Jump to content
IGNORED

Istanbul i Turska


Musharaf

Recommended Posts

Iskreno, Turci mare za ovu nasu novu godinu kao mi za kinesku novu godinu... :rolleyes: Sto ne znaci da je provod los nego samo da ne ocekujes novogodisnju histeriju kao u ostatku Evrope...Rekoh vec na startu topica, zabodete se u neki od klubova ispod Galata mosta i uzivancija...
Ma iskreno i ja za Novu Godinu marim koliko i Turci :) ... Provod za novaka me ne zanima koliko to da li će tog 31. kao i 1. i 2. raditi muzeji, ostali istorijski kompleksi i obične radnje... Ali hvala u svakom slučaju...Larko, hvala tebi na topiku, tvoj izveštaj sam mahom prepisala u jednu sveščicu, pa da se nađe... :blush: Čim stignem piskaram o Stambolu i dajem infoe iz prve ruke o putovanju kolima.
Link to comment
  • 3 weeks later...

Pošto sam se sinoć vratila sa puta red je da ispunim obećanje i podelim sa vama svoja iskustva... :) U Istanbul sam putovala kolima, sa jačom polovinom za volanom i tvrdim da ugođaj ne bi bio potpun da smo se odlučili za avion. Ono što je u startu potrebno za ovakvu avanturu je bugarska tranzitna viza koja se dobija lako i bez problema, ali zbog koje u pasošu morate imati tursku vizu... Dakle, u tom slučaju, tursku vizu vadite u ambasadi u Beogradu i plaćate je 22 evra, što je skuplje nego da je kupite na granici, ali nemate izbora.Isplanirali smo da i u odlasku i u povratku prespavamo u Plovdivu kako nam put ne bi bio prenaporan. Do granice i od granice do Plovdiva je uglavnom sve autoput, s tim da treba napomenuti da su svi putevi u Bugarskoj prilično loše obeleženi tako da treba voditi računa da se ne zaluta ili ne skrene na pravom mestu. Računajte da vam do Plovdiva treba nekih 6 sati vožnje sa eventualnim stajanjem i čekanjem na granici. Na ulasku u Bugarsku se još uvek plaća izvesna taksa za dezinfekciju koja staje 2 evra a bakuta za šalterom se strašno ljuti ako joj dotična 2 evra date u metalcima od 50 centi ili slično.Put do Plovdiva smo lako našli, centar Plovdiva smo lako našli ali hotel nikako, iako smo znali da se uporno vrtimo oko njega. GPS je prolupao, moja bešika je plakala a jača polovina je pokušavala da smiri situaciju i da na vrlo tečnom bugarskom sazna kako da se domognemo toliko željene recepcije. Posle dva sata kruženja po užem centru ukazalo nam se skretanje koje iz nepoznatog razloga toliko dugo nismo primetili. Smestili smo se u hotel Bulgaria, u vrlo prijatnu sobu čije kupatilo doduše nema ni kadu ni tuš kabinu, ali to je nešto što je za Bugarsku prilično normalna stvar.Posle ugodno prospavane noći uputili smo se ka granici sa Turskom putem za koji nismo bili sigurni kuda nas vodi. GPS je uporno ponavljao da je to pravi put, ali nigde nije postojao putokaz koji bi nas uverio da idemo ka Istanbulu ili granici. Međutim sve veći broj turskih šlepera još jednom nam je ukazao na to da Bugari samo imaju ozbiljnih problema sa svojim putarskim službama. Prvi pravi susret sa poslovičnim turskim smislom sa organizaciju dočekao nas je na njihovom prelazu. Vraćali su nas sa jednog na drugi šalter koji su bili udaljeni i po kilometar da bi pribavili kojekakve fotokopije, custom pečate i slične gluposti.Nigde ne piše nikakvo obaveštenje, oni su naravno vrlo ljubazni i samo se smeškaju ali ne znaju da ti daju nijednu pravu informaciju. Posle nekih sat vremena konačno smo prošli i kroz poslednju rampu i videli prvi minaret džamije koja se nalazi odmah nakon graničnog prelaza i označava ulazak u Tursku. Do Istanbula je autoput, sjajno obeležen i na naše iznenađenje prilično pust.Hotel u Istanbulu smo rezervisali preko neta vodeći se Larkovom preporukom vezanom za Sultanahmet. Hotelčić se zove Santa Sophia, na idealnom je mestu ( veoma blizu svih znamenitosti koje će vas u Istanbulu zanimati a opet dovoljno zavučen da vas ne ometa buka turista, saobraćaja, tramvaja... ), osoblje ljubazno, soba čista i baš onakva kakvu su sliku stavili i na sajt, doručak odličan... Sve u svemu pun pogodak!Znali smo da za nedelju dana jednostavno nećemo moći da obiđemo sve što nas zanima te smo stoga imali određene prioritete... Već u prvim danima smo videli ono što nam je bilo i najbliže a to su Topkapi, Aja Sofija, Cisterna, Plava džamija... Aja Sofija je nešto što stvarno ostavlja bez daha u svakom smislu. Za razliku od Larka mi smo prvo videli Topkapi pa tek onda Čudo, ali je opet Topkapi bio ništa prema ovoj građevini.Ipak, pored Aja Sofije, najveći utisak na mene je ostavio Arheološki muzej za koji na kraju nismo imali dovoljno vremena te ga nismo celog obišli, na moju veliku žalost. iskreno preporučujem svima koji se otisnu put Stambola da odvoje ceo jedan dan i uživaju u svemu što mogu da vide u ovom sjajnom muzeju, počev od Aleksandrovog sarkofaga, preko lanaca sa Bosfora, novčića pronađenih na teritoriji Istanbula koji datiraju iz 4 veka, zvona skinutog sa galata kule i tako dalje, i tako bliže... Sjajno!!!Od znamenitosti videli smo još i Kora muzej i Dolmabahče palatu. Ovo drugo nas se mnogo više dojmilo. Kora nudi manje od posete jednoj Studenici ili žiči. Čak i freske koje smo tamo videli nisu mi bile lepše od Studeničkog raspeća. Za sve one kojima je ovakva informacija potrebna ulaz se svuda plaća 10 turskih lira ( oko 6 evra ) osim u Arheološki muzej gde je karta 5 lira.Pored obilazaka istorijskih spomenika i muzeja mnogo smo šetali i bazali po gradu, prešli peške preko Galata mosta, uzverali se do tornja i ispustili svoje cenjene jezike do poda, peli se peške do Taksima i ispustili jezike na kub, slikali se ispred stadiona Bešiktaša zarad voljenih crno-belih boja :wub: , bazali po Taksimu, obišli čak i dva tržna centra.Gradski prevoz je zaista sjajan i sa uživanjem smo sedali u njihove tramvaje i metro.Stekli smo utisak da su Turci prilično podigli cene pred Novu Godinu. Nigde se nismo pošteno najeli, porcije su svuda bile prilično male, a cene previsoke, ali nam ni to nije pokvarilo celokupan utisak o jednom ludom i potpuno nesvakidašnjem gradu koji ne postoji nigde na svetu, o prijatnim i nasmejanim ljudima, o čuvenim menadžerima kafića i restorana koje smo iz milošte zvali "jedite kod Džoa" i još mnogo toga....Uf... umorila sam se... zabolele me ruke :) nastaviću...

Link to comment
  • 5 weeks later...

od 24. februara do 4. marta . stambol, here i come. štampam topik, da bih, kad uveče oko 10 legnem da spavam posle radnog dana koji počinje u 8 i završava se oko tog doba, vidim gde sam i šta propuštam. nema veze, imaću štambilj u pasošu :)

Link to comment
od 24. februara do 4. marta . stambol, here i come. štampam topik, da bih, kad uveče oko 10 legnem da spavam posle radnog dana koji počinje u 8 i završava se oko tog doba, vidim gde sam i šta propuštam. nema veze, imaću štambilj u pasošu :)
seko, sibni neki guideline za hotel/area koji si odabrala - moze na PM naravnoa ovde na topic utiske kad se vratisja najverovatnije sibam sredinom maja na 7 danadal je previse toplo tada ?
Link to comment

U Istanbulu je gotovo ista klima kao i u Beogradu, nešto kišnija doduše i sa zajebanijim olujama, ipak je to more. Maj je savršen, kao i septembar. Kažu da su zime oko 5-6 stepeni Celzijusa, kao u BG poslednjih godina, sa nekoliko snežnih dana svake godine.

Edited by vasudeva418
Link to comment
U Istanbulu je gotovo ista klima kao i u Beogradu, nešto kišnija doduše i sa zajebanijim olujama, ipak je to more. Maj je savršen, kao i septembar. Kažu da su zime oko 5-6 stepeni Celzijusa, kao u BG poslednjih godina, sa nekoliko snežnih dana svake godine.
hvala :) a jel dosta 7 dana ?sta je minimum da se vidi ono glavno ?
Link to comment

Poštovana Allegra, kada me pitaju šta da se radi 7 dana u Stambolu, ja ovako odgovaram.1 dan, glavno: naravno Sultanahmet. 1. Aja Sofija, do 2 sata. 2. Plava džamija, 1-2 sat.3. Justinijanova cisterna, do 1 sat.Sve ovo se može videti tokom jednog popodneva, i usput piti čaj u parku. Uživancija. Otići i u džamiju Mehmet paše Sokolovića (Sokollu), na kraju Hipodroma pa peške nizbrdo još 100 metara. Džamija je lepa, velika, mirna, i obeležena u vodičima.2. dan: otići na Kizil Adalar (Prinčevska ostrva). Najveće je Buyukada, vredi otići i na Hejbeliadu. Brzim trajektom do Bujukade stiže se za manje od 1 sat, ali je veća fora ići klasičnim trajektom: narod puši, pije čaj, prodavci noževa i drugih sitnica demonstriraju kvalitet svojih proizvoda...Na Bujukadi obavezno se popeti na vrh brda, do manastira svetog Đorđa, i ručati tamo uz vrlo povoljno vino. Klopa je jeftina, a pogled na Mramorno more vredi milion novih lira. Ovo je celodnevna aktivnost, od ujutru do uveče.3. dan: Sada malo urbano. Ako ste stacionirani oko Taksima, otići u grupu uličica levo od Taksim parka gde su hoteli. Popiti kafu u jednim od lepih kafića i pide salona. Onda: polako ulicom Istiklal Cadessi. Obići knjižare: Robinson Crusoe i fenomenalna Homer Kitabevi imaju lepe popuste i mnoga, mnoga lepa izdanja. Kupiti suvog voća, sušene dudinje i slično. Svratiti do prolaza Balik Pazar, svi znaju gde je, e tu 2 školjke koštaju 1 liru. Pojesti nekoliko komada, i gledati antikvarnice u kojima možete naći stare ploče Himza Polovine, severnokorejske razglednice i otomanske ordene. Cene su sulude, ali nikome ne smeta da razgledate. Sići do Galatasaraja, gledati njihove antikvarnice: tu su cene realnije, i sva prošlost Istanbula, oronuli raskoš poznog otomanskog carstva, nekada stane u jedan jedini izlog. Ručati u nekom ekspres restoranu na Istiklaku: na gornjim spratovima je vruće, ali može da se puši. Posle ručka vratite knjige u hotel, i ispijate čaj. Pred sumrak je vreme da se pređe Galata most, pešice, gornjim delom, a ne dole gde su restorani. Ako tempirate prelazak u vreme samog zalaska sunca, shvatićete zašto se Zlatni rog zove baš tako. Uveče natrag na Istiklal, u kafiće.4. dan.Videli ste Sultanahmet, ali ne i Topkapi. Krenite ujutru, ostaćete pola dana šetajući muzejima, galerijama, perivojima, skrivajući se na izolovanim terasama sa kojih pogled puca na brodove koji promiču Bosforom. Posle Topkapija prošetajte ulicom koja zavija oko Saray Burnu, i vodi do velikog spomenika Ataturku, na mestu gde psihološki prestaje Evropa. U povratku: pre prelaska Galata mosta otići na razna lepa mesta. Jedno od njih je Sirkedži stanica, istočni terminus Orijent ekspresa. Prepustiti se romantičnim maštanjima o vremenu kada je putovanje bilo zaista - putovanje. Napraviti, nakon toga, prvi uvid u svet Misirske pijace i okolnih trgovačkih ulica, radi planiranja šopinga. Obavezno posetiti pijacu životinja! Imaju i pijavice. Nahraniti golubove ispred Yeni Camii (nove džamije) mrvicama od simita (đevreka).5. danPređite malo u Aziju! Kadikoy, Moda. Kadikoy ima butike sa jednako dobrom odećom kao na Taksimu, ali - roba je jeftinija. Drastično, kažu žene. Nostalgični stari tramvaj spaja Kadikoy sa krajem zvanim Moda, što na turskom znači - moda, koji liči na najlepše delove Dorćola, samo na obali mora. U Modi se pravi najbolji sladoled (dondurma), a na šetalištu kod Mode, gde su stanovi sa najlepšom pozicijom u Istanbulu, ima čak i teretana na otvorenom, džabe korišćenje. Od Mode prošetati kejom do Kadikoya, pa trajektom natrag. Ako nekako uglavite, pokušajte da posetite i brdo Bujuk Čamlidža od čijeg je vrha, najviše tačke u Stambolu, lokalni ekvivalent Auto-moto saveza napravio nešto kao pejsažni park sa čajdžinicom i restoranom u otomanskom stilu. Mirno i lepo mesto na kome valja sačekati sumrak.6. dan:Već se osećate kao pravi Istanbulac, koristite metro kao matori, znate i neke linije autobusa, trajekte ste apsolvirali, i uz sve to noge vas stalno bole, jer ipak ste u najvećem gradu u Evropi, drastično većem od Londona, Pariza...Danas idite u šoping, ako je to your thing. Kupite začina, čajeva, hrane razne, odeće na bale, nakita, svega. Nemojte poslednji dan da pazarite, imam za vas nešto posebno za dan 7.7. dan: Ujutru do uveče: kružna tura Bosforom! Ne idite u privatnim varijantama, već javnim trajektom. Gde vam se sviđa, siđite pa hvatati sledeći...sve vam piše u time table-u koji ste već prvog dana uzeli na iskelesi (doku). Neću ovde ništa savetovati, sve je lepo i jednostavno kao u pesmi Proud Mary...Rolling on the river, s tim što umesto reke imate Bosfor. A uveče idite u tavernu "Otantik" na Istiklalu, ugao sa Balo Sokak, 3. sprat, rezervacije nisu potrebne...dođite oko 9, naručite raki i meze, i sačekajte vrhunsku anadolsku svirku koja počinje oko pola sata nakon toga...Ovde ne dolaze stranci, iako je na turističkom mestu. Turci će vas pozvati u kolo, i nemojte odbiti: tu dolazi pristojan svet. Ponesite uspomenu sa ovog mesta dok se sutra mamurni budete vukli ka Aerodromu "Kemal Ataturk".

Link to comment

wow, kakav prilog :thumbsup: hvala najlepse :) evo printam i pravim listu.ako bude bilo vremena, mislis li da bi 10 dana bilo previse u Istanbulu, do sada mi je prosek za city trip bio 5-7 dana.

Link to comment
wow, kakav prilog :thumbsup: hvala najlepse :) evo printam i pravim listu.ako bude bilo vremena, mislis li da bi 10 dana bilo previse u Istanbulu, do sada mi je prosek za city trip bio 5-7 dana.
ma jok...taman ces imati vremena da obidjes. grad je OGROMAN.
Link to comment

10 dana u Istanbulu nije previše. Hteo sam da kažem da je 7 dana premalo, jer ovo što sam nabrojao samo je subjektvni presek. Ako budete birali između 7 ili 10 dana, odaberite 14.

Link to comment
  • 2 weeks later...

a imal' neko da je bio u kakim dance klubovima i moze li da preporuci ?Nesto u Berlinskom stilu, underground techno glamour.Ne verujem da je sve sto ima u Istanbulu od nocnog zivota to valjuskanje stomacica

Link to comment

Da dodam nekoliko korisnih elemenata koji nisu pomenuti na prethodnim stranama:

  • Odlican vodic za sve i svasta u Turskoj

Pre putovanja u Tursku konsultujhttp://www.turkeytravelplanner.comAutor, Tom Brosnahan, je tipičan Anglosaksonac zaljubljen u Orijent, u tradiciji Lorensa od Arabije. Svaka islamska zemlja ima najmanje po jednog takvog baticu, a neke zemlje i više njih. Rezultat je sveobuhvatni kompendijum znanja o Turskoj.

  • Shuttle busevi sa Aerodroma za Taksim i ostale delove grada

Najjeftiniji i najfrekventniji koji sam pronasla (preporucen od strane recepcionara u Hotelu) je ovaj:http://www.havas.com.tr/en/otobus_istanbul_ahl.aspsa Ataturk-ahttp://www.havas.com.tr/en/otobus_istanbul_saw.aspsa Sabinepostoji i ovaj kao rezervna opcijahttp://www.istanbulairportshuttle.com/index.phpkao i backpackers travel net - svi imaju pristojne cene http://www.backpackerstravel.net/index.php?pid=1&id=43

  • Menjacnice

Menjačnice na Ataturku uzimaju grdnu proviziju. Mada, to ne možeš izbeći, jer moraš platiti autobus. Zameni malo parica, čisto da imaš do Taksima. Posle možeš da menjaš u bilo kojoj menjačnici ili banci, lihvarske provizije se, osim na aerodromu gde važe specifična pravila, tamo strašno kažnjavaju. I hotel će ti dati pošten kurs, barem su nama dali. Ne znam hvataš li jutarnji ili večernji let, ako slećeš uveče situacija sa menjačnicama je ista kao u Beogradu, ne rade uveče osim par dežurnih za koje nisam siguran gde su. Sve menjačnice su OK, svuda je kurs isti, i ako ti neko na ulici ponudi da ti menja pare sigurno je prevarant, muljator, možda i lopov. Rekavši ovo, moram da te upozorim: na trgu Taksim i u ulici Istiklal Caddesi operišu džeparoši. Dosta su drski. Pazi na tašnu itd. Generalno, Taksim je živo mesto, na kome se nalaze razni.

  • Taksisti i javni prevoz

Taksisti na Taksimu imaju lošu reputaciju. Taksi ti, inače, mahom ne treba da bi se udobno kretala po Stambolu. Mnogo je bolje iznajmiti tzv. Akbil. To je elektronska magnetna stvarčica koja se "puni" parama i služi kao multikarta za prevoz: važi u tramvaju, IETT autobusima (to je njihov GSP) i za trajekte. Funkcioniše tako što se iznajmi to malo čudo na trafikama na velikim trgovima (ima jedan Akbil kiosk na Taksimu), mislim da je 6-7 evra iznajmljivanje, i onda to čudo puniš parama. Prednosti su sledeće:1. Ne kupuješ svaki put žetone, nego pritisneš Akbil uz senzor i prođeš2. Popust na vožnje sa Akbilom je oko 20%3. Akbil omogućava tranzit. Ako, recimo, hoćeš da sa Taksima stigneš do Sultanahmeta, a hoćeš, najbrži sistem je da hvataš podzemnu žičaru od Taksima do Kabataša, duboko dole na obali Zlatnog roga. Vožnja traje 40 sekundi ))) pešačila bi 20 minuta strmo do dole, što ima prednosti ali ne ako žuriš. Tramvaj prolazi pored terminusa žičare. Pošto tranzit važi 1 sat, ti ćeš platiti samo jednu vožnju, a u protivnom bi platila 2. Pre odlaska kući, vratiš Akbil i uzmeš depozit, ili ga zadržiš za uspomenu, kao što mnogi čine.eto, share and enjoy :heart:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...