IGNORED

Grčka - enormni dug, protesti oko mera štednje

Mp40

Ma gluposti, ali ok, nije bitan Votdfakis licno, nego...

QE je generalno ok, ali mislim da je too little too late. Mozda da neke ogranicene rezultate, ali u UK su tako isli preko finansijskih institucija i nije ispalo dobro. Malo je zaustavilo krizu u onom prvom naletu, ali nista vise od toga. Ameri vec rade na QE4, doduse njima bolje ide, ali tu ima jos mnogo drugih faktora. Hocu da kazem da se blizi dan kad ce Evrozona (zemlje Evrozone) morati da potegne/-u ne samo za monetarnim, nego i za fiskalnim merama, a to ce biti veoma veselo, obzirom koliko su imali problema sa Berlinom i za ovo... Austerity kakva se sprovodi nece izvuci Evrozonu iz krize, samo moze da je pocepa. 

Edited by MancMellow

gluposti ili ne, kaze mi prijateljica koja radi u briselu za EK da ga mrze od prvog dana jer, citiram, "svaki od njih zna da bi mu i zena i cerka razmisljale oko tri sekunde kad bi im se ukazala prilika da kresnu varufakisa" :D

qe nema sansi bez podizanja traznje, tj. standarda obicnih gradjana. a nemacka prva nije spremna na to i nece biti jos dugo, kako stvari stoje.

Pa to znamo. Prvo, to nije u interesu nemackom kapitalu. Drugo, posle svih ovih prica prethodnih godina kapiram da ni nemackom elektoratu ne bi bilo lako prodati neku drugu varijantu. Ne znam, neko cudo ce se valjda desiti...ali moze da se desi i prekasno. 

nemackom elektoratu bi vrlo lepo prijalo dizanje sopstvenog standarda, to ne bi bio nikakav problem. problem je sto to ne odgovara kapitalu, da ne kazem bogatasima. a kako pritiska sa levice nema, jer nema ni levice, ne da se to nece desiti nego se ukidaju vec stecena prava i nagomilava se sve vise obaveza prosecnom radniku/sluzbeniku.

ja sam pesimista...

Pa i ja sam. Kazem da samo cudo moze da prekine negativan trend. Za elektorat, pa ok, verujem ti, sigurno imas bolji uvid od mene, ali izborni rezultati i podrska na izborima odredjenim platformama je neupitna.

Francuska je kljucna zemlja. Ako se ona nekako iskobelja (ne znam doduse kako) i napravi neki sustinski rast onda se sve mozda nekako i prepegla za 4-5 godina. Ako ne...

• 2 weeks later...

Is this how Greece is avoiding bankruptcy?

Peter Spiegel 

| May 06 14:00 | 33 comments | Share[/size]

With Greece’s government coffers dwindling by the day, nervous creditors have been watching each and every debt repayment and monthly wage bill closely for signs Athens has finally run out of cash.

But despite many predictions the country should have gone bust by now, the Syriza-led government has managed to scrape together enough funds to pay its creditors – including a €200m payment to the International Monetary Fund that was due today – and, despite some hiccups, the pensions and salaries owed government workers as well.

Some of that cash has been found in the bank accounts of independent government agencies, and more recently the government has been trying to raise additional funds by pooling unused reserves from local municipalities – a move that has generated considerable backlash.

But under the radar, the Greek government appears to have found a different, more traditional way to raise extra money: it’s collecting more taxes and spending less money.

According to data released just over a week ago – which was widely overlooked, since it was published the same day as a highly-contentious meeting of eurozone finance ministers in Riga – the Greek government is actually doing even better than it was a year ago in tax revenues, spending reductions, and primary surpluses.

This is a rather remarkable turn of events after the shiver sent down the eurozone’s collective spines when January’s figures were released showing Athens had fallen nearly €1bn short in its tax collection targets, a shortfall that wiped away a huge percentage of the country’s expected primary surplus (the budget surplus when interest payments on sovereign debt aren’t counted). Here are the January figures:

Greece-Jan2015-590x465.jpg

But the March figures – highlighted by Bruegel analyst Silvia Merler, whose estimates are closely watched by eurozone bailout negotiators – have almost completely reversed the trend. Not only have tax receipts crept back up to where they’re almost at last year’s levels (and pre-crisis estimates) for the first quarter of the year, but spending has been slashed to where the government has paid out €1.5bn less than anticipated.

That has produced a primary surplus of €1.7bn, which is €1.6bn ahead of expectations. And that’s all cash the government can use to keep itself running while it’s trying to hammer out a deal to get the final €7.2bn remaining it its current bailout. Here are the March figures:

Greece-March2015-590x472.jpg

To be sure, things aren’t all rosy. The cutback in spending has almost certainly increased government arrears, and if you drill down into the ministry’s spending tables, you’ll see some glaring spending gaps.

Healthcare spending in particular has taken a hit. A line item for “cover of hospital deficit”, for example, has seen only €43m in spending thus far, while it will eventually cost the government €1.1bn this year. Investment spending, budgeted at €6.4bn, has only seen €542m in layouts. So the bills will come due later in the year.

Still, if April was able to repeat March’s performance, it would go a long way towards explaining why Athens has been able to keep itself solvent amidst all the default hand-wringing.

Je l se jos nekome cini da Varufakis i Cipras igraju neku bad cop - good cop rutinu?

Kao, Varufakis ode, svadja se, drzi pridike, i na kraju nista - onda dodje Cipras ili neki njegov izaslanik i kao nesto se dogovore.

Ostatku EU se salje poruka - pravite neki kompromis sa nama razumnima, vidite kakvi su nam hardlajneri...a znate da od Varufakisa ima i gorih!

Domacoj javnosti se salje poruka - eto, pokusali smo, poslali smo naseg najveceg ekonomskog maga, isao je jako i do samog kraja i nije uspeo - a sad budite srecni sto nismo slali one nase prave radikalne levicare iz stranke.

naravno, nije ona, ali je dobra priča.

On Twitter, there is a much more likely contender for the title of the rich Greek woman slumming it: Katerina Kana, who also attended Central Saint Martins and says in Lifo that she met Jarvis Cocker and told him she wanted to live like common people and doing whatever common people do.

Garant je ona. :)

Nije uopšte važno da li je ili ne, važna je simpost priče 

Uzimamo da jeste ona, zbog dodatne simposti. :)

Varufakis kaze da zna da je ona bila jedina grcka studentkinja tamo u to vreme. http://www.bbc.com/news/world-europe-32629984

Inace, bio je jednom gost na mom uniju (koji je i sam pohadjao), jedan od onih likova koji mogu kamen da sarmiraju. Uopste nije cudno da neko ko se muvao sa kulerom kakav je Dzarvis zavrsi s njim. :) A i sve sto znam o teoriji igara, znam iz njegovih knjiga. 

naravno, nije ona, ali je dobra priča.

za kanu je dzarvis rekao da nije ta u dokumentarcu bbc-ja iz 2002.

odlican, ko nije gledao nek potrazi, ima ceo iz 6 delova na jutjubu. doduse, tu je i priznao da nije ni pokusao da je muva :D