IGNORED

Svet

Кристофер Лумумбо

Vidim da je Pedro Castillo fuđimornuo Peru. Tvoji komentari, budjo, i je li sad Peru spreman za Weenie-style revoluciju, bez zajebavanja s demokracijom, izborima, opozicijom, inkrementalizmom i idpolom?

26 minutes ago, Roger Sanchez said:

Vidim da je Pedro Castillo fuđimornuo Peru. Tvoji komentari, budjo, i je li sad Peru spreman za Weenie-style revoluciju, bez zajebavanja s demokracijom, izborima, opozicijom, inkrementalizmom i idpolom?

Nisam siguran sta hoces da kazes, ali vest je zapravo da ce Kastilja uhapsiti u roku od tri sata, ili ce ovaj pobeci u andska brda. Jednostavno, lik je pozaposljavao celu bliz, dalju i regionalnu rodbinu i usput se posvadjao sa svima, desnicom, levicom, gde god hoces.

Sad, bice da si prevideo 1 sitnicu, kaze Pedro “que respeta escrupulosamente el modelo económico”, tj. nece on tu nista menjati. Stoga ga je i partija Perú Libre, koju nazivaju maoistickom i nasledicom Sendero Luminoso, otkacila.

Prave kokice nas ocekuju u Argentini, sad kad Kristina krene djonom na osovinu Fernandez-Felipe Masa.

18 minutes ago, Roger Sanchez said:

Samo Plan Kolumbija miran. :fantom:

Gle, jos brze nego sto sam ocekivao.

Pedro Castillo, detenido tras disolver el Congreso de Perú y decretar un “Gobierno de excepción”

La Policía peruana confirma el arresto del presidente, que acaba así un mandato de año y medio. La Cámara había aprobado su destitución horas después de su anuncio. El partido con el que se presentó a las elecciones calificó su mensaje de “golpe de Estado en marcha”

Kastiljo se brani, kaze da su mu sipali drogu i da nije znao sta cita.   :laugh:

No, u njegovim strongholds su resili da ne moze to tek tako da prodje. Dvoje mrtvih i vanredno stanje na jugu Perua. Traze vanredne izbore odmah.

Predsednica muti i izbegava, u kongresu bila tuca, a i taj Kongres ima 7% podrske (Kastiljo je imao respektabilnih, za juznoamericke uslove, 35% podrske).

Za Juznu Ameriku, uvek je najbolje pratiti El Pais.

https://elpais.com/internacional/2022-12-12/la-presidenta-de-peru-declara-el-estado-de-emergencia-en-el-sur-del-pais-y-propone-elecciones-para-abril-de-2024.html

• +1 1
  • 3 weeks later...

Dedolarizacija trgovine naftom je u toku.

For one thing, the prospect of cheap energy is already luring western industrial businesses to China. Consider the recent move of Germany’s BASF to downsize its main plant in Ludwigshafen and shift chemical operations to Zhanjiang. This could be the beginning of what Pozsar calls a “farm to table” trend in which China tries to capture more value-added production locally, using cheap energy as a lure. (A number of European manufacturers have also increased jobs in the US because of lower energy costs there.)

Petropolitics come with financial risks as well as upsides. It’s worth remembering that the recycling of petrodollars by oil-rich nations into emerging markets such as Mexico, Brazil, Argentina, Zaire, Turkey and others by US commercial banks from the late 1970s onwards led to several emerging market debt crises. Petrodollars also accelerated the creation of a more speculative, debt-fuelled economy in the US, as banks flush with cash created all sorts of new financial “innovations”, and an influx of foreign capital allowed the US to maintain a larger deficit. 

That trend may now start to go into reverse. Already, there are fewer foreign buyers for US Treasuries. If the petroyuan takes off, it would feed the fire of de-dollarisation. China’s control of more energy reserves and the products that spring from them could be an important new contributor to inflation in the west. It’s a slow-burn problem, but perhaps not as slow as some market participants think. What should policymakers and business leaders do? 

If I were chief executive of a multinational company, I’d be looking to regionalise and localise as much production as possible to hedge against a multipolar energy market. I’d also do more vertical integration to offset increased inflation in supply chains. If I were a US policymaker, I’d think about ways to increase North American shale production over the short to medium term (and offer Europeans a discount for it), while also speeding up the green transition. That’s yet another reason why Europeans shouldn’t be complaining about the Inflation Reduction Act, which subsidises clean energy production in the US. The rise of the petroyuan should be an incentive for both the US and Europe to move away from fossil fuels as quickly as they can.

Nafta je vezana za $ jos od kraja 1945, sto je jedna od najmocnih poluga SAD. Pocetkom sedamdesetih su SAD dozivele vrhunac proizvodnje nafte u tom trenutku i poceto je pad, sto je jedan od razloga ekonomske krize u SAD, sedamdesetih tzv. stagflacije nije jedini, daleko od toga. SAD su pocele da uvoze sve vise nafte te je moc Saudijske Arabije i drugih zaliviskih naftnih drzava postojala sve veca a SAD sve vise krvarile na tom prostoru...

Medjutim pocetkom 2010 u SAD je doslo do naglog skoka proizvodnje nafte iz skriljaca sto je smanjilo uvoz nafte u SAD, dosta oni uvoze i danas ali dosta manje nego pre, narocito iz Persijskog zaliva. Tako nekako su i ratovi na Bliskom stali...Tako da ne vidim da je to glavnim problem SAD, stavise.

Kina sa druge strane je sve vise zavisna od uvoza nafte i ja to ne vidim kao nesto pozitivno za Kinu, ubedjen sam u to po potezima Pekinga, koji na svaki nacin pokusava da izvrsi ubrzanu elektrifikaciju transporta.

Medjutim na horizontu, recimo od 2027 vidim poveliki problem jer su SAD blizu vrha proizvodnej nafte i za nekih 4-5 krece pad. SAD isto sada krecu u skoro ocajnicki pokusaj vece elektrizacije transporta, sto ih je dovelo u sukob sa Nemackom i uopste EU, zbog subvencija.

Edited by pasha

Nije to problem, vec trgovina nafte drugih zemalja u $.

Posto dolar sve vise gubi poverenje, jelte zbog kvantitavnih olaksavanja a i ostale finansijske alhemije.

I na njegovo mesto sve vise ce da uskace pre svega juan.

Edited by brusli
  • +1 1
  • Haha 1

Sjajan tekst. Postmodernistički klovn Slavoj.

The collapsing biosphere, the rise of fascism, and the threat of the ‘new’ Cold War turning into WWIII all mean that the stakes of contemporary class struggle could not be higher. Capitalism’s court jester, like other intellectuals of his ilk, is applauded by the ruling class’s elite managers and promoted internationally for encouraging us to ride fearlessly into the apocalypse of ‘the Real’ while lapping up his provocative hot takes and binge-watching the blockbuster films and TV shows he promotes.

This neoliberal prankster is thus the epitome of a radical recuperator. He cultivates and markets the appearance of radicality in order to recuperate potentially radical elements in society, particularly young people and students, within the pro-imperialist anti-communist fold. This is precisely why he is the most famous ‘Marxist’ in the capitalist world, festooned by the likes of a journal linked to the engine of U.S. imperialism. His mantra is nothing but an opportunistic perversion of the closing lines of The Communist Manifesto: “Cultural consumers of the pro-Western world unite—and buy my next book, or movie, or crossover product, or whatever, and so on, and so on!”

https://www.counterpunch.org/2023/01/02/capitalisms-court-jester-slavoj-zizek/

• +1 1
  • Hvala 1

E vezi petrodolara, trenutno su Ameri u teskom procepu, duboko angazovani u Evropi i na Pacifiku, pritom ne smeju da uvode demokratiju drugim zemljama jer bi se pos*ali na sve ono sto spocitavaju Rusima.

Tako da je vrlo realno da pocne prelazak sa dolara na juan.

U normalnim okolnostima niko se ne bi usudio tako da provocira hegemona.

• +1 1
  • Haha 2