IGNORED

Naucni radovi zanimljivi za siru javnost

Filipenko

feist je najverovatnije socijalni psiholog, svakako emintentan cim objavljuje u psych science, a verovatno po prirodi hostilan i arogantnog radnog stila s obzirom da je sproveo opsezno istrazivanje ali je objavio rad kao jedini autor.

geordi_la_forge.jpgStvarno mi nikad nije bilo jasno kako su mogli da budu toliko kdp sa ovim rajfom. :lolol:ČIP U MREŽNJAČI_49754456_eye304.gif

2 November 2010 Last updated at 20:49 ET Share this pageFacebookTwitterShareEmailPrintImplanted chip 'allows blind people to detect objects'By Neil BowdlerScience reporter, BBC NewsMiikka Terho is given the task of reading letters which together misspell his own nameContinue reading the main storyRelated storiesBionic eye gives blind man sightRetinal transplant boosts visionHow the darkness has liftedA man with an inherited form of blindness has been able to identify letters and a clock face using a pioneering implant, researchers say.Miikka Terho, 46, from Finland, was fitted with an experimental chip behind his retina in Germany. Success was also reported in other patients.The chip allows a patient to detect objects with their eyes, unlike a rival approach that uses an external camera.Details of the work are in the journal Proceedings of the Royal Society B.Professor Eberhart Zrenner, of Germany's University of Tuebingen, and colleagues at private company Retina Implant AG initially tested their sub-retinal chip on 11 people.Some noticed no improvement as their condition was too advanced to benefit from the implant, but a majority were able to pick out bright objects, Prof Zrenner told the BBC.However, it was only when the chip was placed further behind the retina, in the central macular area in three people, that they achieved the best results.Two of these had lost their vision because of the inherited condition retinitis pigmentosa, or RP, the other because of a related inherited condition called choroideraemia.RP leads to the progressive degeneration of cells in the eye's retina, resulting in night blindness, tunnel vision and then usually permanent blindness. The symptoms can begin from early childhood.The best results were achieved with Mr Terho, who was able to recognise cutlery and a mug on a table, a clock face and discern seven different shades of grey. He was also able to move around a room independently and approach people.In further tests he read large letters set out before him, including his name, which had been deliberately misspelled. He soon noticed it had been spelt in the same way as the Finnish racing driver Mika Hakkinnen."Three or four days after the implantation, when everything was healed, I was like wow, there's activity," he told the BBC from his home in Finland."Right after that, if my eye hit the light, then I was able to see flashes, some activity which I hadn't had."Then day after day when we started working with it, practising, then I started seeing better and better all the time."Soon Mr Terho was able to read letters by training his mind to bring the component lines that comprised the letters together.The prototype implant has now been removed, but he has been promised an upgraded version soon. He says it can make a difference to his life."What I realised in those days was that it was such a great feeling to focus on something," he says."Even having a limited ability to see with the chip, it will be good for orientation, either walking somewhere or being able to see that something is before you even if you don't see all the tiny details of the object."Electrical impulsesThe chip works by converting light that enters the eye into electrical impulses which are fed into the optic nerve behind the eye.It is externally powered and in the initial study was connected to a cable which protruded from the skin behind the ear to connect with a battery.The team are now testing an upgrade in which the device is all contained beneath the skin, with power delivered though the skin via an external device that clips behind the ear.This is by no means the only approach being taken by scientists to try to restore some visual ability to people with retinal dysfunction - what's called retinal dystrophy.A rival chip by US-based Second Sight that sits on top of the retina has already been implanted in patients, but that technique requires the patient to be fitted with a camera fixed to a pair of glasses.Charities gave the news of the latest work a cautious welcome.David Head, of the British Retinitis Pigmentosa Society, said: "It's really fascinating work, but it doesn't restore vision. It rather gives people signals which help them to interpret."

• 4 weeks later...
Nisam čitala rad od Penroza i kolege mu, ali sam načula da nema kalkulacija u njegovom modelu koje predviđaju veličinu tih koncentričnih krugova, ako postoje. Trebalo bi još neko da analizira podatke da se potvrdi da krugovi postoje sa verovatnoćom od 6 sigma kako autori tvrde. Pročitala sam komentar da ukoliko ovi krugovi u mikrotalasnom pozadinskom zračenju zaista postoje, da se mogu objasniti pojedinim od inflatornih modela, koji spadaju u standarnu kosmologiju gde je vreme t=0 Big Bang, početak. Ovako laički mi izgleda SF da neko govori o pre bigbangu :unsure:. Edited by mei
gutam slova
  • 2 months later...

Ovo je bas zanimljivo.F1.medium.gifThe Effect of Treatment Expectation on Drug Efficacy: Imaging the Analgesic Benefit of the Opioid RemifentanilA ovde je BBC verzija za narod: Negative experiences can stop painkillers working

A patient's belief that a drug will not work can become a self fulfilling prophecy, according to researchers.They showed the benefits of painkillers could be boosted or completely wiped out by manipulating expectations.

^Nesto sam razmiljao o ovom gore, pa ako moze Ljilja, km, ili neko ko vise zna da da misljenje. Naime, ispada da je lek (jaki analgetik) nefunkcionalan u nedostatku vere u isti (znaci, nesto kao ekstra-placebo, ne samo da radi kad ga nema, a veruje se, nego ne radi kad ga ima, a ne veruje se). Palo mi je na pamet da je to mozda (barem onako kako je intepretirano na gornjem BBC linku) ipak netacno: sta ako lek zaista radi (kad ga ima u organizmu) u svakom slucaju, ali ispitanici saopstavaju ono sto ispitivac (=autoritet) zeli da cuje? Ne znam o tome, nisam teoretski potkovan, ali mi se cini da je zelja da se autoritet ucini srecnim veoma jaka u vecini ljudi (osim u rodjenim buntovnicima bez razloga, like yours truly). Da li bi bilo moguce tumacenje da su, premda lek funkcionise, ispitanici tvrdili da su "u bolu" zato sto su imali utisak da se od njih ocekuje da to kazu? Posto - bez obzira na mind over matter uverenje, kome sam i sam sklon - ne mogu da verujem ipak da ako nesto funkcionise na fizioloskom nivou moze jednostavno da se "odfunkcionise" samo na osnovu pomisli. Svako kome se podnese maramica sa hlorformom pod nos odlazi u svet snova, bez obzira na "uverenje" o hloroformu.

samo da prijavim ucesce. bez citanja linkova (a zanimljivo mi je, nego je sad ovde dva, a ujutro ustajem za prokleti posao), evo mi trenutnih asocijacija, obecavam da cu se detaljnije posvetiti:prvo, zavisi od eksp.nacrta. dakle, da li su ispitanici saopstavali autoritetima svoja ocekivanja (direktno ili bezlicno (ovo drugo je verovatnije)) - u tom slucaju, verujem da to moze da bude faktor. npr. 'framing' (efekat okvira na srpskom). ako su im rekli nesto kao 'ovaj lek deluje kod vecine korisnika, ali kod n procenta korisnika koji imaju nesto veci nozoloski lokus* ne deluje' - to bi bila sugestija (i takve su ispitivane eksperimentalno)dakle, procitacu sta su radili, pa cu onda dalje, ovde cu da stanemdrugo, pobudjenost nekih delova ns moze da deluje supresorski na druge delove. i ovde stajem, pa cu videti kakvu su sve kontrolu radilitrece, reakcije ns se uce, plasticno je to, pa sad cisto ovako rezonovanjem, ovde je problem sto je efekat brz, trenutan (idem sad da citam proceduru)*izmisljeno za potrebe postaedit: evo, oni kazu:Professor Anthony Jones, Salford Royal Hospitals NHS Foundation Trust, said: "Work from our own lab and those of others indicates that expectations are a key driver to pain perception and to placebo analgesic effects. So this provides further confirmation of that idea in relation to drug effects."This has been demonstrated previously in relation to nitrous oxide analgesic effects, but the current study provides good evidence that this phenomenon is not due to the subject saying what they think the investigator wants to hear."ali:They were then told they were being given a painkiller and the score went down to 39.Then, without changing the dose, the patients were then told the painkiller had been withdrawn and to expect pain, and the score went up to 64.ok, oni su davali analegetik sve vreme, a namerno menjali ocekivanja.preferencija za pozitivnim indikatorima je kalsicni kognitivni bajas, sklonost da obracamo paznju, pridajemo vaznost... onim aspektima, podacima situacije (serviranog modela), tj. kao da ponderisemo one koji se u to uklapaju. npr. sa drugim modelom, mozda bi pacijent mogao da misli 'ok, boli me, ali me boli jedan deo tela, a generalno se ok osecam, disanje, disanje, nije trajno stanje, mozda je ovo onako kako se inace osecam', lupetam sad, ali nesto tog tipa, a ovde su usmereni na to na sta da obrate paznjuu svakom slucaju, simpaticno je istrazivanje, kognitivni (emotivni) faktori svakako doprinose efikasnosti leka, ali ne bih rekla da nuzno doprinose efektu leka. cini mi se da su hteli da nam saopste da ocekivanja moduliraju. za clanak vidim samo apstrakt.22 pacijenta :D

a postoji i sustav nase unutarnje analgezije (endogeni opiodi) cije djelovanje modulira aktualno psihicko stanje. zbog toga se zadnjih godina puno istrazuje veza depresije i bolnih sindroma.