IGNORED

F1

Ivo Petović

Just now, Jimmy Kowalski said:

Maestralna voznja Lewisa, dokazao glupanu Horneru da moze da se obidje u Copsu sa unutrasnje strane..

Ne moze Max..

Bar ne fer plejom

Mnogo si ostrascen,kamikaza iz RB da nauci kad vozi agresivno po svaku cenu,cak i kad ima veliku prednost za titulu,da ce mu neko pre ili kasnije odgovoriti istom merom,a onda su sranja neizbezna,pitanje je bilo na kojoj ce se ovo trci desiti,Max gore prosao,isto bi pricala i druga strana da je Luis zavrsio u pesku.

• +1 2
  • -1 1

Inace, Stroll iz prvog reda prisustvovao sjajnoj defanzivnoj klinici Alonsa. Celu trku imao DRS i nijednom nije uspeo da zapreti..

Joj, samo da Fry i ekipa skockaju dobar bolid sledece sezone..

5 hours ago, ducca said:

Max je išao pun gas pa šta bude, Luis mu je već bio u mrtvom uglu, šta znam - možda je mogao i da pusti Luisa čak i po cenu da izgubi pobedu, sa 33 poena razlike i 2. mesto danas ga ostavlja u lepoj situaciji. Prosto faza je sezone gde Max ima mnogo više da izgubi od Luisa koji naravno vozi na ivici, ali opet Max ne bi bio to što jeste kad bi pustio gas ili odustao od bitke. Veliki udarac za šampionsku trku.

5 hours ago, Ivo Petović said:

Max prosto ne ume da popusti, Luis mu je oprostio prvi korner, drugi nije. Maks ga je izguravao već par puta ove sezone, očigledno je rešio da i on mora tvrdo, naročito u Engleskoj.

Biće kazna za Hamiltona, samo je pitanje kakva. Maks još uvek nema taj šlif da razmišlja dugoročnije.

Ovo je i moj utisak 100%. Incident nije ni blizu toga da ga je Luis namerno izbacio. Pokušao je da ide po levoj strani, Maks ga je zagradio, Luis se preusmerio u desnu stranu i bio skoro izjednačem sa Maksom, s tim da Maks naravno ima bolju liniju za corner. Ali Maks je zavitlao niz Kops kao da Luis nije tamo, međutim, jebi ga, Luis je bio tamo. Koliko znam, ne postoji pravilo koje kaže "moraš da ukočiš i potpuno propustiš bolid ako mu je nos ispred tebe", ne, samo ne smeš (1) da orkeneš volan tj bolid ka njemu ili (2) da ga gurneš skroz levo do margine staze, tj da mu ostaviš dovoljno prostora. Sa Luisove strane je bilo tek metar i po prostora, sa Maksove 15 metara. Maks je očekivao, kao što mu je predominantni stil vožnje, da će Luis da ukoči više kao na prvom korneru, ali Luis nije ukočio više, jer nije ni morao. Preteško je reći da je Luis udario u Maksa, već je Maks poslednjim točkom zakačio Luisov bolid za koji je Maks mislio da ne sme da bude tu. Na engleskom je ovo već ustaljena praksa, "Max slammed the door on Lewis", samo što je Luis držao stopalo u dovratku. Da je Maks samo prikočio malo više, prilično sam siguran da bi opet imao mnogo bolji izlaz iz Kopsa i ne bi ni izgubio poziciju, nije bilo preterane potrebe da ovako samo skrene znajući da je Luis pored njega.

Da je Red Bull ostao na stazi, bio bi racing incident 1/1, pošto je izleteo sa staze, verovatno nisu imali izbora osim da dosude causing a collision.

Pri tom, drugi krug na Silverstonu, ej. Pa sve i da je izgubio vođstvo ovde, trka nije ni blizu gotova, kad vodiš i imaš značajnu prednost glupo je ovoliko rizikovati na agresiju.

Timo Glok je na Sky Germany rekao da je krivica 60-40 na Luisu. Ovo mi se čini razumno, oba vozača su mogla da učine mnogo više da do kontakta ne dođe. Maks je mogao da uspori, nije, jer je mislio da će Luis. Luis nije morao da prikoči, i nije, mislio je "Ako ne prikočiš a ja sam ovde, proklizaćeš iz krivine" (što se i desilo Lekleru). Na kraju nijedan ni drugi nisu prikočili, a Maks je izvukao mnogo deblji kraj. Jebi ga.

Na kraju, da se ne zajebavamo, da su uloge bile zamenjene, Maks bi uradio identičnu stvar da je on bio na desnoj strani.

• +1 3
11 hours ago, Marvin (Paranoid Android) said:

Preteško je reći da je Luis udario u Maksa, već je Maks poslednjim točkom zakačio Luisov bolid za koji je Maks mislio da ne sme da bude tu.

Isto tako se moze reci da je Hamilton, s obzirom na to da je bio sam start trke, da su bolidi puni, a gume relativno hladne, imao podupravljanje koje je dovelo do toga da bolid nije mogao da skrece udesno dovoljno dobro, sto je mogucnost koje je Hamilton morao biti svestan i zbog cega je trebalo drugacije da pristupi situaciji. 

Zaista je stvar "na ivici", nezgodno je presuditi. Jedan je morao biti hladnije glave i razmisljati dugorocnije, jedan je morao biti oprezniji, posebno zato sto je bio u vozilu iza i nije bio ni jednim delom bolida ispred protivnika. Desavaju se ovakve stvari i desavace se, nazalost, to je trkanje, srecom niko nije stradao. U sustini trkacki incident, ali mogao je imati ozbiljne posledice. Svakako n emislim da je postojala namera ni sa jedne strane da se protivnik na silu izbaci sa staze. 

Da je moguce, ja bih Hamiltona najradije kaznio za ono seljacko ponasanje nakon trke, ali vec neko vreme je ocigledno koliko je ta nacija otisla u kurac zbog bregzita, pojacano bustovanje "nacionalnog bica" (koje im je ocigledno jedino preostalo zbog problema koji su sami sebi napravili) postaje nepodnosljivo cak i za nas koji to gledamo sa strane.  

• +1 1

Alonso:

Fernando Alonso believes the controversial collision between Lewis Hamilton and Max Verstappen at the start of the British Grand Prix was a racing incident. 

“It is difficult from the outside,” said Alonso. “It looked quite close, Lewis had more than half a car alongside Max.

“So, in a way, Lewis could not disappear from the inside line, it’s not that you can vanish.

“It was an unfortunate moment of the race, but nothing intentional or nothing that any of the two drivers did wrong in my opinion.

“That was an unlucky moment.”

Leclerc:

Leclerc, who was running in third place at the time and inherited the lead as a result of the contact, was right behind the pair when they collided.

“It is very difficult to judge it from the car, we are very low, so it’s difficult to see everything and it went very quickly,” he said. “I could see there was quite a bit going on in front of me.

“I think it’s a racing incident. It is quite difficult to put the blame on one or the other.

“Obviously, there was the space on the inside. Maybe Lewis was not completely at the apex, but it’s also true that Max was quite aggressive on the outside.

“Things happen but I think what is most important today is that Max is unharmed and is fine.”

• Hvala 1
  • -1 1

I odlicna analiza Marka Hughesa, kao i uvek:

The incident: you’ve all seen it, probably several times. Right from the start there was a spirit of total commitment to battle from both drivers. All Verstappen had to do was keep Hamilton behind on the first lap and he’d likely pull away to victory, such was his performance advantage – as revealed in the previous day’s sprint event. Hamilton desperately needed to make a pass on this opening lap, before the Red Bull was out of reach.

If the Red Bull was faster, how come Hamilton had qualified fastest on Friday, 0.075s ahead of Verstappen?

“Track the time of day and the track temperatures for every time we ran,” said a Red Bull team member, “and see the correlation to our advantage or disadvantage. Then you’ll have your answer.”

If the track temperature dropped below 40-deg C, Red Bull’s front tyres fell below the temperature window. Q3 was held on a track of 37-deg C. Anything above 40-deg C and the Red Bull was faster. The 17-lap sprint was held on a track of 49-deg C, the grand prix at between 46-48-deg C.

Red Bull talked of having set up its car with an eye to the race. Given that the tyre challenge was one of limiting the blistering of the inner right shoulder of the front-right, the suspicion is that Red Bull had taken some camber out of the front wheels. Which would be consistent with a warm-up problem if the track wasn’t hot enough. It also added a chunk of gurney flap to the rear wing, to help the rears, making Verstappen slowest through the speed trap – but still one of the quickest from the start of the straights to the end.

Hamilton’s start was marginally better but Verstappen from pole was on the freer outside line, taking some kerb, kicking up the dust as he maintained greater momentum through Abbey. Their tyre walls appeared to touch as he rejoined still ahead.

Hamilton was tracking him through Village, offset to get a better run onto Wellington straight. Max moved unambiguously to protect the inside at the start of the straight and as soon as Hamilton staked his claim on the outside, so Verstappen came back across on him, determined not to be crowded in at Brooklands, wheels almost touching again.

Their intention for zero compromise was quite clear from the body language of their duel, pure obstinate competitive will, the roar of the crowd only adding to the drama as Hamilton grinded ahead on the run up to Brooklands, going for the outside option but Verstappen retaining enough momentum to stay ahead and cut across his bows to claim Luffield.

Through Woodcote the Honda suddenly derated – its ERS-K was set up to do this here as part of a software strategy to look after the tyres – and the Mercedes made a lot of ground on him.

Mercedes had observed this pattern on the Red Bull throughout the weekend and that knowledge informed the game plan that the first lap was everything. Hamilton was ready for the Red Bull’s sudden reduction in acceleration at that point, giving him the advantage of momentum onto the old pit straight.

As they raced up towards Copse Max had the inside covered – or did he? In the previous day’s sprint Hamilton had tried for the outside here and been fended off and he’d later regretted not trying for the inside. So this time he dummied Verstappen, initially moving for the outside before swooping suddenly into the tiny gap to the Red Bull’s right.

He was alongside but not fully as the moment came to turn into Copse. It was no-one’s corner yet. It hadn’t been won. Both drivers stayed resolutely with their respective plans until it was too late for the collision to be avoided.

At the last moment, as contact was inevitable, Hamilton tried to back out of it, probably minimising the accident. A rear tyre was plucked off the Red Bull before it spun hard into the tyre barriers, the impact recorded at 51g. Hamilton’s wheelrim was damaged and his checked momentum allowed an opportunistic Charles Leclerc to surge past on the inside to take the lead.

It was hard, ruthless racing and given the speed of the corner and the possible consequences maybe there was too much resolute unbending will between the title duellists. But they’d each locked themselves and each other into these positions.

Hamilton was held to be more – but not wholly – to blame by the stewards and was awarded a 10s penalty. To be taken at his pitstop. This was announced after the restarted race had got underway, as he chased Leclerc who would retain the lead until two laps before the end after a quite brilliant performance, the Ferrari ultimately powerless to keep Hamilton behind.

• renne locked and unlocked this topic
  • renne unpinned this topic