BraveMargot

99 members have voted

1. 1. da sam podanik krune, glasao bih za:

• jednookog skotskog idiota (broon)
    • aristokratskog humanoida (cameron)
    • dosadnog liberala (clegg)
    • patriotski blok (ukip ili bnp)

This poll is closed to new votes

meni se cini da sve zavisi od toga da li ce laburisti sad krenuti ka centru ili nazad ulevo. ovoj zemlji ozbiljno fali levica i ako se ne vrate gde treba, ode masa u apstinente i/ili populizam. videcemo. 

e jbg, to je neophodna umetnost. Ne smeju da ispuste srednju i nizu srednju klasu, ali ne smeju da izgledaju kao, i da prave slagvorte da ih predstavljaju kao neke ideoloske zilote. Jbg, nije to lako, ali mora.

zanimljiv tekstić o nekim evropskim reperkusijama ovih izbora:

http://www.ft.com/cms/s/2/ceef7d94-f558-11e4-bc6d-00144feab7de.html

May 8, 2015 11:20 am

General election: France must craft EU strategy after Tory win

François Heisbourg

Paris is less amenable than Berlin to accommodating London’s demands, writes François Heisbourg

When the exit polls flashed on the big screens, the guests at the British Embassy in Paris let out at a collective double gasp at the Conservatives unexpected comeback in the general election and the SNP’s triumph North of the Border.

For the French, the implications are substantial. On the positive side of the ledger comes the welcome likelihood that London will not fall prey to political instability. Paris can assume it knows whom it will be dealing with at 10 Downing Street. The Conservative government’s wafer-thin majority will be widely seen by the French as a guarantee that europhobe MPs will be kept in line by Number 10. The implications of Britain having become a country with a fixed-term parliament — and so less prone to the fear of an early election — have not entirely sunk in.

The good news on stability has its own downside: an in-out referendum on EU membership has now moved from a mere possibility into the real world. Jokes about rolling out the French red carpet to foreign investors leaving the UK, and the widespread schadenfreude at the possibility of the difficult Brits exiting an EU which could then finally get things done: these were postures with no practical consequences.

Paris will now have to craft an operational policy, sooner rather than later given that there is an EU Council meeting next month. This will entail the crafting of a joint French-German approach. This won’t be easy, with Paris being less amenable than Berlin to accommodating London’s demands. The probability that the British referendum on EU membership will happen in proximity to France’s and Germany’s general elections will weigh on both countries’ negotiating postures. Chancellor Angela Merkel and President François Hollande will not want to be seen as giving in too readily to a country whose legitimacy as a full EU player is widely questioned on both sides of the Rhine.

The election results will also feed French anxieties about Britain’s future as a strategic partner with foreign and defence ambitions similar to its own; although the French have been growing increasingly nervous at the erosion of Britain’s international stance since August 2013, when the House of Commons voted not to join Washington and Paris in an air strike against the Syrian regime after its use of chemical weapons.

Britain’s sharp defence spending cuts, along with the uncertainties opened by the Scottish referendum, didn’t help. The country is essentially absent from the European handling of the Russian crisis. Indeed, in recent weeks, expressions about France’s “strategic solitude” have been voiced in Paris behind closed doors.

One of the consequences of the SNP’s triumph may well be to suck the oxygen from London’s ability to restore its strategic position; not to mention the heavy demands of the European question on British political energy.

Conversely, France’s strategic community will be heartened by the probability that Britain will now be able and willing to take a firm decision on the modernisation of the nuclear deterrent. The French will be assuming that Scottish attempts to close the Trident submarine base will not be allowed to become a show-stopper.

A Britain that will continue, like France, to want to box above its weight in Europe, Nato and the world is in the French strategic and political interest. In and of themselves, the election results do not settle the issue.

The writer is special adviser at the Paris-based Fondation pour la Recherche Stratégique

Edited by Prospero

Po meni je deputy najbolji kandidat, ali jbg. Mislim, ono sto hocu da kazem je da su mi svi ostali slabiji. 

Harriet Harman

Si rnormalan.

Zenski likovi u Lab su katastrofa, ukljucujuci i Ivet Kuper.

Nista, ja cenim da je na redu britanski Obama, em slicno izlgeda, em slicno prezime (Umuna).

Драго је мени што нема више UKIP-а у Парламенту (сем Фаража, волео бих да га тамо гледам) али је фундаментално погрешно да 14% бирачког тела нико не заступа.

Meni je drago sto je Karsvel izabran. 100% libertarian.

kod mene su ukip treci ali do sad nisu postojali a sad uzeli vise od 2500 glasova. bogati hendon jevreji su glasali za svoje a sirotinja je protiv komsija poljaka. i to je to. 

laburisti imaju sansu da na sledecim izborima prodju kao lib demi ako se ne vrate sindikatima i potrebama drzavnih sluzbenika, zdravstvenih radnika, ucitelja.... ta masa ih jos uvek drzi u igri (i to uglavnom u londonu) ali bojim se da nece biti spremni na to ako konzervativci nastave sa secom u javnom sektoru a zastite nigde. a zastita je moguca samo ako se laburisti i sindikati udruze. brat ed je zato i izabran za vodju al je zajebao - uglavnom zbog toga sto je nesposoban/neodlucan/nespreman na secu knezova

skotska je pokazala sta laburiste ceka ako se ne opamete. oni su glasali za levicu a ne za nacionalizam.

izborni sistem tesko da ce biti promenjen. ovako je i kleg kukao (i to iz istih razloga) nepravda, nepravda pa se prodao za saku karamela. konzervativci su mocni igraci, nece farazu dozvoliti da se razmase.  

То је то. А изборни систем је глупост невиђена. 

pa to i mogu. cenim tj nadam se da nisu ti oni koji su glasali za UKIP. Ako jesu, onda jebiga

Систем је у великој кризи. Мантре које су понављане од средине деведесетих не раде више. Друштво сиромаши, услови око посла све гори, утицаја на државне одлуке најмање од 1918-те.  

Si rnormalan.

Zenski likovi u Lab su katastrofa, ukljucujuci i Ivet Kuper.

Ma ok, nisam se udubljivao mnogo, samo po onome kako sam cuo da pricaju u parlamentu. Realno, niko mi tu ne bi bio bas neki prvi izbor

Систем је у великој кризи. Мантре које су понављане од средине деведесетих не раде више. Друштво сиромаши, услови око посла све гори, утицаја на државне одлуке најмање од 1918-те.  

Pa, kako da ti kazem, drustvo ne siromasi samo od sebe :) a ni ti uslovi se ne menjaju bas pod uticajem meteoroloskih prilika...

Edited by MancMellow

Dakle, LibDems su izmedju prve petorke i fubalskog tima, na 8 poslanika.  :lolol:

Kleg bolje da da odmah ostavku na poslanicko mesto. Ima da ga urnisu od zajebavanja u Westminsteru.

I, osim Farona i Lamba, ostalo sve anonimusi. Dakle, Faron lider.

Sad, politicki mogu stvari da se stave u dve ravni: zasto i pred izbore LAB nisu bolje prolazili u polovima (nedovoljno ili suvise levic, itd.).

Razlika izbornog dana i merenja javnog mnjenja, da ponovim, se svodi na ciglu koja ja prodata LAB oko SNP ransom.

It turns out the Lib Dems’ private canvassing picked up what he called a “subtle but terrible” shift to the Tories in the last few days in Cheltenham, where Martin Horwood lost his seat.

“People were saying they wanted clarity, a government not beholden to the SNP. That message chimed with people right at the end of the campaign,” said Grant. “We did some re-canvassing in Cheltenham. The trend among switch voters – those deciding between ourselves and the Conservatives – was away from us. There was a desire for certainty.”

Pa, kako da ti kazem, drustvo ne siromasi samo od sebe :) a ni ti uslovi se ne menjaju bas pod uticajem meteoroloskih prilika...

Наравно, одрађују људи који преузимају одговорност за тешке одлуке, који нису популисти, минорна питања постају она од важности, и сав тај џез. Фараж и остали који диљем Јевропе добијају све више гласова су последица тог стања не и његов узрок. Њихов раст ће да се настави и систем не може да да настави да игнорише потребе и наде, шестине, петине, трећине своје популације а да не скрене у отворену диктатуру. Мрачна времена долазе.

330 poslanika, trostruko opoziciono glavosečenje - torijevska mašinčina je odradila posao za sve pare.

Daj, nemaju oni neke magicne moci. 2010. su uprskali stvar.

I valjda taj Axelrod koji je radio za Obamu nesto zna.

Ponavljam: cigla.

pa sad je radila na svim cilindrima - disciplina u partiji, par jasnih poruka, korišćenje snp faktora - i izboksovala neočekivanu pobedu.

Наравно, одрађују људи који преузимају одговорност за тешке одлуке, који нису популисти, минорна питања постају она од важности, и сав тај џез. Фараж и остали који диљем Јевропе добијају све више гласова су последица тог стања не и његов узрок. Њихов раст ће да се настави и систем не може да да настави да игнорише потребе и наде, шестине, петине, трећине своје популације а да не скрене у отворену диктатуру. Мрачна времена долазе.

Sve se ja to slazem da ne moze da se ignorise i to, samo ne razumem sta je poenta.