Jump to content

Sicilija


hazard

Recommended Posts

:) osnovni problem na mondelu (ako zanemaris ove etnicke face koji prodaju sve od coco fresco, preko djindjuva do 'aljina i marama, i pritom umeju da zgaze) jesu guzva (jebi ga, ferragosto..) i brat-bratu, jedno 200. metara koliko treba k' pucini da se iscimas da bi posteno zaplivao - u onom neverending plicaku sam se osecao k'o bjedni klinac! <_< mada ok, i to pesacenje do dubljih voda je dobro za tonus i to. ;)

Link to post
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lo zingaro

    26

  • InvisibleLight

    22

  • hazard

    13

  • Tresko

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da ozivim i ovo posto nikad nisam dovrsio reportazu. Korona me je sputala u mnogim planovima, narocito glede putovanja. A kad vec iscekujemo novo otvaranje da se malo prisetimo lepih mesta.  

ja bas nisam klasican turista, ne trcim preko onog sto mi prija,moj kum je taj tip, obidje svaki grad, selo, iskopinu, plazu i napravi par hiljada slika. ja ipak volim da se odmorim i uzivam bez stres

Kao sto rekoh za prvu etapu smo izabrali BB u malom gradicu Cinisi na nekih 15 km zapadno od Palerma i par minuta autom do najblize plaze. Mesto se nalazi na 10 min voznje od aerodroma gde smo iznjami

Posted Images

InvisibleLight

mondello je meni najgore iskusto (u stvari jedino lose) na siciliji - nikada nisam bila na goroj plazi. da ne opisujem - slika sve govori. ostala jedva 2 sata, u teskobnom stanju atakovanja na sva moja chula.(btw hrvatska je poslednja oaza gde na plazi ne moras da razmisljash o tim dosadnim prodavcima koje ako slucajno krajickom oka zakacis i zadrzis pogled duze od 2 sekunde odmah prilaze i dave sa svojim dzidza-bidzama. da ne pominejm da me na plazi u cataniji jedan izrokao za 20e jer sam bila boleciva i htela da platim nekom klincu onu glupu kana tetovazu, uz insistiranje 'platices drugi put. daces koliko hoces'i onda se razgoropadio i pokupio mi iz ruke 10, plus 5 pa jos pet. a ja gledam i ne verujem.

Link to post
InvisibleLight

te kucice na plazi - uobicajena pojava u celoj italiji, zakupe ih preko cele goine, sluze im i kao suncobrani, ne samo za cuvanje stvari.pamtim ih jos iz scena viscontijevog 'morte a venezia'. a ima ih i na ns shtrandu :D

Link to post
InvisibleLight

ovakve plaze su za mene pjur koshmarno iskustvo. par detalja sa ove slike vadi situaciju iz totalne katastrofe - pogled sa plaze na etnu koja dimi i zastava sicilije (trinacria) sa zenskim likom sa tri noge -simbolise tri kraka ostrva - podseca na gorgonu il slicnu kreaturu iz anticke mitologije

Link to post

Elem da zavrsim pricu za Palermo. U prvo ozbiljno razgledanje Palerma krenuli smo u popodne 2. dana, posle onog blejanja na Mondelu. Pored tog popodneva i veceri na obilazak Palerma i blejanja u istom otisle su jos 4 veceri i jos 3 cela dana (od kojih je jedno popodne otislo na Bageriju).Palermo je dobrim delom u poprilicnom raspadu, ali se vidi po broju nedavno restauriranih zgrada da je pre 20 godina bio otprilike 10 puta veci raspad. Grad kao grad mi je poprilicno simpatican, interesantna arhitektura. Palermo kao da je satkan od dva grada - mislim ovde na stariji deo Palerma, ne na nepregledno more rezidencijalnih blokova oko centra koji su ocigledno nastali nakon drugog svetskog rata - od Teatra Masima na "gore" (na suprotnu stranu od starog grada, prema Politeami pa dalje uz Via della Liberta) je deo grada sa poprilicno sirokim glavnim ulicama, ocigledno nastao tokom 19. veka, gde je sve relativno cisto, zgrade u finom stanju, i ceo kraj je nekako u odnosu na ostatak grada fensi (vidi se i po kvalitetu i ceni restorana, npr.). Glavna atrakcija u ovom kraju (osim lepih zgrada i pokojeg uglavnom skupljeg restorana ili kafica) je rekao bih Giardino Inglese, veliki park sa za moje pojmove prilicno egzoticnom florom. Kazem, sve onako poprilicno fensi.Al' onda ako krenete na drugu stranu Teatra Masima, ko drugi grad - mnogo starije gradjevine, u mnogo gorem stanju, vrlo uske ulice (cak i glavne saobracajnice), djubre na sve strane, i uopste, mnogo veci haos. Mada nigde se nisam osecao nelagadno ili nesigurno i ako su neki delovi grada onako spooky.Za obilazak tog starog dela centra, treba prosetati par niz i uz dve glavne ulice (Via Maqueda gde ima tona prastarih gradjevina ukljucujuci i zgrade sa rupama od municije jos iz drugog svetskog rata, i Via Roma, gde je meni glavni utisak bila ogromna glavna posta koja je ocigledno delo Musolinijevog perioda), kao i do oba kraja glavne dzade u gradu koja sece ove dve prethodno spomenute pod 90 stepeni i zove, naravno - Corso Vittorio Emanuelle. Jedna strana vodi ka moru, i zavrsava se prakticno kod Piazza Marina. Najveca atrakcija ovde je opet park na tom trgu, koji nije toliko veliki, ali ima neko ogromne mnogo cudne fikuse sa cudnim korenjem - meni je prva asocijacija kada sam ih video bila neka suma iz Gospodara prstenova ili tako nesto. Takvih fikusa ima na sve strane po gradu, ali su ovi na Piazza Marina najcudniji i najimpozantniji. E sad nakon izlaska na more u centru grada doslo je prvo razocarenje, tu je fakticki samo luka i nema nekih sadrzaja da se sada bleji uz vodu i tako to. Nakon luke uz vodu ide jedan siroki bulevar i onda izmedju njega i obale bila je ucrtana velika zelena povrsina - ja sam tu ocekivao neke sadrzaje (tipa kafice, itd.) al ih nije bilo - zapravo nije bilo nicega osim staze sa setanje, trave, pokojeg drveta/cveta i standa sa sladoledom i picem. Najblizi lokali su sa druge strane ulice, i uopste ih nema mnogo. Taj deo uz vodu u centru im je bas bezveze i nekako lose iskoriscen. Ako se ide na drugu stranu, od mora, tu se dolazi do glavnih atrakcija u Palermu. Prva je apsolutno prevelika katedrala koji je pomalo cudni miks arhitektonskih stilova, a unutra su fascinantni mozaici. Zatim ide Normanska palata, ciju kraljevsku kapelu ne smete zaobici, i koja je inace sediste sicilijanskog parlamenta - nas je u trenutku pozdravio jedan cica, nizak, debeo, sa ogromnom glavom i u odelu sa lentom - to je bio predsednik sicilijanskog parlamenta. Iza tog trga pred Normanskom palatom je stara crkva (i ostaci manastira) San Giovanni degli Eremiti iz srednjeg veka, koja je sagradjena potpuno u arapskom stilu (vise podseca na dzamiju nego na crkvu). Ne moze se dobro osmotriti sa ulice (problem sa mnogim velikim/znacajnim gradjevinama u Palermu), ali moze za neke smesne pare (tipa evro i po ili tako nesto) popeti na toranj raspadajuce barokne crkve koja je odma pored, sa kog je odlican pogled na Eremite a i na ceo grad. Izmedju ove tri gradjevine se najbolje vidi taj vizantijsko-arapsko-zapadnjacki miks Palerma koji ume da bude skroz fascinantan.Za ostatak preporucujem jednostavno lutanje po tim ulicicama starog grada, gde cete naici na skrivene trgove, interesantne prizore, scene iz "tipicnog sicilijanskog zivota", ljude koji uvece sede u kraju na hoklicama, glasne svadje od kojih odjekuje ceo kraj i koje rasteruju turiste, tipa koji prolazi na skuteru i odvaljuje branik sa smarta, okrece se i u fazonu "meh" nastavlja dalje, drugog tipa na skuteru koji zaustavlja ceo saobracaj da bi se izljubio sa tipom na trotoaru, one njihove "spoljne" zavese koje pokrivaju celu terasu, i tako dalje. Ono sto mi se dopada kod Palerma je to da nije izrazeno turisticki, ima tih standardnih kic sadrzaja za turiste na 2-3 mesta u maloj kolicini i to je to. A i to turista sto ima, cini mi se da su velikom vecinom Italijani.Drugo razocaranje bio mi je nocni zivot, koji mi je nekako mrsav. Mislim, jeste bio feragosto i mnogi lokali bili su zatvoreni, ali ipak utisak je da je ponuda nocnog zivota siromasna za tako veliki grad (5. po velicini u Italiji). Jeste, receno nam je da se leti narod skuplja uvece na Mondelu, i tamo smo jeli prvo vece i videli da ima sveta, ali nam nesto nije bilo do cimanja tamo posle (jer nam se i onako ucinilo da osim restorana nema niceg drugog). U samom gradu oko Teatra Masima ima par raspad ulicica gde je nekih 7-8 klasicnih kic-turistickih restorana, a te ulicice nastavljaju se na jedan trgic gde je 3-4 arapskih restorana/kafica (dakle uz standardnu italijansku kuhinju ima kebab, falafel, tuniski neki specijaliteti i tako). Pored tog kraja je Champagneria, koja je kao kraj za izlazak, ali tu koliko smo videli ima jedno 3-4 kafica, radnim danom uglavnom je mrtvo, vikendom dupke puno al opet nesto mi nije bogznasta. Osim toga na potezu od Masima do Politeame i malo iza u tim vise "fensi" ulicama ima pokoji kafic tu, pokoji restoran tamo, ali nekako dominiraju restorani. Na trgovima oko Politeame i Masima cirkulise dosta ljudi uvece, setaju se, i cini se da je koncepcija nocnog/vecernjeg izlaska zdranje i setnja. Neki se zabavljaju tako sto se voze u krug u kolima iz kojih pici muzika. Kopali smo po netu sto se tice nocnog zivota, i to je sve sto smo nasli. Nigde nismo naleteli na kvart gde ima tona kafica/restorana, kao sto je u Lisabonu npr. Bairo Alto. Cak nista ni sto bi mogao ljudski da uporedim sa beogradskim Dorcol-Skadarlija potezom.Inace grad je jeftin, pica margerita kosta 3,5 evra u jeftinom lokalu a 6 evra u skupljem restoranu, pa na dalje. U skupljem restoranu dvoje mogu da se najedu za 40 evra (i jednu izvrsnu hranu), ako dodate alkohol za oboje u razumnim kolicinama dolazite do 50 evra. Ako se jede pica racune za dvoje je 20-25 evra. Kupovina u samoposluzi je dz. U pekari 1 velika arancina punjena mlevenim mesom je 1,80. Itd.Palermo mi se generalno dopao, ali nisam toliko fasciniran da bi se vracao opet, samog grada radi. Za Palermo je cini mi se dovoljno uzeti 4 cela dana, posle toga moze i da dosadi. No odlicna je baza za istrazivanje okoline (do 2-3 sata putovanja vozom/busom) gde ima svasta da se vidi.Jedno popodne otislo je kao sto rekoh na tu Bageriju, predgradje Palerma do kog se vozom stize za 15 min. a karta kosta 2,5 evra u jednom pravcu. Ako mene pitate to mozete slobodno da preskocite ako ste u Palermu. To je kraj koji je nekada bio fascinantan, sa raskosnim vilama i pomorandzama oko njih, ali su te pomorandze odavno nestale kako bi bilo sagradjeno predgradje u cerak-stilu, koje sada okruzuje te velelepne raspadajuce vile tako da ne mozes lepo ni da ih vides. U jednu-dve moze da se udje, al' smo mi stigli prekasno, vec su se zatvarale. Osim toga ima jedna pesacka ulicica koja pristojno izgleda i to je to. Na plazu kod Bagerije (Aspra se zove) nismo otisli, treba imati na umu da je 3 km od zel. stanice Bagerija.Pored ovoga nabrojanog gore, od neposredne blizine tj. predgradja Palerma isli smo jos i na plazu ceo jedan dan u Isola delle Femmine. Ne, to nije ostrvo vec mesto na obali (istoimeno ostrvo je odma preko puta i sada je nenasaljeno). Moze se stici gradskim prevozom ali je bas cimanje (bilo kojim od mnogih buseva do stadiona, pa onda 628 za Isolu koji ide tek svakih sat vremena, pa onda pesacis jos 15-20 minuta do plaze tj. do zeljenog dela plaze jer je bas dugacka). Pejsaz slican kao na Mondelu, samo sa manje sadrzaja (jer nije u gradu, imas brda iza plaze i to je to, uz poneki kafic, stand) plaza sama slicna Mondelu (mozda malo manja guzva) sa slicnom konfiguracijom, voda mnogo cistija od Mondela ali i hladnija. Sve u svemu OK plaza.O putesestviju po ostatku ostrva kasnije...

Link to post

po koja slicicalik koji prodaje dzogere na plazi, ono iza je Isola delle Femmine po kom su mestasce i plaza dobili naziv:DSC05972.JPGLotR fikusi u Palermu:DSC06045.JPGSanta Maria (ili koji je vec ovo svetac, vecina ovih "svetilista" posvecena je naravno, Madonni), mi te volim i zahvaljujemo se:DSC06129.JPGBlizu katedrale:DSC06119.JPGArapi&Normani:DSC05864.JPGVila u Bageriji:DSC05912.JPG

Edited by hazard
Link to post

Elem da zavrsim sa Sicilijom....Prvi dan putovanja kolima isli smo u Agridjento. To je oko 120 km od Palerma ali nema autoput pa se putuje oko 2 i po sata. Btw, izaci iz Palerma kolima je pakleno spooooro i zato na vreme putovanja koje vam da Google Maps ili GPS slobodno dodajte sat vremena. Takodje, pripremite se na retarde na autoputu dok ste u gradu ili njegovoj blizini - ogranicenje je 100 ili 110 (u gradu), ima dve trake, ali zato se u desnoj vozi 70-80 a u levoj 130-150. Dakle ako biste da vozite oko ogranicenja...nema sanse. Ne znam koji im je kurac.Dolina hramova (Valle dei Templi) je zaista fascinantna. Ogroman kompleks, sa dobro ocuvanim hramovima, i naravno taj jedan koji je najocuvaniji dorski hram na svetu. Ne sme da se propusti, videti onaj zuto-narandzasti kamen kako se pece na suncu je nezaboravno. Nakon toga spustili smo se do Scala dei Turchi (nekih 20 min. kolima). Sama plaza nije ne znam sad bas sta, voda je bila nemirna i hladnjikava (doduse jeste bilo kasno popodne) ali zato te stene, tj. ta stena...kao da je sve jedna velika kreda, sav budes beo od sedenja. Pokazao vam je ranije lo zingaro kako izgleda, a i na Guglu ima tona slika...kada se popnete gore na vrh, puca pogled na pucinu, pici vetar, i to sve izgleda ovako:DSC05323.JPGA u ove brazde moze komotno da se sedne i da se uziva:DSC05316.JPGSledeceg dana destinacija bila je Noto. Nit' manjeg mesta, nit' vecih crkava. Opet taj zuto-narandzasti kamen kao na antickim hramovima, ali ovaj put iskoriscen za crkvetine u tom jedinstvenom stilu sicilijanskog baroka. Od Palerma nam je trebalo jedno 4, 4 i po sata da stignemo.Detalj sa barokne fasade u Notu:DSC05424.JPG

Jesi otisao do one plaze Vendicari? Etna?Dzogeri :thumbup:
Na onu plazu u rezervatu Vendicari koji si mi pokazao nazalost nisam otisao. Imao sam zapisano kako stici i sve, spazio ja mislim i te hotele pored kojih je trebalo da prodjem, ali jednostavno nismo imali vremena da trazimo - stigli smo na Lido di Noto tek negde oko 5...i zabili se ne kratko na plazu (koja sama po sebi nije bogznasta) sa svim turistima, medj guzvu...kad ono...voda! Ta voda je najsavrsenija voda u kojoj sam se kupao! Kao da je neki bazen gde neko odrzava savrsenu temperaturu za plivanje i brckanje. Stvarno je da udjes i da ne izadjes, al bukvalno.Treci dan autoputovanja je otisao na Sirakuzu...tu me je malo razocaralo ono arheolosko nalaziste. Mislim, pozoriste je impozantno, veliko, vidi se da se odrzava jer se i dalje igraju predstave ali ostatak...nekako bezveze, narocito posle doline hramova koja je u odlicnom stanju, sve nesto zaraslo, pola ne mozes ni da pridjes...tu je npr. Arhimedova grobnica, i ja mislim da je to ovo, mada nigde nista ne pise:DSC05501.JPGOstalo sto ima da se vidi u Sirakuzi je stari grad na ostrvu Ortigija u centru...simpaticno, opet sicilijanski barok, velika katedrala, uske ulicice, grad uz more tj. luku i tako to:DSC05557.JPGSutradan smo isli u Taorminu...lepo je mesto, ali previse turisticko - smori posle jedno 2 sata. Ali zato je pogled od gore, sa brda gde je anticko pozoriste nezaboravan i ne sme da se propusti. Brda, planine, gradic, more, Etna. Fenomenalno.Posle toga hteli smo da idemo na Etnu al nismo stigli...otisli smo samo do Zaferane, autenticnog gradica u samom podnozju. Tamo vam svuda pod nogama krcka crna vulkanska pepeo, i pokriva po koji automobil koji nije dugo pomeren sa svog mesta, kao npr.:IMAG0462.jpgA iznad vas pusi Etna dok se setate ili sedite u nekom kaficu, restoranu:DSC05724.JPG
Link to post

Poslednjeg dana kolima isli smo na plazu Skopelo, nekih sat vremena od Palerma, na samom pocetku rezervata lo Zingaro. To je ustvari privatno imanje, i placa se ulaz 3 evra. Konkretno taj lokalitet zove se Faraglioni di Scopello. Pejsaz je neverovatan, voda precista i super za kupanje, meni se od svih plaza ovde najvise dopalo...pogledajte:DSC05753.JPGDSC05758.JPGDSC05774.JPGDSC05782.JPG

Link to post

Inace samo putovanje kroz Siciliju (kolima, busom, vozom) je totalna avantura...pejsazi su neverovatni, predivni, spoj mediterana i divljeg zapada, nekako...DSC05251.JPGDSC05352.JPGIMAG0458.jpgOsim ovog putovanja kolima, imali smo jos dve ekskurzije izvan Palerma:Prvo Cefalu, vozom, ide se nekih 45 minuta i povratna karta je oko 14 eura. Gradic je mnogo simpatican, lepa katedrala, vizantijsko utvrdjenje na brdu iznad sa super pogledom, fina plaza i dobra voda za kuopanje. Preporucujem.Zatim San Vito lo Kapo, busom oko 2 i po sata, povratna karta 17 evra. Velika, siroka, pescana plaza, mada su tog dana bili neki poveliki talasi.Cefalu:DSC05939.JPGSan Vito:DSC06013.JPGTo bi bilo to...

Link to post

Vratih se sa Sardinije :thumbsup: (nek se javi kome trebaju info). Hazarde, za onu plazu koju sam ti rekao nije ti trebalo vise od 5-10 min sa plaze na kojoj si bio....ali vidim da je sve bilo ok :thumbsup: Ona na scopellu se zove Tonara di scopello i bivsa je klanica ulovljenih tunjeva koje su izvlacili direktno na plazu. Zaboravih da je navedem ali snasao si se.Steta za Etnu...

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...