitne obaveze, iako je predmet u najnovijem programu ukinut, sadržajno izmenjen i sl., ne znaš više šta kome treba da pričaš) i ispiti (više setova ispitnih pitanja za različite generacije, pa plivaj) različitih programa.

Studentima predbolonjcima je više puta produžavan rok za završetak studija, a prva bolonjska generacija (2006.) s punim pravom sada traži isti tretman. Zašto bi se studentima koji studiraju više od osam godina dozvoljavalo da završavaju studije po starom programu a njima ne? Produžavanje rokova u svrhu kupovine mira je manir vlasti već godinama i oni to znaju.

Nezavisno od toga što mislim da su takve odluke u osnovi kontraproduktivne (ne trude se dovoljno da polože zaostale ispite ako unapred znaju da će izboksovati produžetak), učinjenom poslu nema mane, očekuje se primena više puta ponovljenog pristupa.

Edited by Notorious
Link to comment

(ne trude se dovoljno da polože zaostale ispite ako unapred znaju da će izboksovati produžetak)

dovoljno.

 

a koliko ima tog sveta, da li se zna?

 

 

(mislim, ja gledam kako funkcionishe osnovna shkola, trenutno sam u toj fazi, i potpuno mi je jasno kako takav sistem produkuje takve studente. tj jasno mi je da su ovi sad helou kiti mace za ovu ekipu koja se tek sprema. oni ce samo da vrishte nije fer nije fer dok im se ne upishe ocena. a ako nije najveca, doci ce keva i chale da objasne. pretpostavljam da roditeljski faktor josh nije na takav nachin ukljuchen u sistem visokog obrazovanja, al samo shto nije :lolol:)

Edited by gospa buba
Link to comment

I više nego dovoljno, treba videti opuštenost s kojim predbolonjci ne izlaze na ispit, vraćaju pitanja ili pojmanemišu u situacijama kad im naizgled gori pod nogama, više je nego jasno da znaju da će dobiti produženje. 

Ne znam koliko ih ima. 

Link to comment

dovoljno.

 

a koliko ima tog sveta, da li se zna?

 

 

(mislim, ja gledam kako funkcionishe osnovna shkola, trenutno sam u toj fazi, i potpuno mi je jasno kako takav sistem produkuje takve studente. tj jasno mi je da su ovi sad helou kiti mace za ovu ekipu koja se tek sprema. oni ce samo da vrishte nije fer nije fer dok im se ne upishe ocena. a ako nije najveca, doci ce keva i chale da objasne. pretpostavljam da roditeljski faktor josh nije na takav nachin ukljuchen u sistem visokog obrazovanja, al samo shto nije :lolol:)

 

Na editovano: 

  :lolol:  Samo mi još roditelji fale. Dešava se da roditelj zove dekana da se žali na okrutnog profesora, ali sporadično. Par puta su dolazili da me pitaju šta sve treba da se nauči (?!) i iz nekog razloga hitro odustali. 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...